חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטול ביטוח חובה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כפי שכתבתנו במאמרים קודמים תאונה ללא ביטוח חובה עלולה לגרום לתוצאות קשות שכן הנהג הנפגע עלול למצוא עצמו  ללא אפשרות לקבל פיצוי עבור נזקי הגוף שנגרמו לו. כמו כן, במצב זה הנהג ובעל הרכב עלולים להיתבע באופן אישי באם נפגע הולך רגל. במאמר זה נדון בנושא ביטול ביטוח חובה ומתי הביטול נכנס לתוקף.
אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שאלה 03-6952017.

ביטול ביטוח חובה

סעיף 24 לפקודת ביטוח רכב מנועי קובע:

"24.(א)מבטח לא יהיה חייב לשלם לפי סעיפים 19 או 21(א) בקשר לחבות, אם לפני המאורע שגרם למוות או לחבלת הגוף שמהם נובעת החבות בוטלה הפוליסה בהסכמה הדדית או בתוקף הוראה שבפוליסה; אולם לא יהיה לביטול תוקף כלפי הניזוק או שאיריו אלא כעבור עשרים ואחד יום לאחר שניתנה לבעל הפוליסה הודעה בכתב על הביטול.
(ב)ניתנה ההודעה בדואר רשום עם אישור מסירה, יראו את התאריך המסומן באישור המסירה כתאריך מתן ההודעה; הומצאה תעודת הביטוח לבעל הפוליסה באמצעים אלקטרוניים, רשאי המבטח להמציא הודעה על הביטול באמצעים אלקטרוניים, ובלבד שווידא שבעל הפוליסה קיבל את ההודעה, ויראו את תאריך וידוא הקבלה כתאריך מתן ההודעה."

אם כן הסעיף קובע שכלפי הניזוק לא יהיה לביטול תוקף אלא לאחר 21 ימים מהיום שבו שלחה חברת הביטוח לבעל הרכב הודעה על ביטול הביטוח.
המשמעות הנה לכאורה שאם נהג ביטל ביטוח חובה ונהג ללא ביטוח והיה מעורב בתאונה במהלכה פגע בהולך רגל אך טרם חלפו 21 ימים מהיום שבו חברת הביטוח שלחה הודעה לבעל הפוליסה הנפגע יוכל לתבוע את חברת הביטוח (ולא את קרנית).

פסיקת בתי המשפט בעניין ביטול ביטוח חובה

במספר פסקי דין עלתה השאלה האם מבוטח שנהג ברכב והיה מעורב בתאונה בטרם חלפו 21 הימים משליחת ההודעה על-ידי חברת הביטוח זכאי לקבל ממנה פיצוי. שאלה זו משמעותית שכן בניגוד להולך רגל שנפגע בתאונה ללא כיסוי ביטוחי שיכול לתבוע את קרנית, מבוטח אשר נהג ברכב אינו יכול לתבוע את קרנית.
בית המשפט העליון פסק ברע"א 1736/1 פלוני נ הפול:

"נוכח כל אלו וכמפורט בהרחבה לעיל מצאתי להעדיף את הפרשנות הרואה בניזוק עליו חלה ההגנה שבסעיף 24 כניזוק שהינו צד שלישי ולא ניזוק שהינו המבוטח. הטעמים העיקרים לכך הם היסטוריית החקיקה של פקודת הביטוח וההסדר הקבוע בחוק הפלת"ד, השולל זכאותו של מי שנהג ללא ביטוח."

כלומר המבוטח עצמו לא יוכל להסתמך על תקופת ה 21 ימים וזאת להבדיל מצד ג' שנפגע בתאונה.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן