חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה ללא ביטוח חובה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונה ללא ביטוח חובה: עברתם תאונת דרכים והסתבר לכם שנהגתם ללא ביטוח חובה. האם ניתן בכל זאת לקבל פיצוי? על-פי פקודת ביטוח רכב מנועי כל רכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה. אם קיים ביטוח חובה בתוקף יכולים הנפגעים שנסעו באותו רכב לתבוע את ביטוח החובה של הרכב. אך מה קורה כאשר הרכב לא בוטח ?

ניווט מהיר

מה נעשה במקרה של תאונה ללא ביטוח חובה?

בניגוד לסברה הרווחת כאשר מתרחשת תאונת דרכים הנפגעים תובעים את ביטוח החובה של הרכב שבו נסעו ולא את הביטוח של הרכב השני. בתביעה מהסוג הרגיל הזה לא צריך להוכיח מי אשם בתאונה. הפיצוי מתקבל מחברת הביטוח שביטחה את הרכב על-פי חומרת נזקי הגוף שנגרם. אך במקרה של תאונה ללא ביטוח חובה הרי שלא ניתן לתבוע את ביטוח החובה של הרכב שלכם. אז מה עושים ?
יש הבדל בין נפגע שהיה הנהג ברכב לבין נפגעים שנסעו ברכב. נפרט לגבי כל אחת מהאפשרויות את מי ניתן לתבוע ולקבל פיצוי.

תאונה ללא ביטוח חובה

נהג הרכב נפגע בתאונה ללא ביטוח

נהג הרכב שנהג ללא ביטוח חובה ברכב שלו יכול לתבוע את ביטוח החובה של הרכב שפגע בו. אך בניגוד לתביעת ביטוח רגילה, בכדי לזכות בתביעה עליכם להוכיח שהצד השני אשם בתאונה. התביעה תנוהל כתביעת נזקי גוף רגילה. כלומר, יש לצרף חוות דעת חוות דעת של מומחה רפואי על מנת להוכיח את הנכות שלכם (בניגוד לתביעת ביטוח חובה רגילה שבה בית המשפט ממנה מומחים).

נהג רכב שנהג ברכב של מעסיק או צד ג'

נהג רכב שנפגע בתאונה ללא ביטוח ושנהג ברכב של מעסיק או של אדם אחר יכול לתבוע את קרנית. קרנית הנה קרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים אשר הוקמה על-ידי המדינה. היא מפצה נפגעים בתאונות פגע וברח ובנסיבות אחרות בהן לא היה ביטוח חובה. במקרה זה על מנת להיות זכאי לפיצוי מקרנית על הנהג להוכיח שלא ידע שלרכב אין ביטוח והוא לא היה גם אמור לדעת (כלומר לא היה סביר שיבדוק). למשל במקרה של עובד שנהג ברכב מעסיק. העובד רשאי לסבור שהמעסיק ביטח את הרכב.

נוסעי הרכב

נוסעי רכב שנפגעו בתאונה ללא ביטוח חובה רשאים לתבוע רק את קרנית. הם לא רשאים לתבוע את ביטוח החובה של הרכב השני. מצב זה יכול ליצור בעייתיות. נניח שמספר חברים נסעו ברכב ובעת התאונה אחד החברים נהג ברכב שרשום על שמו. הרכב לא בוטח בביטוח חובה. הנוסעים יכולים לתבוע רק את קרנית. אך קרנית תגיש תביעה כנגד הנהג בגין עבור כל סכום שהיא תידרש לשלם. כלומר קרנית "תגלגל" את התביעה לחבר שנהג והוא למעשה יישא בנזק. יוצא שהנפגעים יקבלו את הפיצוי מהחבר שלהם.

הולך רגל שנפגע בתאונה ללא ביטוח

הולך הרגל יתבע את קרנית ואת נהג הרכב או בעליו. קרנית תחזור אל הנהג ואל הבעלים בתביעת שיפוי.

כיצד להצליח בתביעה

פרק זה מתייחס לנפגע אשר נהג ברכב בבעלותו ללא ביטוח או שידע שאין ביטוח חובה ונפגע על-ידי רכב אחר.
כפי שכתבנו על מנת לקבל פיצוי מביטוח החובה של הרכב הנוסף עליכם להוכיח שנהג הרכב השני אשם בתאונה. במיוחד כאשר מדובר בתאונה קשה נסו להפעיל לחץ על המשטרה לנקוט בהליך פלילי נגד הנהג השני. אם הוא יורשע בבית משפט תוכלו להשתמש בהכרעת הדין כראייה משמעותית בתביעה נגד ביטוח החובה של הרכב הפוגע.
נסו לאתר עדים שצפו בתאונה ורשמו את פרטיהם. עדים אלו יוכלו להעיד במשפט לטובתכם ויסייעו לשכנע את בית המשפט שאתם לא אשמים בתאונה.
בדקו האם יש מצלמות וידאו באיזור התאונה. אם כן, בקשו לקבל את סרטון הוידאו של התאונה.
הקליטו את הנהג בעת שהוא מודה שהוא אשם בתאונה. אם ניתן החתימו אותו על מסמך שבו הוא מפרט כיצד ארעה התאונה.
פנו לקבל טיפול רפואי וציינו שעברתם תאונת דרכים.
התייעצו עם עורך דין תאונות דרכים.

הפיצוי שתקבלו בתאונה ללא ביטוח

הפיצוי בתאונה ללא ביטוח חובה נגזר ממשתנים רבים. גובה הפיצוי תלוי בחומרת הפגיעה שלכם, אחוזי הנכות שנותרו לכם, ונתונים אישיים כגון גילכם, עיסוקכם וכיוצ"ב. שאלה משמעותית שעלולה לעלות בתביעתכם הינה שאלת האשם התורם. אשם תורם הוא מצב שבו בית משפט מייחס לתובע הנפגע אשם כלשהו בתאונה. אם בית משפט ימצא שיש לייחס לנפגע אשמה מסוימת הוא יפחית מהפיצוי את אחוז האשמה שהוא מייחס לכם. בכל הקשור לנהיגה בכביש נקבע שעל הנהג לנסוע בהתאם לתנאי הדרך ועליו לצאת מנקודת הנחה שנהג אחר ינהג בניגוד לכללי התנועה.

נדגים זאת. נניח שנהגתם בכביש ראשי ורכב הגיח מכביש צדדי עם שלט תן זכות קדימה ופגע בכם. אין ספק שנהג הרכב הפוגע אחראי לתאונה. אך במקרים רבים בית משפט יכול לקבוע שגם לכם אשמה מסוימת. למשל, אם נהגתם מהר מידי או אם הייתה לכם אפשרות לעצור ולמנוע את התאונה. במקרה כזה אם בית משפט יקבע שיש לכם אשם תורם של 20% (לצורך הדוגמא), הוא יפחית מסכום הפיצוי 20%.

אם נפגעתם בתאונת דרכים ללא ביטוח חובה בתוקף פנו לעורך דין שמתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים.
צרו עמנו קשר ונסייע לכם לקבל את הפיצוי שמגיע לכם. ניתן להתקשר לטלפון 03-6952017, או למלא טופס צור קשר.

פיצויים תאונה ללא ביטוח
דילוג לתוכן