חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התיישנות ביטוח משכנתא

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ביטוח משכנתא מעניק למבוטח או יותר נכון ליורשי המבוטח את הביטחון כי במקרה של פטירת המבוטח חברת הביטוח תשלם את יתרת הלוואת המשכנתא. יצוין כי ההתיישנות בתביעת ביטוח משכנתא עומדת על 3 שנים בלבד. כלומר, על יורשי המבוטח (יורשי לווה ההלוואה) להגיש תביעת ביטוח משכנתא תוך 3 שנים מיום שנפטר המבוטח. 

מסיבות שקשורות בחוסר ידע של יורשי המבוטח, הטראומה לאחר הפטירה וחוסר הרצון לעסוק בעניינים כספיים, יורשי המנוח עלולים להחמיץ את מועד הגשת תביעת ביטוח חיים משכנתא כך שתביעתם תתיישן.

למרות זאת, קיימים בחוק ובפסיקת בית המשפט כלים העשויים להאריך את תקופת ההתיישנות ולסייע ליורשים בעת הגשת תביעת ביטוח משכנתא. למשל אם יורשי המבוטח לא ידעו על כך שהמבוטח בוטח בביטוח משכנתא הם יכולים לטעון כי יש לספור את תקופת ההתיישנות של 3 השנים מיום שנודע להם על דבר הביטוח ולא מיום פטירת המבוטח.

כמו כן, באם בין יורשי המבוטח קיים קטין אז תקופת ההתיישנות לגביו מתחילה מיום שהוא מגיע לגיל 18.

התיישנות ביטוח משכנתא

זאת ועוד, אם הבנק, אשר בפועל משמש כסוכן ביטוח, ידע על פטירת המבוטח ועל קיומו של פוליסת ביטוח החיים (שכן הפוליסה מוגשת לחתימה ע"י הבנק) והוא לא הודיע ליורשי המנוח שניתן לפרוע את ההלוואה ע"י חברת הביטוח אז היורשים יכולים להגיש תביעה כנגד הבנק (שמועד התיישנותה הנו 7 שנים). קיימים מקרים נוספים אשר באמצעותם ניתן להאריך את מועד ההתיישנות ולהגיש תביעת ביטוח משכנתא.

באם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם מומלץ לפנות לייעוץ עם עורך דין ביטוח על-מנת לבחון את סיכויי הגשת תביעת ביטוח חיים משכנתא.

משרד עורך דין יואב רונקין מתמחה בהגשת תביעות ביטוח משכנתא. לקביעת פגישת ייעוץ אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר.

 

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום
ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן