חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים עם הרוגים פיצויים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לצערנו הרב, מדינת ישראל מרובה במקרים של תאונת דרכים עם הרוגים. מעבר לצער הרב שנגרם למשפחה שנותרה מאחור, מבקשת המשפחה או האלמנה לדעת איזה פיצוי מגיע לי במקרה של אדם שנפטר בתאונת דרכים. מעבר לפיצוי תאונת דרכים אשר מגיע מביטוח לאומי, מקרנות הפנסיה והביטוחים הפרטיים, מגיע למשפחת הנפטר פיצוי מביטוח החובה של הרכב בו ארעה התאונה.

תוכן עניינים

תאונת דרכים עם הרוגים – פיצויים מי זכאי?

קיימות שתי קבוצות שזכאים לפיצוי עקב פטירתו של אדם בתאונת דרכים:

  1. התלויים במנוח
  2. יורשי המנוח

 

התלויים במנוח הנם בדרך כלל משפחתו הקרובה של המנוח אשר נסמכו על התמיכה הכספית של המנוח. לרוב מדובר בילדי הנפטר, בן / בת זוג הנפטר או הורים מבוגרים שנתמכו על-ידי הנפטר.

יורשי המנוח הנם העזבון אשר ירש את המנוח על-פי דין. לעיתים קיימת חפיפה בין התלויים ליורשים.

תאונת דרכים עם הרוגים פיצויים

הפסדי תמיכה כלכלית ואובדן הכנסות 

הפיצוי המרכזי שישולם עקב פטירת נפגע תאונת הדרכים הנו הפסד התמיכה שנגרמה לתלויים. במקרה זה ככל שאין זהות בין התלויים ליורשים ישולם הפיצוי לתלויים.

לצורך חישוב מהו ההפסד שנגרם לתלויים עקב הפסד מקור ההכנסה של המנוח יש למצוא מהו הסכום שבו היה המנוח משתמש למחייתו מתוך הכנסתו.

בתי המשפט משתמשים בשיטת הידות לשם קביעת מה אותה "יד הקיום" שהנה החלק היחסי מהקופה המשותפת אשר היה משמש למחייתו של המנוח אילולא נפטר.

חלק יחסי זה "נחסך" במות המנוח ולכן אין העיזבון או התלויים זכאים לפיצוי בגין חלק זה. אופן חישוב הפיצוי הנו מסובך מעט ולכן מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים.

אך בעקרון לוקחים בחשבון את שכרו של הנפגע (נטו) לפני התאונה ומחלקים אותו במספר שמהווה את מס' התלויים במנוח, המנוח וההוצאה המשותפת של המשפחה (בתביעת העזבון מוסיפים יד נוספת בגין החסכון שהיה המנוח חוסך).

לדוגמא, אדם שהרוויח 10,000 ₪ נטו, נפטר בתאונת דרכים והותיר אחריו בת זוג ושני ילדים קטנים. מחלקים את השכר – 10,000 ₪ ל- 5 (הנפטר, 2 קטינים, בת הזוג ומשק הבית המשותף).

יוצא שחלקו של הנפטר הנו 2,000 ₪ ולכן ההפסד שנגרם למשפחה הנו 8,000 ₪. סכום זה מכפילים (מהוונים) במס' החודשים עד שנותרו לקטינים עד שיהיו בגירים (עד גיל 21 כאשר החל מגיל 18 הם זכאים ל 1/3 יד).

החישוב בהמשך עבור האלמנה יבוצע על-ידי חלוקת השכר ל- 3 (שכן הפחתנו את הקטינים) ולאחר הפחתת חלקו של המנוח מהשכר נכפיל את התוצאה עד הגיל שהמנוח היה פורש מעבודתו (67).

עבור ההפסד בגין התקופה שבה המנוח היה מקבל פנסיה חודשית מבצעים חישוב דומה על-פי הפנסיה החודשית שהיה המנוח אמור לקבל.

יצוין שאם לפני התאונה בת הזוג עבדה גם היא, לצורך חישוב ההפסד יש להתחשב גם בהכנסת האשה כאשר מחשבים את חלקו של המנוח בקופה המשותפת.

הפיצוי שישולם לעזבון כאשר הנפטר חסר תלויים

אם לנפטר אין תלויים (למשל הנפטר היה גרוש וילדיו בגירים) ישולם ליורשיו אובדן ההכנסות שהנפגע היה מקבל למשך כל ימי חייו. גם בחישוב זה צריך להפחית את הסכום שהמנוח היה צורך למחייתו.

במקרה זה מחשבים את הפיצוי על-ידי הכפלת השכר של המנוח לפני התאונה ב- 30%  ואת התוצאה מהוונים עד לגיל הפרישה הצפוי.

אובדן שירותי בעל-אשה, אב-אם

פיצוי נוסף המגיע לתלויים הנו עבור ההפסד שנגרם וייגרם להם עקב אובדן "השירותים" שהנפטר היה "מספק" למשפחה לולא נפטר. במצב רגיל כל אחד מההורים מבצע מטלות בגידול הילדים ובעבודות משק הבית.

עקב הפטירה של אחד ההורים ייגרם לתלויים הפסד שכן כעת הם יצטרכו לבצע פעולות אלו בעצמם או באמצעות עזרה חיצונית. לכן הם זכאים לפיצוי בגין הפסד זה. סכום הפיצוי תלוי במס' פרמטרים כגון גילו של הנפטר, מידת הסיוע שלו למשפחה לפני התאונה וכיוצ"ב.

תאונת דרכים עם הרוגים: כאב וסבל

העזבון זכאי לפיצוי בגין כאב וסבל שנגרמו עקב פטירת המנוח. סכום הפיצוי קבוע בחוק והנו 25% מהסכום המקסימאלי שקבוע בתקנות העומד כיום על כ- 176,000 ₪ כך שהפיצוי הנו 44,000 ₪ בלבד.

הוצאות קבורה

העזבון זכאי גם לפיצוי בגין הוצאות הקבורה אשר על-פי רוב עומדים על סכום של כ- 10,000 ₪ עד 15,000 ₪.

להתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים נוספת נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-6952017.

דילוג לתוכן