חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים אופניים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אם אתם אי מי מבני משפחתכם נפגעתם בתאונת דרכים עם אופניים מדריך זה מיועד לכם. במדינת ישראל מידי חודש מתרחשות מאות תאונות דרכים עם מעורבות של אופניים. היעדר מסלולי רכיבה, תשתית גרועה ונהיגה פרועה כל אלו גרמו לעליית מספר תאונות הדרכים בשנים האחרונות. אם חס וחלילה נפגעתם בתאונת דרכים תוך כדי רכיבה על אופניים נסביר לכם במאמר זה מה לעשות.
לעו"ד יואב רונקין ניסיון של יותר מ 20 שנה בייצוג נפגעי תאונות דרכים. אם עברתם תאונה צרו איתי קשר ואשיג לכם פיצויים 03-6952017.


תאונת דרכים עם אופניים

רוכב אופניים שנפגע מכלי רכב ממונע זכאי לפיצוי מביטוח החובה של הרכב. שימו לב, אין משמעות לשאלה האם רוכב האופניים אשם בתאונה או לא. לצורך הדוגמא גם אם עברתם באור אדום ברמזור (כמובן שאנו לא ממליצים על כך) ונפגעתם מכלי רכב אחר (אופנוע, רכב וכיוצ"ב) אתם זכאים לפיצוי מחברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה.

מה לעשות לאחר תאונת הדרכים כרוכב אופניים ?

אם מצבכם הפיזי מאפשר זאת צלמו את מספר הרישוי של הרכב שפגע בכם. בקשו מנהג הרכב את תעודת ביטוח החובה ורישיון הנהיגה שלו וצלמו אותם. אם יש עדים לתאונה רשמו את פרטיהם. פנו לקבל טיפול רפואי. הקפידו שבמסמכים הרפואיים יצוין שעברתם תאונת דרכים. לאחר מכן פנו למשטרה וקבלו אישור על התאונה.

מה לעשות בהמשך ?

המשיכו לעבור בדיקות טיפולים. ביצעו טיפולי פיזיותרפיה. במקביל פנו לעורך דין שמתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

אם הנהג מסרב למסור את פרטי הביטוח החובה או שאין לו ביטוח ?

אם נהג הרכב שפגע בכם מסרב למסור לכם את פרטי ביטוח החובה שלו תוכלו לקבל את פרטי הביטוח מהמשטרה. בנוסף תוכלו לבדוק האם הרכב מבוטח באתר של קרנית.
אם אין לרכב הפוגע ביטוח חובה תוכלו לקבל את הפיצוי מקרנית. קרנית הינה גוף אשר הוקם ע"י הממשלה ונועד לפצות נפגעים במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח חובה בתוקף. ראו מידע נוסף במאמר שכתבנו: תביעה נגד קרנית.

איזה פיצוי אפשר לקבל בתאונת דרכים עם אופניים ?

הפיצוי שתקבלו תלוי במספר גורמים. אחד הגורמים העיקריים הוא גובה הנכות הרפואית שיקבע לכם בבית המשפט. נסביר. במקביל להגשת התביעה אנו נגיש לבית משפט בקשה למנות מומחה רפואי. לבקשה נצרף מסמכים רפואיים המעידים על הפגיעות שעברתם. בית המשפט ימנה מומחים באותם תחומים. מהסיבה הזאת חשוב לפנות לרופאים בכל התחומים שמהם אתם סובלים בעקבות התאונה.

אם התאונה הינה גם תאונת עבודה אשר הוכרה ע"י ביטוח לאומי אז תוכלו לפנות בתביעה גם לביטוח לאומי. במסגרת תביעת הביטוח הלאומי תיבדקו ע"י וועדה רפואית. אם הוועדה תקבע לכם נכות לפני מינוי המומחה מטעם בית משפט, קביעת הוועדה תקבע את הנכות גם בתביעה מול ביטוח החובה.

איך בית משפט יקבע את הפיצוי ?

לאחר שכאמור תיקבע הנכות הרפואית שלכם, בית משפט יעריך את הנזקים וההפסדים אשר נגרמו לכם על-פי הנכות והנתונים האישיים שלכם. למשל בית משפט יפסוק לכם פיצוי עבור כאב וסבל, הפסדי שכר שנגרמו ושייגרמו בעתיד ועוד.

תאונות דרכים קשות עם אופניים

חלק ניכר מתאונות הדרכים של רוכבי האופניים מסתיימות עם פגיעות קשות מאוד ואף במוות. הסיבה לכך היא שרוכב האופניים חשוף לפגיעה ישירה של הרכב. אם רוכב האופניים אינו חובש קסדה התאונה עלולה לגרום לפגיעת ראש קשה ואף לשיתוק מלא או חלקי.
במקרה של חס וחלילה תאונת דרכים עם הרוגים יורשי רוכב האפניים ובני משפחתו הקרובים אשר היו תלויים בו למחייתם זכאים לפיצויים גבוהים.

במקרה של תאונת דרכים קשה הנפגע עשוי לקבל גם פיצוי עבור שירותי סיעוד, אביזרים רפואיים ועוד.

לעורך דין יואב רונקין ניסיון רב בייצוג נפגעי רוכבי אופניים

משרדנו מתמחה שנים רבות בייצוג נפגעי תאונות דרכים. אנו מעניקים שירות אישי ומקצועי על מנת שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם. משרדנו רשם הצלחות גדולות בייצוג נפגעים בתאונות דרכים.

סיכום תאונת דרכים של רוכבי אופניים

רוכב אופניים שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי בגין נזקי הגוף אשר נגרמו לו בתאונה. אין משמעות לשאלה מי אשם בתאונה. גובה הפיצוי תלוי במספר גורמים בהן חומרת הפגיעה והנכות הרפואית שתיקבע לו. לאחר התאונה רשמו את פרטי הרכב הפוגע ועדים לתאונה. פנו לעורך דין המתמחה בתחום אשר יסייע לכם לקבל את הפיצוי המקסימאלי.

אם נפגעתם בתאונת דרכים עם אופניים צרו עמנו קשר ונסייע לכם.
צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

מאמרים נוספים הקשורים לנושא
דילוג לתוכן