חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גישור בתביעת ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה זה גישור והאם כדאי לפנות לגישור בתביעת ביטוח ?

מה זה גישור ?

גישור הוא הליך שבו בעל הדין מנסים ליישב את המחלוקת ביניהם בהסכמה בפני מגשר. ההליך נעשה בהסכמת הצדדים להליך המשפטי ולא ניתן לחייבם לנהל הליך זה. כמו כן, ניתן להגיע להסכמה רק באישור הצדדים להליך המשפטי.
כל הנאמר במסגרת הגישור הינו חסוי ולא ניתן להציג את הדברים שנאמרו במסגרתו לבית המשפט. אם בסוף ההליך הושגה הסכמה בין הצדדים ניתן להגיש לבית משפט הסכם פשרה אשר יקבל תוקף של פסק דין.
אם הגישור לא הצליח יחזרו הצדדים לנהל את התביעה בבית משפט.

גישור בתביעת ביטוח

בתביעות ביטוח מקובל לנהל הליך גישור. חלק ניכר מזמנם של עורכי דין לביטוח מוקצה לניהול גישורים. מלבד ההוצאה הכספית אין כל חיסרון לנהל הליך גישור בתביעת ביטוח. גם אם הליך הגישור לא יצליח הוא עשוי לתרום לניהול התיק בבית משפט. בחלק ניכר מתביעות הביטוח חברות הביטוח שולחות חוקר פרטי על מנת לבחון את התביעה. לרוב, דוח החוקר חסוי עד לשמיעת שלב ההוכחות. במסגרת הגישור, בהסכמת חברת הביטוח ניתן לעיתים להיחשף לחלקים מהדו"ח. חשיפה זה עשויה לסייע לנו לדעת בפני מה נעמוד אם התיק ימשיך להתנהל בבית משפט. כמו כן, הליך הגישור יחדד לנו את החולשות והחוזקות בתיק שלנו.

גישור בתביעת ביטוח

כמה עולה הגישור ?

עלות הגישור בתביעת ביטוח נעה בין 2,500 ₪ לבין 3,200 ₪ לכל צד. מקובל שאם הגישור מסתיים בהצלחה חברת הביטוח משלמת גם את חלקו של התובע.

היתרונות בהליך גישור

להליך גישור יתרונות רבים ולכן אנו ממליצים לא לוותר על הליך זה. בין היתר נציין את היתרונות כדלקמן.

– המגשר מסייע לכל צד לראות את החולשות בטענותיו את הסיכונים בתיק.

– המבוטח עשוי להיחשף לראיות ולטענות שחברת הביטוח מחזיקה.

– חסכון משמעותי של זמן. המבוטח יקבל את הפיצוי במהירות.

– נטרול הסיכון שבית משפט ידחה את התביעה.

– המבוטח נוטל את השליטה על תוצאות ההליך המשפטי.

– בהסכמת חברת הביטוח ניתן להגיע לתוצאות שבית משפט אינו מוסמך להעניק (למשל היוון פוליסה).

– ניתן לקבל החזר של מרבית אגרת התביעה.

לאיזה מגשר כדאי לפנות ?

בתחום תביעות הביטוח ישנם מגשרים מוכרים ומקובלים על עורכי הדין שמייצגים את המבוטחים. אותם מגשרים מקובלים גם על חברות הביטוח. לא כדאי לנהל הליך גישור בפני מגשר שאינו מתמחה בביטוח. על מנת שהליך הגישור יצליח המגשר צריך לשקף לצדדים את הסיכונים המשפטיים בתיק. לצורך כך עליו לשלוט בדיני ביטוח.

איך הליך הגישור מתנהל ?

בשלב הראשון כל צד מציג את טענותיו באופן כללי. לעיתים המגשר מציג את הטענות. הצדדים משיבים לטענות ומחדדים את המחלוקות. בדרך כלל, בשלב השני המגשר יושב עם כל צד בנפרד. המגשר יסביר איך הוא רואה את התיק ומה הסיכונים בניהול התיק בבית משפט. בשלב הבא המגשר יציע לצדדים הצעת פשרה. אם הצדדים יסכימו עורכי הדין יחתמו על הסכם גישור. מאחר ומדובר בחברות ביטוח לרוב אישור ההצעה יינתן לאחר מספר ימים.

סיכום גישור בתביעות ביטוח

כאמור מומלץ לפנות להליך גישור בתביעות ביטוח. יחד עם זאת על מנת להשיג את התוצאה הטובה ביותר חשוב שתיוצגו על-ידי עורך דין ביטוח. חשוב לא פחות לפנות למגשר הבקיא בעולם הביטוח. פניה לגישור לא תצייר אתכם כחלשים מול חברת הביטוח ולא תפגע בניהול התיק. משרדנו ניהל עשרות גישורים וחלקם המכריע הסתיים בהצלחה. משפט ידוע בגישור הוא שהגישור הצליח כאשר "שני הצדדים יצאו לא מרוצים".

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם צרו עמנו קשר ונסייע לכם לקבל את הפיצוי שמגיע לכם. ניתן להתקשר לטלפון 03-6952017, או למלא טופס צור קשר.

דילוג לתוכן