חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים עצמית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונת דרכים עצמית יכולה לקרות בעת נהיגה ברכב או באופנוע. במאמר זה נסביר מהי תאונת דרכים עצמית והאם אתם יכולים לקבל פיצוי ?

מהי תאונת דרכים עצמית ?

תאונת דרכים עצמית היא תאונה שמעורב בה כלי רכב אחד. התאונה יכולה להתרחש עם רכב או אופנוע. אך כאמור רק כלי רכב אחד מעורב בתאונה.

תאונות עצמיות נפוצות

תאונה עצמית יכולה להיגרם בין היתר באופן הבא:

– החלקה בכביש רטוב.

– איבוד שליטה ברכב או באופנוע תוך כדי נהיגה.

– תאונה עקב מכשולים או בורות בכביש.

– פגיעה במחסום, בעץ או במעקה בטיחות.

– תאונה עקב הרדמות תוך כדי נהיגה.

– התהפכות.

תאונת דרכים עצמית

האם ניתן לקבל פיצוי לאחר תאונת דרכים עצמית ?

כן. כאשר לכלי הרכב יש ביטוח חובה בתוקף ויש לכם רישיון נהיגה תקף ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח. על-פי החוק אין כל משמעות למידת האשמה לקרות התאונה. ברגע שארעה תאונת דרכים ויש לכם ביטוח חובה בתוקף אתם זכאים לפיצוי.

ואם אין לי ביטוח חובה בתוקף ?

אם אין לכם ביטוח חובה בתוקף אז תהיו זכאים לפיצוי רק אם תצליחו להוכיח שצד ג' אשם בתאונה. למשל, אם התאונה ארעה עקב רשלנות של העירייה או של הגורם האחראי על תחזוקת הכביש.

במקרה זה התביעה תוגש כתביעה נזיקית. נדגיש שלא תמיד קל להוכיח את רשלנות הגורם שאחראי על תחזוקת הכביש. ראו מידע נוסף במאמר תאונה ללא ביטוח חובה.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים עצמית ?

– קבלו טיפול רפואי.

– צלמו את המפגע ואת הרכב.

– הוציאו אישור משטרה על התאונה.

– אספו חומר רפואי.

– התייעצו עם עורך דין תאונות דרכים.

מה לגבי הנזקים לרכב ?

אם יש לכם ביטוח מקיף אז תוכלו לקבל פיצוי מחברת הביטוח שלכם. אם אין לכם ביטוח מקיף תוכלו לקבל פיצוי מהגורם שאחרי על תחזוקת הכביש. אך גם במקרה כזה תצטרכו להוכיח שהיה מפגע כלשהו ושאותו גורם התרשל.

איזה פיצוי ניתן לקבל עקב נזקי הגוף ?

גובה הפיצוי בתאונה עצמית נקבע באותו אופן שבו הוא נקבע בתאונת דרכים רגילה. פיצויים בתאונת דרכים נקבעים על-פי הנכות שנגרמה לכם והנסיבות האישיות שלכם.

תהיו זכאים לפיצוי עבור:

כאב וסבל: הפיצוי נקבע על-פי הנכות הרפואית וימי אשפוז (ובניכוי 1% לכל שנה לנפגעים מעל גיל 30). הסכום המירבי שניתן לקבל קבוע בחוק, נכון ליום כתיבת המאמר כ- 175,000 ₪. את אחוז הנכות שנותר לכם מכפילים בסכום זה. כך למשל אם בית משפט קבע לכם 10% נכות תהיו זכאים לפיצוי של 17,500 ש"ח רק עבור כאב וסבל.

הפסדי שכר: חברת הביטוח תפצה אתכם על הפסדי ההשתכרות שלכם (בעבר ובעתיד). גם פיצוי זה מבוסס בין היתר על הנכות הרפואית שנקבעה לכם.

הוצאות רפואיות: תהיו זכאים לפיצוי עבור הוצאות רפואיות. נציין שמאחר ורוב ההוצאות ממונות ע"י קופת החולים פיצוי זה אינו גבוה. לא ניתן לקבל החזר עבור טיפול רפואי פרטי אם ניתן לקבלו בקופת חולים אלא בנסיבות מיוחדות.

עזרת צד ג': אם עקב התאונה מצבכם הרפואי חייב אתכם לקבל עזרה מגורמים מקצועיים או מבני משפחה תהיו זכאים לקבל פיצוי על כך. במקרים קשים יינתן לכם פיצוי עבור הוצאות עתידיות.

ליווי עורך דין לאחר תאונה עצמית

האם צריך עורך דין לאחר תאונה עצמית ? אם אתם רוצים לקבל פיצוי מביטוח החובה כדאי לקבל ייעוץ משפטי מקצועי. משרדנו יוכל להסביר לכם מה הזכויות שמגיעות לכם ואיך לקבל פיצוי גבוה מחברת הביטוח. בהמשך ננהל עבורכם משא ומתן מול חברת הביטוח. במקרה הצורך נגיש תביעה לבית המשפט ונייצג אתכם עד קבלת הפיצוי.

להתייעצות ראשונית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר:

דילוג לתוכן