חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה ביטוח נהג צעיר

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תביעה ביטוח נהג צעיר הפכה להיות נפוצה בשנים האחרונות. זאת ארע מאחר וחברות הביטוח החלו לשווק פוליסות ביטוח לרכב לנהג צעיר. עם החידושים הטכנולוגים חברות הביטוח מוכרות פוליסות שמופעלות ע"י אפליקציה.

מהו ביטוח נהג צעיר ?

ביטוח נהג צעיר לרכב מאפשר לבטח את הרכב בביטוח מקיף לנהגים אשר אין להם וותק מספיק ברישיון הנהיגה. חברות הביטוח ערכו את הפוליסה באופן שונה. במקום תשלום שנתי הנהג הצעיר משלם את פרמית הביטוח על-פי מספר הקילומטרים שנהג בפועל. כלומר, המבוטח רוכש בנק קילומטרים מראש (שניתן לחדשו מעת לעת).

ברכב המבוטח מתקינה חברת הביטוח מכשיר שמזהה תחילת נהיגה ע"י הנהג הצעיר. בתחילת הנהיגה הנהג אמור להפעיל את האפליקצייה ובכך לגרום לתחילת הכיסוי הביטוחי. בסיום הנהיגה הכיסוי הביטוחי נפסק. מספר הקילומטרים שגמע הרכב מופחת מבנק הקילומטרים שרכש הנהג.

עד כאן הכל בסדר אז מה הבעיה ?

תביעת ביטוח נהג צעיר

אנו מטפלים במספר תביעות של נהגים צעירים הנובעות עקב תקלות באפליקציה. חברות הביטוח ערכו את הפוליסות באופן שהביטוח לא נכנס לתוקף אם האפליקציה לא מופעלת או אם המבוטח לא מודיע על תחילת הנהיגה באפליקציה. לכאורה במצב כזה אין ביטוח במקרה של תאונה. נתקלנו במספר תקלות אשר גרמו לחברות הביטוח לדחות את התביעה ומובילות לתביעה ביטוח נהג צעיר:

הנהג שכח להפעיל את האפליקציה.
עקב תקלה באפליקציה הנהיגה אינה מכוסה.
האפליקציה מופעלת באופן אוטומטי אך חברת הביטוח טוענת שהאפלקיציה לא הופעלה.
האפליקציה מחייבת גם במקרה שנהג אחר נוהג ברכב.

מה עושים אם חברת הביטוח דחתה את תביעת הנהג הצעיר ?

נהג צעיר אשר חברת הביטוח דחתה את תביעתו צריך להתייעץ עם עורך דין ביטוח רכב.

עורך דין שמתמחה בתביעות ביטוח רכב יבדוק את נסיבות המקרה ואת סיכויי התביעה. ישנן דרכים רבות לחייב את חברת הביטוח לשלם לכם את הפיצוי במקרה של תביעת ביטוח רכב. משרדנו מתמחה בתביעות ביטוח רכב ונשמח לסייע לכם.

יש טיעונים רבים שניתן לטעון כנגד חברת הביטוח כגון:

  • האפליקציה לא הופעלה באשמת חברת הביטוח עקב תקלה. במקרה זה המבוטח לא אמור להיות אחראי לכך ועל חברת הביטוח לשלם את הפיצוי.
  • למבוטח לא נמסר מספיק מידע בקשר לכיסוי הביטוחי.
  • חברת הביטוח הציגה למבוטח מצגים לא נכונים באשר לכיסוי הביטוחי.
  • האפליקציה הייתה אמורה לפעול באופן אוטומטי עם תחילת הנהיגה.

הגבלת גיל נהג צעיר

בחלק מהפוליסות קיימת הגבלה לגיל הנהג המורשה לנהוג ברכב או לוותק רישיון הנהיגה שלו. כלומר חברת הביטוח יוצאת מנקודת הנחה שנהגים צעירים מועדים לבצע תאונות רבות יותר עקב חוסר נסיונם. חברת הביטוח מתמחרת את הפרמיה שהיא גובה בהתאם לסיכון לקרות מקרה הביטוח. כידוע חברות הביטוח מעוניינות לצמצם את הסיכון הביטוחי כמה שיותר.

לכן חברות הביטוח ערכו את הפוליסה כך שאם ברכב נוהג נהג צעיר הפוליסה כלל לא נכנסת לתוקף. לצערנו הרב לאחרונה בחודש 7/2021 בית משפט העליון קיבל את עמדת חברת הביטוח. בית המשפט פסק שהגבלת גיל נהג צעיר (או וותק הרישיון) מהווה תנאי לקיום הפוליסה.

מה המשמעות לכך ?

הגבלת גיל הנהיגה בפוליסה או אי הפעלת אפליקציה

המשמעות הנה שאם בעת התאונה נהג ברכב אדם שאינו בגיל המורשה לנהוג הנקוב בפוליסה חברת הביטוח תוכל לדחות את התביעה.

יחד עם זאת לעיתים קיימים כלים להתמודד עם חברת הביטוח.

כמו כן, לבית המשפט יש סמכות לפסוק פיצוי מלא או חלקי גם אם המבוטח שכח להפעיל את האפליקציה. בית משפט יעשה שימוש בסעיף זה אם ישתכנע שהמבוטח הפעיל בעבר את האפלקיציה ורק בגלל טעות היא לא הופעלה לפני התאונה.

חברות ביטוח רבות משווקות ביטוח לנהג צעיר למשל הראל, הפניקס, ביטוח ישיר. אם חברת הביטוח דחתה את התביעה ניתן להגיש נגדה תביעה ולקבל את הפיצוי.

צרו קשר עם משרדנו בטלפון 03-6952017 או בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן