חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת דרכים הולך רגל

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים להולך רגל ? את מי צריך לתבוע ואיך ניתן לקבל פיצוי עבור נזקי הגוף שנגרמו לכם. הולכי רגל רבים נפגעים בתאונות דרכים. במקרים רבים מטבע הדברים הפגיעות קשות ומותירות אצל הנפגעים נכויות קשות. במאמר זה נסביר את כל הנחוץ לכם לדעת בנושא תאונת דרכים הולך רגל.

תאונת דרכים הולך רגל

דבר ראשון וחשוב שיש לדעת בנושא תאונות דרכים להולכי רגל הוא שאין כל חשיבות לשאלה מי אשם בתאונה! למעשה שאלה זו לא תעלה כלל במשפט. הסיבה לכך הנה שבישראל קיימת חובת ביטוח חובה. לכן, על-פי החוק כאשר הולך רגל נפגע בתאונת דרכים הוא זכאי לפיצוי גם אם הוא אחראי לתאונה (למעט במקרה שהתאונה נעשתה בכוונה תחילה). לכן גם אם התאונה נגרמה מאחר והולך הרגל חצה את הכביש בצורה מסוכנת שלא במעבר חצייה הוא יהיה זכאי לפיצוי. מאותה סיבה ילד שרץ לכביש ונפגע מרכב חולף יהיה זכאי גם הוא לפיצוי וכיוצ"ב.

מי ישלם את הפיצוי להולך הרגל ?

אם פרטי הרכב הפוגע ידועים ולרכב יש ביטוח חובה בתוקף אז הפיצוי ישולם על-ידי חברת הביטוח שביטחה את הרכב. אם הולך הרגל נפגע מרכב חולף שפרטיו אינם ידועים ובמקרה שלרכב הפוגע אין ביטוח חובה הנפגע יקבל את הפיצוי מקרנית. קרנית היא גוף של המדינה אשר הוקם בחוק על מנת לפצות במקרים מסוימים נפגעים בתאונות ללא ביטוח חובה. יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם הנפגע לא יהיה זכאי לפיצוי מקרנית. קרנית תפצה אדם שנפגע מרכב כאשר הנוהג ברכב הפוגע האחראי לפיצויים אינו ידוע. אך על מנת להיות זכאי לפיצוי מקרנית על הנפגע לעמוד בתנאי נוסף. עליו להוכיח שהוא שקד במידה סבירה לאתר את הרכב שפגעו בו ושהדבר לא עלה בידו.
למשל, נניח מקרה בו אדם נפגע מרכב חולף. נהג הרכב הפוגע עצר והושיט עזרה לנפגע. הנפגע סבר שפגיעתו קלה לכן לא ביקש לקבל את פרטי הנהג הפוגע ולא רשם את מספר הרישוי. במקרה כזה יתכן שתביעתו של הנפגע תידחה שכן הייתה באפשרותו לקבל את פרטי הנהג והרכב.

מה לעשות לאחר תאונת דרכים הולך רגל

מהי שקידה במידה סבירה ?

כיצד יקבע בית משפט באלו נסיבות יחשב הנפגע כמי ששקד במידה סבירה לאתר את הנהג הפוגע (כלומר יש בידו מספר הרישוי של הרכב הפוגע) ?
בית משפט העליון פסק ברע"א 3909/08 קרנית נ' שרה קורן כדלקמן:

"עם זאת, יש להבהיר בצורה ברורה את משמעותה של "השקידה הסבירה" בהקשר הנדון. ככלל, הסבירות היא מושג משפטי המשקף אמת מידה אובייקטיבית. עם זאת, בענייננו, היסוד האובייקטיבי – שאמור לבטא את שאלת היכולת לדעת – חייב להיבחן לאור מצבו הסובייקטיבי של הנפגע בזמן התאונה ולאחריה. באופן מעשי, על בית המשפט לבחון את הסבריו של הנפגע לגבי סיבת אי-ידיעתו את פרטי הנהג-הפוגע. בחינה זו חייבת להביא בחשבון את אופיו של משטר האחריות ואת אופייה של תאונת הדרכים כאירוע פתאומי וטראומתי. אכן, קרנית נועדה למלא את החלל במקרים שבהם לא ניתן לגבות פיצויים ממבטח, וזאת על-מנת שהנפגע לא יוותר ללא אמצעים להטבת נזקי-הגוף שהוסבו לו. זו מטרה סוציאלית חשובה העומדת ביסודו של חוק הפיצויים. לכן, כאשר הנפגע מצביע על סיבה סבירה והגיונית לכך שאין ביכולתו להצביע על הנהג הפוגע, והסברו זה נמצא מהימן, הכף נוטה לטובת הכרה בזכאות לפיצוי מקרנית. תאונת הדרכים היא לעיתים קרובות אירוע טראומתי ומושג ה"סבירות" חייב להיבחן בהתחשב בכך. שיפוט מחמיר בדיעבד של התנהגות הנפגע בזמן אמת עלול לחטוא לאמת ולסכל את תכליתו של החוק בכלל ושל הקמת קרנית בפרט. לעניין זה, איני רואה צורך לפנות למושגים כמו "רשלנות רבתי" או "אשם בדרגה גבוהה". נראה לי כי יש לבחון את התנהגות הנפגע ואת הסבריו במשקפיים מציאותיות ותוך מתן משקל ראוי למצוקה הסובייקטיבית שבגינה הוא לא השכיל או הצליח לברר את פרטיו של הנהג-הפוגע."

מה לעשות לאחר תאונת דרכים של הולך רגל ?

לאור האמור גם אם הפציעה לא נחזית להיות קשה לאחר תאונה כתבו את מספר הרישוי של הרכב, את פרטי נהג הרכב ואת פרטי ביטוח החובה. אם אין באפשרותכם לרשום פרטים אלו מאחר והרכב ברח ויש עדים לתאונה רשמו את פרטי העדים.
אם הרכב ברח מהמקום נסו לאתר מצלמות ובקשו לקבל את סרטון הווידאו של התאונה.
שימו לב לגרסה שאתם מוסרים במשטרה ובכל מקום אחר לאופן קרות התאונה. גרסה שממנה ניתן להבין שהפגיעה לא ארעה עקב תאונת דרכים עלולה לפגוע בסיכויי התביעה שלכם.
פנו לקבל טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן וודאו שהרופאים מציינים במסמכים הרפואיים שנפגעתם בתאונת דרכים. וכמובן שממולץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים.

הפיצויים להולך רגל שנפגע בתאונה

סכום הפיצוי שתקבלו תלוי במספר גורמים:

  • הגיל שלכם בעת התאונה
  • המצב הרפואי שלכם לפני התאונה.
  • חומרת הפגיעה.
  • השכר שהרווחתם לפני התאונה ולאחריה.
  • האם עקב התאונה אתם זכאים לתגמולי ביטוח לאומי שיקוזזו מהפיצוי.
  • ההוצאות הרפואיות והעזרה שנזקקתם לה עקב התאונה.

לצורך הדוגמא באופן כללי ניתן לציין שאדם בסביבות גיל 30 – 40, שעבד לפני התאונה והרוויח שכר ממוצע במשק, ושכתוצאה מהתאונה נגרמה לו נכות אורטופדית של 10% יהיה זכאי לפיצוי של כ- 250,000 ₪.

להרחבה בנושא הפיצוי ראו: פיצויים תאונת דרכים

תאונת דרכים הולך רגל

אם נפגעתם בתאונת דרכים כהולכי רגל אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן