חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין נזקי רכוש

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עורך דין נזקי רכוש מטפל בתביעות של נזקים שנגרמו לרכוש שלכם. אם נגרם לכם נזק לדירה, נזק לרכב, נזקי רטיבות או הצפה, נזק לציוד או במפעל וכיוצ"ב, צרו עמנו קשר ונקבע פגישה לצורך בדיקת סיכויי התביעה 03-6952017.

עורך דין לנזקי רכוש

אם נגרם לכם נזק לרכוש קיימות שתי אפשרויות: ניתן להפעיל את הפוליסה שבה בוטחתם (אם קיימת פוליסה). אופציה נוספת היא להגיש תביעת נזקי רכוש נגד הצד שגרם לנזק (במידה ומישהו אחר אחראי). לכן מוטב לפנות לעורך דין נזקי רכוש שמתמחה גם בביטוח. למשרדנו ניסיון של 20 שנה בניהול תביעות ביטוח ורכוש כך שאתם בידיים טובות.

עורך דין נזקי רכוש

מה הם נזקי רכוש

נזקי רכוש הנם נזקים אשר נגרמו לרכוש של אדם או של החברה. זה עשוי להיות נזק לדירה (למשל עקב נזקי מים), נזק למבנה, נזק לתכולת דירה, נזק לרכב, נזק במשרד, נזק למפעל, נזק לציוד ומכונות, נזק לסירה וכיוצ"ב.

נגרם לי נזק לרכוש – מה עלי לעשות ?

אם נגרם לרכוש שלכם נזק נמליץ על ביצוע הפעולות לפי סדרן:

צלמו את הנזק ואת הגורם לנזק. אם מדובר בצינור שהתפוצץ צלמו אותו (כמובן לאחר שסגרתם את השיבר). צלמו את נזקי הרטיבות. אם מדובר בנזק לרכוש לרכב עקב תאונה צלמו את מיקום הרכבים לאחר התאונה ואת הנזקים בשני הרכבים.

  • בדקו האם יש לכם פוליסה שמכסה את הארוע – ראו בהמשך דיון האם עדיף להפעיל את הפוליסה או לתבוע צד ג'.
  • אם נראה שהנזק יהיה גדול או שהתביעה עלולה להיות מורכבת התייעצו עם עורך דין נזקי רכוש או עורך דין ביטוח. אתם מוזמנים לפנות אלינו.
  • יש להזמין גורמים מקצועיים ומוסמכים להעריך את הנזק ואת הגורם לנזק (שמאים, מהנדסים).
  • שלחו מכתב דרישה לגורם האחראי באמצעות עורך דין שמטפל בתביעת רכוש.
  • אם צד ג' או חברת הביטוח דוחים את התביעה יש להגיש תביעה לבית משפט.

 

מה עדיף לתבוע את הפוליסה או את צד ג' ?

רבים מתלבטים האם במקרה של נזק עדיף להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה אותם או נגד האדם שגרם לנזק. בדרך כלל אחד השיקולים הנו תשלום ההשתתפות העצמית. אך כפי שנראה להלן התשובה לשאלה זו תלויה בנסיבות המקרה:

יש לבחון את מורכבות וסיכויי התביעה נגד גורם הנזק. אם נמצא שקיים סיכון שהתביעה נגד הצד השלישי תידחה או שהמבוטח לא יקבל את מלוא הנזק נעדיף להפעיל את הפוליסה ולא לתבוע את הצד השלישי.
לדוגמא, ללקוח נגרמו נזקי רכוש לרכב בתאונה. הלקוח נהג ברכב שלו בכביש ראשי ורכב צד ג' פרץ לכביש מכביש צדדי שבו היה תמרור עצור או תן זכות קדימה. על-פניו האחריות של צד ג' נראית ברורה. יחד עם זאת קורה לא אחת שבמקרה זה בתי המשפט ייחסו לנהג שנהג בכביש הראשי אשם תורם כלשהו. הטענה היא שגם אם יש לכם זכות קדימה עליכם לצפות שמשיהו יפרוץ לכביש ולכן יש להתאים את מהירות הנהיגה. על כן, במקרה כזה בית משפט עלול להפחית מסכום הפיצוי. לכן עדיף במקרה כזה להפעיל את הפוליסה ואת ההשתתפות העצמית ניתן לתבוע בתביעות קטנות.

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון הוא משך זמן הטיפול. לרוב, אם אין בעיות ביטוחיות קבלת הפיצוי מחברת הביטוח תהיה מהירה יותר מקבל הפיצוי מצד ג'. אם צד ג' מבוטח ומדובר בעניין פשוט אז יתכן שהפיצוי ישולם באותה מהירות.
בדרך כלל עלויות הטיפול בתביעת צד שלישי גבוהות יותר מהעלות לטיפול בתביעת הביטוח. לכן גם בגלל שיקול זה הנטייה היא להמליץ על הפעלת הפוליסה.

מתי בכל זאת נבחר לתבוע את צד ג' בתביעת רכוש ?

  • אם הרכוש שניזוק אינו מבוטח אז וודאי שאין ברירה ויש לתבוע את הגורם שאחראי לנזק.
  • כאשר ההשתתפות העצמית גבוהה מהנזק. במקרה זה חברת הביטוח לא תשלם את הנזק ולכן נצטרך לתבוע את צד ג'.
  • אם סכום הביטוח נמוך מהנזק. במקרה זה שקיימת בעיה בסכום הביטוח ולא כל הרכוש בוטח או שהוא בוטח בסכום נמוך משוויו נגיש תביעה נגד הגורם האחראי. אפשרות נוספת היא לקבל מחברת הביטוח את תגמולי הביטוח בהתאם לסכום הביטוח ולתבוע את המזיק עבור ההפרשים.

להלן טבלה המסכמת חלק מההבדלים בין הפעלת הפוליסה לתביעת צד ג:

 הפעלת הפוליסהתביעת צד ג'
התיישנות3 שנים.7 שנים.
סכום הפיצויעל פי שומת אך לא יותר מסכום הביטוח.על פי שומת הנזק.
השתתפות עצמיתיש.אין.
הוצאותעל חשבון חברת הביטוח אלא אם תבקשו להגיש חוות דעת גם מטעמכם.על חשבון התובע. אם מוגשת תביעה והתובע זוכה בית משפט יחייב את הנתבע בהחזר הוצאות.
זמן טיפוללרוב קצר יותרלרוב ארוך יותר

מומחים בתביעות רכוש – עורך דין נזקי רכוש

כאשר מוגשת תביעת רכוש צריך להוכיח מי אחראי לנזק ומהו הנזק שנגרם. את קביעת הגורם לנזק ושומת הנזקים יש להוכיח באמצעות חוות דעת מומחה. למשל אם מדובר בנזק לדירה עקב הצפה בעקבות דליפה מצינור בבניין יש צורך בחוות דעת שמאית. השמאי צריך לקבוע מהו הגורם לנזק, ומה הם הנזקים שנגרמו בדירה ועלות תיקונם. אנו עובדים עם מיטב המומחים בארץ.

התיישנות בתביעת רכוש

תביעת רכוש מתיישנת תוך 7 שנים מיום שארע הנזק. יש לזכור שתביעת ביטוח רכוש מתיישנת תוך 3 שנים. כך שאם תגישו תביעת נזקי רכוש נגד צד ג' ואם היא תידחה ותרצו לחזור להפעיל את הפוליסה תביעתכם עלולה להתיישן.

פנייה לעורך דין נזקי רכוש

אם נגרם לכם נזק לרכוש חשוב לפנות לעורך דין רכוש המתמחה בתביעות רכוש. מעבר לנושא המומחיות חשוב שעורך הדין שאליו תפנו יהיה אמין, אובייקטיבי וימליץ לכם על הדרך הטובה ביותר לקבל את הפיצוי. כפי שכתבנו במקרים רבים אנו ממליצים ללקוחותינו כן להפעיל את הפוליסה אך זה תלוי בנסיבות.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן