חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצויים אובדן כושר עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אתם מצויים באובדן כושר עבודה וזקוקים למידע לגבי חישוב פיצויים אובדן כושר עבודה ? הגעתם למקום הנכון. קראו במאמר זה איך לדעת מה הם הפיצויים המגיעים לכם במקרה של אובדן כושר עבודה.
אם אתם זקוקים לסיוע בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה צרו עמנו קשר – 03-6952017.

פיצויים עקב אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה מקנה למבוטח תגמול חודשי במקרה של איבוד כושר העבודה. מדובר בביטוח חשוב שכן הוא אמור להבטיח את המשך יכולת הקיום הכלכלי של המבוטח. טבעי רק שתבקשו לדעת מה יהיה גובה פיצויים באובדן כושר עבודה. חישוב אובדן כושר עבודה תלוי במידה רבה בתשובה לשאלה היכן אתם מבוטחים. יש הבדל בין חישוב אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה לבין ביטוח המנהלים. נדון כעת באופציות השונות.

פיצויים אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה

באופן עקרוני פיצויים אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה נקבעים לפי מס' פרמטרים – גיל ההצטרפות לקרן, השכר המבוטח, גובה ההפרשות החודשיות והמסלול הביטוחי שבחרתם בעת ההצטרפות. לכן, לא תמיד פשוט לדעת מה יהיה גובה הפיצוי החודשי בקרן פנסיה.

אם אתם מבקשים לדעת מה יהיה גובה פיצויים אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה אתם יכולים לעיין בדו"ח השנתי או הרבעוני שקרן הפנסיה שלחה לכם. חפשו את הנתון תחת "קצבה חודשית במקרה של נכות מלאה". ניתן גם לבדוק את גובה הקצבה באתר האינטרנט של קרן הפנסיה שבה אתם חברים. פשט כנסו לאתר והורידו את הדו"ח. באתר הקרן רשום גם במידע הכללי מה יהיה התגמול החודשי. יתכן שזה יהיה רשום כ- פנסיה צפויה לנכות מלאה.

הפיצוי החודשי לא יעלה על 75% מהשכר הממוצע שלכם לפני הפסקת העבודה.

שימו לב שיתכן והסכום שתקבלו מקרן הפנסיה עלול להיות נמוך יותר ממה שמצוין בדו"ח השנתי. מהפיצוי החודשי ינוכה מס הכנסה וביטוח לאומי. כמו כן, אם אובדן כושר העבודה נגרם לכם עקב תאונת עבודה או מחלת מקצוע, מהפיצוי החודשי יבוצע קיזוז של תגמולי הביטוח הלאומי.

פיצויים אובדן כושר עבודה

פיצויים אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים

חישוב אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים מושפע משיעור ההפרשות לחברת הביטוח. בדרך כלל אם מדובר בעובד שכיר המעביד מפריש עבורו מידי חודש 2.5% מהשכר עבור ביטוח אובדן כושר עבודה. לעיתים הפרשה זו יכולה להספיק לרכוש כיסוי עד גובה של 75% מהשכר ולעתים היא לא תספיק. עלות הפרמיה תלויה בזהות חברת הביטוח, גילו של המבוטח, תחום עיסוקו ועוד. עובדים עצמאיים קובעים בעת ההצטרפות לביטוח את גובה הפיצויים לאובדן כושר עבודה.

גם במקרה של ביטוח מנהלים ניתן לאתר את הקצבה החודשית הצפויה באזור האישי באתר האינטרנט של חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים.

בחלק מביטוחי המנהלים קיים סעיף קיזוז של תגמולי הביטוח הלאומי במקרה של תאונת עבודה או מחלת מקצוע.
חשוב מאוד לעקוב במהלך שנות העבודה שסכום הביטוח מתעדכן יחד עם עליית השכר. טיפלנו במקרים רבים בתביעה נגד סוכן ביטוח בשל אי עדכון הכיסוי הביטוחי.

חישוב אובדן כושר עבודה במקרה של אובדן חלקי

במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי קיימת אפשרות לקבל פיצוי חודשי לפי היחס שבין שיעור אובדן כושר העבודה לבין השכר המבוטח. למשל אם תהיו באובדן כושר עבודה של 50% תקבלו חצי מהתגמול שהייתם מקבלים עבור אובדן כושר עבודה מלא.

נציין שקיימות פוליסות אובדן כושר עבודה שאינן מקנות פיצוי חלקי ויש לרכוש כיסוי זה בעת ההצטרפות לביטוח. למעשה זה אחד הדברים החשובים שיש לבדוק בעת עשיית ביטוח אובדן כושר עבודה.

חישוב אובדן כושר עבודה חלקי – הערכה מקדמית

האם ניתן להעריך מראש האם קרן הפנסיה תעניק אובדן מלא או חלקי ובאיזה שיעור. מידע זה דרוש על מנת לעשות חישוב אובדן כושר עבודה במקרה של אובדן מלא או חלקי. באופן כללי, בהתבסס על המסמכים הרפואיים ושיחה עמכם עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לעיתים לצפות מה תהיה החלטת קרן הפנסיה. במקביל ניתן להתייעץ עם רופא תעסוקתי לאובדן כושר עבודה.

אנו מייצגים מבוטחים רבים אשר קיבלו מהביטוח או מקרן הפנסיה נכות מלאה ולמרות שלא היה שינוי במצבם הוחלט לבטל להם את התגמול החודשי או להפחיתו. כמובן שבמצב זה ניתן להגיש ערעור ולנסות להחזיר את התגמול החודשי.

לאיתור המידע באזור האישי להלן חלק מחברות הביטוח הגדולות:

חברת ביטוח הראלמגדל ביטוח ופנסיה
כלל ביטוח ופנסיההפניקס ביטוח ופנסיה
מנורה מבטחים ביטוח ופנסיה 

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן