חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת ביטוח סיעודי אלצהיימר

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אם את מתכוונים להגיש תביעת ביטוח סיעודי לחולה אלצהיימר קראו את המדריך הזה. עורך דין יואב רונקין מתמחה בתביעות ביטוח סיעודי ויכול לעזור לכם לקבל את הזכויות המגיעות לכם או לבן משפחתכם מחברת הביטוח.

תוכן עניינים

מהי מחלת האלצהיימר ?

מחלת האלצהיימר היא מחלה ניוונית של המוח. המחלה מהווה את הגורם הנפוץ ביותר לפגיעה קוגניטיבית ודמנציה בגיל המבוגר.

המחלה גורמת לפגיעה בתפקוד תאי העצב ובהמשך למוות של תאי העצב במוח. בהמשך התפתחות המחלה, התהליך הניווני בחלקי המוח השונים גדל. במהלך הזמן לחולה נגרמת פגיעה משמעותית ביכולת הזיכון, החשיבה, הלימוד ועוד.

תבעית ביטוח סיעודי עקב אלצהיימר

כפי שכתבנו במאמרים קודמים, אדם זכאי לתגמולי ביטוח סיעודי אם הוא עונה על אחד מתנאי הפוליסה:
– האדם אינו מסוגל לבצע מספר פעולות מתוך רשימת פעולות (הליכה, רחצה, לבוש, אכילה, לקום ולשכב, שליטה על סוגרים).
– האם עונה על הגדרת תשוש נפש.
מחלת האלצהיימר משתייכת לרשימת המחלות אשר אדם אשר חולה בהן עשוי להיחשב כתשוש נפש.

ההגדרה של תשוש נפש בפוליסה היא:

"פגיעה בפעילותו הקוגניטיבית של המבוטח וירידה ביכולתו האינטלקטואלית. הפגיעה כוללת ליקוי בתובנה ובשיפוט, ירידה בזיכרון לטווח ארוך או קצר וחוסר התמצאות במקום ובזמן. כל זאת כאשר מצבו מצריך השגחה במרבית שעות היממה."

תביעת ביטוח סיעודי אלצהיימר

מתי תתקבל תביעת ביטוח סיעודי עקב אלצהיימר ?

אם כן, תביעת המבוטח לחברת הביטוח תתקבל אם יוכח שמצבו הרפואי של המבוטח מצריך השגחה במרבית שעות היממה עקב הפגיעה הקוגניטיבית אשר נגרמה עקב מחלת האלצהיימר.

כיצד להגיש תביעת ביטוח סיעודי עקב מחלת האלצהיימר ?

מומלץ לפני הגשת התביעה להתייעץ עם עורך דין ביטוח סיעודי. כמו כן, רצוי שהשגת התביעה תעשה ע"י עורך הדין. הגשת תביעה ללא ליווי מקצועי עלולה לפגוע בסיכוי שתביעתכם תתקבל. יש לבחון באיזה מועד להגיש את התביעה; ממתי לטעון שהמבוטח סיעודי; אלו מסמכים לצרף לתביעה ועוד.

מה תעשה חברת הביטוח לאחר הגשת התביעה ?

לאחר שתגישו את התביעה חברת הביטוח תבדוק את תביעתכם. במסגרת בדיקות אלו חברת הביטוח תזמין מקופת החולים את התיק הרפואי של המבוטח. חברת הביטוח תבדוק שלא הסתרתם שחליתם בעבר. חברת הביטוח תעבור על המסמכים הרפואיים על מנת להעריך את מצבו התפקודי והקוגניטיבי של המבוטח. כמו כן, בחלק מהמקרים תשלח חברת הביטוח רופא על מנת לבדוק את המבוטח.

כיצד הרופא יבדוק האם המבוטח הינו תשוש נפש ?

בתביעת ביטוח סיעודי עקב אלצהיימר על הרופא להעריך האם המבוטח הינו תשוש נפש. הרופא יבצע בדיקה גופנית למטופל. בנוסף, הרופא יבצע למבוטח בדיקת מיני מנטל. במסגרת בדיקה זו הרופא ישאל את המבוטח שאלות לבדיקת יכולת הזיכרון, ההתמצאות בזמן ובמקום, יכולת ההבנה של המבוטח ועוד.

כיצד אנו יכולים לעזור לכם בתביעת ביטוח סיעודי עקב אלצהיימר ?

בשלבים המתקדמים המחלה שואבת מבני המשפחה של החולה משאבים נפשיים וכספיים רבים. בני המשפחה נדרשים לטפל בחולה, לטפל בבירוקרטיה הקשורה בטיפול בו, להעסיק מטפלים, להוציא סכומים גבוהים ועוד. עקב קשיים אלו לעיתים בני המשפחה מזניחים את הגשת התביעה לחברת הביטוח, דבר העלול להיות בעוכריהם.

אנו נעשה כל שביכולתנו על מנת להקל עליכם ונגרום לכך שתקבלו את הפיצוי החודשי מחברת הביטוח.

1. אנו נעבור על כל המסמכים הרפואיים של החולה ונגיש לחברת הביטוח את המסמכים הרלוונטיים.

2. נסביר לכם מהן הזכויות שלכם במסגרת הפוליסה.

3. נמלא עבורכם את טפסי התביעה באופן המיטבי.

4. נדריך ונלווה אתכם בבדיקה הרפואית.

5. אם יהיה צורך נגיש בשמכם תביעה לבית המשפט.

סיכום הגשת תביעה ביטוח סיעודי עקב אלצהיימר

מחלת האלצהיימר הינה מחלה קשה הגורמת לנכות תפקודית גבוהה. הסובלים ממחלה זו זכאים לתגמולי ביטוח סיעודי אם הם עונים להגדרת תשוש נפש. תשוש נפש הינו אדם שזקוק להשגחה במרבית שעות היממה. מומלץ להגיש את התביעה לחברת הביטוח עם עורך דין המתמחה בביטוח סיעודי. לקבלת מידע וסיוע מקצועי התקשרו 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס ואנו ניצור עמכם קשר:

למאמרים נוספים בנושא:
דילוג לתוכן