חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חישוב נכות רפואית משוקללת

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

בכל תחומי הנזיקין השונים ישנם כללים זהים לחישוב וקביעת הנכות הרפואית שנגרמה לנפגע. כללים אלו נכונים בתביעות ביטוח לאומי, תאונות דרכים, תביעות נזיקי גוף ועוד. נפגעים רבים אינם מכירים את המושגים המקצועיים הקשורים בחישוב וקביעת גובה הנכות שלהם. חשוב לדעת ולהכיר את המוגשים הללו על מנת שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם. במדריך זה נסביר איך מחשבים את הנכות הרפואית ומהי נכות משוקללת.

חישוב וקביעת דרגת נכות רפואית

בתביעות נזקי גוף מומחה רפואי או וועדה רפואית נדרשים לקבוע מה הנכות הרפואית של הנפגע. קביעת הנכות הרפואית מבוצעת על פי תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

תקנות אלו מכילות פירוט נרחב של מחלות ופגיעות באיברי גוף שונים. לצד כל מחלה או פגיעה נקבע שיעור דרגת הנכות באחוזים על-פי חומרת הפגיעה וההגבלה.
למשל, קביעת דרגת נכות בקרסול מבוצעת בתקנות כך:
קרסול
(א) הגבלה ניכרת של התנועות בקרסול 10%
(ב) קשיון נוח 20%
(ג) קשיון לא נוח 30%

חישוב נכות רפואית משוקללת

מהי דרגת נכות רפואית משוקללת ?

כאשר אדם סובל מנכות בגלל ליקוי רפואי אחד אז אין בעיה לחשב זאת. אדם שסובל מ 20% נכות קודם לכן הוא היה בריא ב 100% וכעת לאחר הליקוי בשיעור של 20% נותרה לו נכות רפואית של 20%.

אך מה קורה אם כעת נגרמה לו נכות נוספת של 10% עקב ליקוי אחר?

כאשר אדם סובל ממספר פגיעות או מחלות יש לחשב מה הנכות הכוללת שנותרה לו. במקרה כזה, לא מחברים את כל הנכויות אלא יש לבצע חישוב משוקלל.

מאחר והליקוי הנוסף נגרם כאשר לאדם יש כבר 20% נכות יש להתחשב בכך. לכן את הנכות השנייה יש לחשב מתוך נקודת מוצא שלאדם בריאות בשיעור של 80%. ולכן הנכות הנוספת בשיעור של 10% גורמת לנכות נוספת של 8% בלבד (10% כפול 80% שנותרו). במקרה כזה הנכות המשוקללת של הנפגע היא 28%.

דוגמא נוספת לחישוב נכות משוקללת

אדם נפגע בתאונת דרכים ונגרם לו שבר ביד, פגיעה בגב, ושבר ברגל. מומחה בית המשפט קבע שהפגיעה ביד הותרה נכות לצמיתות בשיעור של 15%. הפגיעה בגב 10% ולגבי הפגיעה ברגל המומחה קבע שנותרה נכות לצמיתות בשיעור של 5%.
חישוב הנכות המשוקללת יתבצע באופן הבא:
עבור הפגיעה ביד: 15%.
עבור הפגיעה בגב: 10% מתוך 85% שנותרו, כלומר 8.5%.
עבור הפגיעה ברגל: 5% מתוך ה 76.5% שנותרו יוצא 3.825%.
כעת נחבר את הנכויות: 15% + 8.5% + 3.825% והנכות המשוקללת היא: 27.325%.

לקבלת מידע וסיוע מקצועי מעורך דין לתאונות דרכים התקשרו 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס ואנו ניצור עמכם קשר:

מאמרים נוספים הקשורים לנושא
דילוג לתוכן