חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחוזי נכות קרע במיניסוקס

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

לכל אדם יש בברך שני מיניסקוסים. אחד פנימי ואחד חיצוני. מדובר במבנים בעלי מרקם סחוסי ותפקידם לצמצם את הזעזוע בעת הליכה, קפיצה או נפילה. להגן על העצמות ולחלק את העומס של הגוף על המפרק. המיניסקוס יכול להיקרע כאשר מתבצעת תנועה סיבובית חדה או בעת חבלה בברך המותחת את המיניסקס עד לכדי קריעה. קרע במיניסקוס יכול להתרחש אצל כל אחד ובכל גיל. אך מקרי הקריעה השכיחים ביותר הם בקרב ספורטאים, בייחוד כאלו שעברו את גיל 50 ותאונות. המיניסקוס הרגיש ביותר לקריעות הוא הפנימי.

מה מרגישים כשנקרע המיניסקוס?

כאשר מתרחש קרע במיניסקוס זה מלווה בכאב ונפיחות מקומית. הכאב מורגש בעיקר בעת ביצוע תנועות סיבוביות של הברך והצמדת הברכיים זו לזו. רבים הסובלים מקרע במיניסקוס מדווחים על כאב דווקא בשעות הלילה בעת השינה. קרע במיניסקוס אינו מחלים. כדי להקל על הכאב רופאים רבים ממליצים לבצע פיזיותרפיה לאורך תקופה, במקביל לנטילת תרופות לשיכוך כאבים. במצבים בהם הטיפולים לא עוזרים והכאב בלתי נסבל ניתן לבצע ניתוח הקרוי בשם ארתוסקופיה.

כמה אחוזי נכות ניתן לקבל בגין קרע במיניסקוס

קרע במיניסקוס גורר עימו ירידה בתפקוד בדרגות שונות. בשל כך נפגעים רבים המעוניינים לדעת מהן הזכויות שלהם בגין הפגיעה פונים לגורמים מקצועיים. חשוב להבין שכדי לדעת מהם ההשלכות של הקרע על התפקוד היומיומי לוקח זמן. רק אחרי תקופת טיפולים ואבחנה רפואית ניתן להבין את חומרת הנזק ולגשת לקביעת אחוזי נכות. במקרה של קרע מיניסקוס ניתן לקבל בין 10 אחוזי נכות ועד 20 אחוזים.

אחוזי נכות קרע במיניסקוס

מי קובע את אחוזי הנכות?

אחוזי הנכות נקבעים על ידי הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי או ע"י מומחה בית המשפט. כאשר מדובר במצב בו המיניסקוס גורר עימו פגיעה בתפקוד ניתן להגיש תביעה מול המוסד לביטוח לאומי ומול חברת הביטוח במקרה של תאונת דרכים. יש למלא את טפסי התביעה במלואם לצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ולהגיש למחלקת נכות כללית. לאחר בחינת המקרה מוזמן הנפגע לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי אשר קובעת את אחוזי הנכות וזכאותו של הנפגע. הוועדה מורכבת מרופאים מטעם המוסד אשר בוחנים את המקרה על פי המסמכים ועל פי בדיקות שהם מבצעים במקום. ככל שאחוז הנכות שנקבע גבוה כך הזכאות לפיצוי עולה. בחלק מהמקרים נקבעת לנפגע קצבה קבועה בחלק מענק חד פעמי ולפעמים ההחלטה היא שלא מגיע לנפגע כלום.

מתי קרע במיניסקוס מוגדר כתאונת עבודה?

מצב של קרע במיניסקוס יכול להתקיים במסגרת העבודה. מי שעבודתו פיזית ודורשת מאמץ גופני אך גם בעבודה משרדית. במהלך עליה במדרגות, החלקה או נפילה בדרך הלוך/ חזור מהעבודה. במקרה כזה חשוב שנסיבות המקרה יהיו מתועדים במסמכים הרפואיים ולציין כי מדובר בתאונת עבודה. מומלץ לציין זאת בפני הרופא ולהודיע למעביד כדי שיהיה ניתן לקבל על כך אסמכתא. גם כאן תהליך ההכרה דורש הגשת תביעה לקצבת נכות ועמידה מול וועדה רפואית.

הפיצוי עבור קרע במיניסוקס

מה גובה הפיצוי שניתן לקבל עקב קרע במיניסוקס ? בין אם הקרע במיניסוקס נגרם בתאונת דרכים או בתאונת עבודה גובה הפיצוי תלוי בעיקר בשיעור הנכות שנותרה לכם. בנוסף הפיצוי תלוי בנסיבות התיק. למשל בתאונת עבודה המוגשת נגד המעסיק צריך להוכיח שהמעסיק התרשל. לעומת זאת בתביעה לביטוח לאומי ונגד ביטוח החובה אין משמעות לשאלת האחריות. 

גובה הפיצוי שתקבלו תלוי גם בפרמטרים אחרים כגון האם עבדתם לפני ולאחר התאונה, מה היה השכר שלכם ועוד. 

באופן עקרוני נפגע זכאי לפיצוי עבור כאב וסבל, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות ועזרה שיזדקק ועוד. במקרה של נכות שנעה בין 10% ל 20% הפיצוי עשוי להגיע למאות אלפי שקלים.

קרע במיניסקוס בתאונת דרכים

קרע במיניסקוס היא פציעה אופיינית בתאונות דרכים בעיקר של רוכבי אופנועים. רוכב האופנוע נופל על הברך בעוצמה ואז מתרחשת הפציעה. גובה הפיצוי שהנפגע יקבל נגזר מגובה הנכות שתיקבע לו. אם התאונה אינה תאונת עבודה הנכות תיקבע ע"י מומחה רפואי שבית המשפט ימנה. אם התאונה היא גם תאונת עבודה ניתן לקבל נכות מביטוח לאומי ועם קביעה זו להגיש תביעה נגד ביטוח החובה ע"י עורך לתאונות דרכים.

דחיית תביעה ע"י ביטוח לאומי

במקרים מסויימים יתכן והוועדה תחליט על דחיית התביעה. הדחייה יכולה להיות מסיבות רבות ומגוונות. למשל המבוטח לא הוכיח שעבר תאונת עבודה. או כאשר הנפגע אינו עונה להגדרה לצורך קבלת אחוזי נכות. כאשר המסמכים הרפואיים אינם מציגים את חומרת המצב לאשורו או כאשר לא כל המסמכים הרלוונטים הוצגו. כאשר הנפגע אינו משתף פעולה עם רופאי הוועדה או נענה לבדיקות כאשר יש הפרת חובת הגילוי ועוד. לכן חרף המצב הרפואי, חשוב להגיע מוכנים לוועדה ואף להצטייד בחוות דעת מומחה. במצב של דחייה ניתן להגיש ערעור.

סיוע מקצועי בקבלת אחוזי נכות בגין פגיעת מיניסקוס

נפגעי מיניסקוס רבים בוחרים לבחור בעורך דין מקצועי שיסייע להם בהגשת התביעה. יש חשיבות רבה לידע מקצועי כאשר מדובר בהליך משפטי הדורש הגשת מסמכים מדוייקים. בנוסף לכך ניסיונו של עורך הדין והידע הרב שצבר מאפשרים לו להתנהל ביעילות מול גוף בירוקרטי כמו המוסד לביטוח לאומי, מול חברות הביטוח ובתי המשפט.

הגשת תיק מסודר כולל חוות דעת רפואית חיצונית ומכלול המסמכים הרלוונטיים בידי עורך דין יכול לקצר תהליכים וטרטור רב וגם להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעה.

במידה והבקשה נדחתה עורך הדין יודע כיצד לערער. הערעור צריך לכלול נימוקים מפורטים הנתמכים במסמכים רלוונטיים.

לכן, אם תרצו לממש את זכויותיכם במלואם בייחוד במצב של קריעת מיניסקוס הדרך הנכונה ביותר לעשות זאת היא דרך סיוע עורך דין המתמחה בתחום.

לקבלת סיוע משפטי התקשרו ל 03-6952017 או השאירו פרטים:

מאמרים נוספים הקשורים לנושא
דילוג לתוכן