חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחוזי נכות שבר באגן

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שבר באגן הוא אחד השברים המורכבים ביותר שעלול להביא לנכות בשיעור של 10% עד 50%. חלק מהשברים באגן נגרמים בתאונות דרכים. מכיוון שהאגן נמצא בבסיס עמוד השדרה הוא משפיע על מגוון פעולות בסיסיות. כדוגמת, ישיבה, הליכה, התכופפות ועוד. בשל כך, נגרמת פגיעה בתפקוד היומיומי, ביכולת לנהל שגרה תקינה וביכולת לעבוד ולהשתכר.

אבחון של שבר באגן בעקבות תאונת דרכים

כאשר אדם עובר תאונה דרכים ויש חשש לשבר, הרופא שולח אותו לצילום רנטגן או ct. במקרים מסויימים קיבוע המקום יספיק אך קיימים מקרים בהם נדרש הנפגע לעבור ניתוח כדי לטפל בשבר ולמנוע נזקים משניים באזור הרגיש. שבר יכול להתרחש בכל תאונת דרכים בין אם הנפגע הולך רגל, נוסע או הנהג.

אחוזי נכות בגין שבר באגן

אמנם שבר באגן לאחר תאונת דרכים זה לא דבר פשוט. אך גם במקרה הזה יש דרגות חומרה שונות. כשלנפגע יש נזק במפרק או הפרעות סטטיות בהליכה הוא יכול לקבל עד 25% נכות. במצבים בהם הוא נדרש להיעזר בתמיכת מכשיר, אחוזי הנכות יכולים להגיע גם ל 50%. בחלק מהשברים הפגיעה גוררת עימה גם שחיקה בעצמות אחרות המחוברות כדוגמת עמוד השדרה או אף להפרעה באספקת הדם. בגיל צעיר סיכויי ההחלמה גבוהים ככל שהנפגע מבוגר יותר קשה להחלים משבר מורכב והוא עלול לגרור עימו סיבוכים נוספים.

הפיצוי שתקבלו עבור שבר באגן

קשה לקבוע מראש מה יהיה גובה הפיצוי שתקבלו. גובה הפיצוי תלוי במספר משתנים כגון:

– הנכות הרפואית שנותרה לכם.
– תחום עיסוקכם והשכר שהרווחתם לפני ולאחר התאונה.
– גילכם.
– תקופת האשפוז ועוד.

במקרים רבים תיקים אלו מסתיימים בפיצוי של מאות אלפי שקלים.

אחוזי נכות שבר באגן

מצב סיעודי בעקבות שבר באגן

אדם שעבר תאונת הכוללת שבר באגן יכול להגיע אף למצב סיעוד. מרותק למיטה ונזקק לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות. בשל מצבו הרגיש הוא נדרש לטיפול צמוד והשגחה על מנת לא להחמיר את המצב. תביעת סיעוד תאפשר לו לממן את הסיוע לו הוא נזקק באופן יומיומי. לשם כך קיימת חובת ההוכחה כי המצב הסיעודי אינו מאפשר לנפגע לבצע בכוחות עצמו 50% משלוש פעולות בסיסיות לפחות. כדוגמת רחיצה עצמית, אכילה, לבישה.

הגשת תביעה עבור פיצוי בגין שבר באגן

הגשת תביעה מכל סוג דורשת פעולות בסיסיות שאסור לדלג עליהן. איסוף חומרים רפואיים רלוונטיים התומכים במקרה. ישנו מידע מהותי אותו נדרש החולה להציג ולו משקל כבד המשפיע על סיכויי אישור התביעה. כמו כן, יש להציג חוות דעת רפואיות במקרה של שינוי והחמרה במצב. חולה עם שבר באגן זקוק לתקופת החלמה משמעותית. בשל כך אין לו או לבני משפחתו את הפניות הנדרשת לטיפול בהליכי תביעה מתישים מול חברות הביטוח. סיוע באנשי מקצוע יכול להיות יעיל מאד ואף להגדיל את הסיכוי למיצוי התביעה. גורמים אלו מבינים את התהליך ומודעים למשמעות של הצגת המסמכים הרלוונטיים בלבד. כמו כן, סיוע של אנשי מקצוע כדוגמת עורך דין מאפשר לערער על תביעה ביעילות כאשר היא נדחית.

תביעת פיצויים בגין שבר

חוק הפלת״ד מאפשר לנתבע לתבוע פיצויים בשני מקרים. כאשר הנפגע הוא הנהג המעורב בתאונה הוא יכול לתבוע את ביטוח החובה של רכבו. כאשר הנפגע הוא הולך רגל באפשרותו לתבוע את הביטוח של הנהג הפוגע. בכל מקרה בהיעדר ביטוח ניתן לתבוע את תאגיד קרנית. הפיצויים נקבעים על פי הנזקים שנגרמו לנפגע בגין השבר. ההוצאות על הטיפולים, הפסד בגין היעדרות מהעבודה ופיצוי בגין עגמת נפש.

תביעה מול המוסד לביטוח לאומי

כאשר מדובר במצב בו לנפגע נגרמה נכות ואבדן כושר עבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי. מחלקת נכות כללית או נכות מעבודה של המוסד לביטוח לאומי, קובעת את זכאותו של הנפגע. הוועדה מעריכה את דרגת הנכון וקובעת את הזכאות. בחלק מהמקרים נקבעת קצבת נכות ובחלק אחר מענק נכות. בנוסף לכך ישנן הטבות המסייעות לנפגע להשתקם מהמצב ולחזור לשוק העבודה. בהקשר הזה יש לקחת בחשבון כי התשלום הניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי יכול להתקזז מהפיצויים הנתבעים מחברת הביטוח.

סיכום הפיצוי שבר באגן

שבר באגן הוא פגיעה קשה בתאונת דרכים. בחלק מהמקרים הפגיעה גורמת לנזק לאיברים צמודים. במקרה של שבר באגן עקב תאונת דרכים הפיצוי לנפגע יכול להיות גדול מאוד. אתם מוזמנים להתייעץ עם משרדנו בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

דילוג לתוכן