חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כתב סילוק

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם לחתום על כתב סילוק ? יתכן שהגשתם תביעה לחברת הביטוח והיא הציעה לכם לחתום על כתב סילוק (או שטר סילוק). במאמר זה נסביר מהו כתב סילוק ומה המשמעות אם תחתמו עליו. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה לטלפון 03-6952017.

תוכן עניינים

כתב סילוק או שטר סילוק

כתב סילוק הוא למעשה הסכם פשרה. מדובר על הסכם בין המבוטח לחברת הביטוח. ההסכם בדרך כלל קובע, שמחד חברת הביטוח תשלם למבוטח סכום מסוים. מנגד, המבוטח מצידו מוותר על כל תביעה נוספת כנגד חברת הביטוח בהסכמתו לקבל את התשלום.

כתב סילוק

האם לחתום על כתב סילוק ?

כאמור המשמעות של חתימה על כתב סילוק הינה ויתור על כל תביעה נוספת שיש לכם נגד חברת הביטוח בגין אותו מקרה ביטוח. על כן, על מנת לדעת האם כדאי לחתום על כתב הסילוק יש לברר את השאלות הבאות:

על איזה סכום או אחוז מהפיצוי אתם מוותרים ?

על מנת לבחון את סבירות הפשרה או גובה התשלום אתם צריכים לוודא מה הסכום המקסימאלי שאתם זכאים לו על-פי הפוליסה. למשל יתכן שיש מספר כיסויים בפוליסה אך חברת הביטוח משלמת לכם רק עבור כיסוי אחד. לדוגמא, בביטוח תאונות אישיות ניתן לקבל פיצוי בגין שבר אך גם בגין נכות שנגרמה. יש לוודא שחברת הביטוח משלמת לכם עבור כל הכיסויים המצויים בפוליסה.

מה הם סיכויי התביעה

שאלה נוספת שיש לבחון הנה מה הסיכוי שהתביעה תתקבל בבית המשפט. שאלה זו יש לברר עם עורך דין ביטוח אשר יכול לבחון ולהעריך את סיכויי תביעתכם. במסגרת בחינה זו נבדוק כמה חזקה עילת התביעה שלכם, מה עלול להכשיל את התביעה, ומה סכום הפיצוי שאתם אמורים לקבל. על כן, לפני שאתם חותמים על כתב סילוק מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

האם ניתן לקבל פיצוי חלקי מבלי לחתום על כתב הסילוק
אכן קיימים מקרים שבהם חברת הביטוח תשלם אף ללא חתימתכם על כתב סילוק. זה אף על פי חוק חוזה הביטוח. סעיף 27 לחוק חוזה הביטוח קובע:

"תגמולי הביטוח ישולמו תוך 30 ימים מהיום שהיו בידי המבטח המידע והמסמכים הדרושים לבירור חבותו, אולם תגמולי ביטוח שאינם שנויים במחלוקת בתום לב ישולמו תוך 30 ימים מהיום שנמסרה למבטח תביעה לפי סעיף 23(א), והם ניתנים לתביעה בנפרד מיתר התגמולים."

כלומר על חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח שאינם שנויים במחלוקת תוך 30 ימים.

למשל, נניח שהגשתם תביעת ביטוח בגין נזק לרכב. חברת הביטוח מחזיקה בדו"ח שמאי אשר קובע את היקף הנזק. נניח שאין מחלוקת שאתם זכאים לפיצוי אך לדעתכם הנזק גבוה יותר ממה שהשמאי קבע. במקרה כזה חברת הביטוח אמורה לשלם לכם את תגמולי הביטוח על-פי דו"ח השמאי מבלי לדרוש ממכם לחתום על כתב סילוק.

מה לעשות אם חברת הביטוח מחייבת בחתימה על כתב הסילוק?

אם חברת הביטוח לא מסכימה לשלם את תגמולי הביטוח שאינם שנויים במחלוקת פנו אלינו להתייעצות. אנו נעריך מה סיכויי התביעה ואיזה סכום אתם אמורים לקבל. נייעץ לכם האם כדאי לחתום על כתב הסילוק. כמו כן, נוכל לשלוח מכתב לחברת הביטוח ולדרוש מהם לשלם את תגמולי הביטוח.

האם ניתן לבטל כתב סילוק ?

האם ניתן לבטל את הפשרה לאחר החתימה על כתב הסילוק ? ברוב המקרים בית משפט לא יאפשר ביטול של כתב הסילוק. יחד עם זאת, יתכנו מקרים שניתן יהיה לבטלו. למשל אם חברת הביטוח הטעתה את המבוטח באופן חמור. אם חברת הביטוח פעלה בניגוד להנחיות המפקח על הביטוח – נוהל החתמה על כתב סילוק ועוד. כאמור עדיף שלא להיקלע למצב זה ולכן התייעצו לפני שאתם חותמים.

למידע נוסף בקשר לתביעת ביטוח אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או למלא טופס צור קשר ונחזור אליכם.

דילוג לתוכן