חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית באבחון מחלה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם במקרה שלכם הרופא התרשל באבחון או טיפול במחלה ? האם גם אתם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית באיחור באבחון מחלה ? עורך דין יואב רונקין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית מסביר מתי ניתן לקבל פיצוי עקב רשלנות רפואית באיחור באבחון או בטיפול במחלה. למידע נוסף ולהתייעצות ניתן להתקשר לטלפון 03-6952017.

מהי רשלנות רפואית באבחון או טיפול במחלה

תביעות רבות של רשלנות רפואית נובעות מאבחון לקוי או איחור באבחון של מחלה. בחלק ניכר מהמקרים רשלנות רפואית בטיפול במחלה נגרמת עקב אבחון לקוי. החולה פונה לרוב לרופא המשפחה שלו עם תלונות מסוימות. העומס בקופות החולים ובבתי החולים גורם לכך שהרופא אינו מקדיש את הזמן הנחוץ לברר עם החולה את עברו הרפואי, להפנותו לבדיקות, ולעיין בתיק הרפואי של החולה. איחור באבחון מחלה או אי אבחונה כלל עלול לגרום להחמרה במצבו הרפואי של המטופל, לגרום לנכות קשה ואף למוות. נשאלת השאלה מה נדרש להוכיח על מנת לזכות בתביעת רשלנות רפואית של אבחון מחלה ?

הוכחת רשלנות רפואית בגין טעויות באבחון מחלה או בטיפול במחלה

בתי המשפט אינם מטילים אחריות משפטית על הרופאים לכל טעויות באבחון. על מנת לזכות בתביעה יהיה עליכם להוכיח לרוב שני דברים:
הרופא התרשל בכך שלא העניק טיפול רפואי בצורה מיומנת וברמה נאותה.
קיים קשר סיבתי בין רשלנות הרופא לנזק.

כיצד על הרופא לאבחן מחלה ?

אבחון המחלה נעשה באמצעות שיטת אבחנה מבדלת. לאחר שהרופא מתחקר את המטופל באשר לתלונותיו, הסימפטומים שמהם הוא סובל, עברו הרפואי ולאחר בדיקתו יעריך הרופא ממה עלול המטופל לסבול. לאחר מכן הרופא יעבור על רשימת מחלות, מהחמורות לקלות, אשר עלולות להתאים למצבו של המטופל. אבחנה מבדלת מאפשרת לשלול באופן הדרגתי את המחלות השונות עד לאבחון המחלה הנכונה. מהלך האבחון כרוך בבדיקת תסמיני החולה, תוצאות בדיקות מעבדה, היסטוריית המחלה, ועוד.

רשימת המחלות אשר אמורות להופיע באבחנה המבדלת מסודרות בהתאם לקריטריונים הבאים:

  • עד כמה נפוצה המחלה
  • חומרת המחלה

 

כך למשל כאשר חולה מלין על כאבי ראש. על הרופא לשקול מיגרנה, שכן היא תופעה נפוצה. אך על הרופא לשלול גם סרטן או שבץ מוחי שכן מדובר בתופעות מסוכנות.

רשלנות רפואית באבחון של מחלה תיחשב כאשר הרופא הפר את חובת הזהירות המוטלת עליו ולא נהג כפי שרופא סביר אחר היה נוהג. כלומר יהיה עליכם להוכיח:

  • הרופא התרשל בכך שלא כלל את האבחנה הנכונה ברשימת המחלות האפשריות כאשר הדבר התבקש.
  • שהרופא כלל את האבחנה הנכונה ברשימת האבחנה המבדלת, אך לא העריך נכונה את הסיכוי שהיא הגורם למחלה.
  • אפשרות נוספת היא שהרופא התרשל להפנות את החולה לבצע בדיקות נוספות או לא הפנה לרופאים מומחים על מנת לברר מהי האבחנה הנכונה.
רשלנות רפואית של רופא משפחה

רשלנות רפואית בטיפול במחלה

לצד כשלים באבחון המחלה עלול הרופא להתרשל בטיפול במחלה גם אם הוא הצליח לאבחן אותה כראוי. רשלנות זאת יכולה להתבטא בין היתר:

– אי הפנית המטופל לבדיקות נוספות.

– מתן טיפול תרופתי שגוי.

– אי התייחסות לחומרת המחלה.

– הרופא לא הפנה את המטופל לטיפול חירום.

טעות באבחון תוצאות בדיקה

רשלנות באבחון מחלה יכולה להיגרם גם עקב פיענוח שגוי של בדיקות או תוצאות הדמיה. גם במקרה הזה נצטרך להראות שרופא אחר היה מפענח את הבדיקות כראוי.

קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק

בשלב הבא תצטרכו להוכיח שהרשלנות באבחון או האיחור באבחון גרמו לנזק הרפואי או להחמרת הנזק. הוכחת הקשר הסיבתי תיעשה באמצעות הגשת חוות דעת של מומחה רפואי. בחוות הדעת, המומחה יצטרך לקבוע שהרופא המטפל אכן התרשל ואיך רשלנות זו גרמה לפגיעה הגופנית או להחמרת המחלה. יתכנו גם מצבים שבהם הרשלנות הרפואית גרמה למטופל לאובדן מלא או חלקי של הסיכויים להחלים.

לדוגמא, אדם חלה בסרטן. הסיכוי להחלים מאותו סוג סרטן אם הוא מתגלה מייד הנו 80%. עקב רשלנות רפואית האיחור באבחון המחלה גרם לכך שכעת הסיכוי להחלים מהמחלה הינו 40%. בנתונים אלו הרופא גרם למטופל נזק של 40%.

יחד עם זאת, במקרים שבהם הסיכוי שהתובע היה מחלים מהמחלה לולא הרשלנות גבוה מ 50% יזכה החולה בפיצוי של 100% שכן זהו הסף הדרוש לזכות בתביעה אזרחית. לעומת זאת כאשר סיכויי ההחלמה היו זניחים עלול בית המשפט לדחות כליל את התביעה.

הפיצויים בגין רשלנות רפואית באיחור באבחון מחלה

הפיצוי לנפגע רשלנות רפואית באבחון מחלה תלוי בנסיבות הספציפיות של המקרה. ראשית כאמור יש לבחון האם הרשלנות גרמה לכל הנזק או רק לחלקו. לאחר מכן, ניתן יהיה להעריך את סכום הפיצויים על-פי הנתונים של החולה. בית משפט יקבע את הפיצוי בין היתר על-פי הפרמטרים הבאים:

– הנכות הרפואית שנותרה לחולה.
– מה מידת הנכות התפקודית שהותירה הנכות הרפואית.
– החולה יקבל פיצוי עבור הכאב והסבל שנגרמו לו.
– יינתן פיצוי עבור הפסדי שכר שנגרמו ושייגרמו למטופל עקב הנכות התפקודית שנותרה. בהקשר לכך בית המשפט יבחן בין היתר מה היה מצבו התעסוקתי של החולה לפני ולאחר הרשלנות.
– החולה זכאי להחזר הוצאות רפואיות, טיפולים, עזרה בביצוע עבודות יומיומיות, סיעוד ועוד.

סיכום רשלנות רפואית באבחון ובטיפול במחלה

תביעות רבות מוגשות עקב רשלנות רפואית באבחון מחלה. על מנת לזכות בתביעה יהיה עליכם להוכיח שהרופא אכן התרשל. כמו כן, יהיה עליכם להוכיח שהרשלנות גרמה לנזק או החמירה אותו. תביעות אלו מורכבות מאוד ולכן יש לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.
להתייעצות ראשונית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר.

דילוג לתוכן