חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבר במפרק הירך בתאונת דרכים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שבר במפרק ירך הוא פציעה קשה ונפוצה במקרה של תאונת דרכים. פציעה קשה זו יכולה להיגרם להולך רגל שנפגע ע"י רכב חולף או לנהג ונוסעי הרכב בהתנגשות עם רכב אחר. במאמר זה נסביר על השבר ואיזה פיצוי ניתן לקבל במקרה של שבר במפרק ירך בתאונת דרכים.

מה עלול לגרום לשבר במפרק הירך בתאונת דרכים

מכה חזקה ברגל עקב נפילה או פגיעה ישירה ברגל מגוף מתכתי עלולות לגרום לשבר במפרק הירך. השבר יכול להיגרם מהמכה עצמה של הרכב או עקב הנפילה לאחר הפגיעה מרכב. השבר אף יכול להיגרם עקב פגיעה של הרגל בלוח המחוונים כתוצאה של מעיכה של כלי הרכב. הפציעה נפוצה אף בתאונות של אופנועים שבהן הרוכב מוטח בעוצמה על הכביש.

מפרק הירך

מפרק הירך הוא מפרק מסוג עלי ומכתש. ראש הירך ממוקם בתוך האצטבולום בעצם האגן ושניהם מצופים בסחוס. בשל מבנה האנטומי של האדם מפרקי הירך חשובים מאוד ליציבות ותנועת האדם. על-כן שבר במפרק הירך שלא התאחה כראוי עלול לגרום לנכות תפקודית גבוהה.

שבר במפרק הירך בתאונת דרכים

מה הנכות שניתנת עקב שבר במפרק הירך בתאונת דרכים ?

הנכות הרפואית נקבעת על-פי תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות) תשט"ז-1956. סעיף 48 קובע דרגות נכות שונות בהתאם למצב הירך ולמגבלות שנותרו:

פרק הירך
(א) מפרק נד 70%
(ב) קשיון לא נוח 50%
(ג) קשיון נוח 40%
לעניין זה, קשיון נוח, – מצב בו הגוף נמצא בכיפוף מ-20 עד 30, האבדוקציה היא מ-0 עד 10, הרוטציה – נויטרלית.
(ד) הגבלה במתיחה (EXTENSIO): הגף איבד התנועות בזווית מ-0 עד 15 15%
(ה) הגבלה בכיפוף המפריעה לישיבה 20%
(ו) הגבלה בהטייה (ABDUCTIO), קירוב (ADDUCTIO) או סיבוב (ROTATIO) של הגף 20%
(ז) הגבלה בינונית בכל התנועות 30%

כלומר הנכות עלולה להגיע ל 70% נכות!

הפיצוי עבור שבר במפרק הירך

אם נגרם לכם שבר במפרק הירך בתאונת דרכים גובה הפיצוי שבית משפט עשוי לפסוק לכם תלוי במספר פרמטרים.

לאחר שמוגשת תביעה, בית המשפט ימנה מומחה רפואי על מנת לקבוע מהי הנכות שנגרמה לכם. נציין שבתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה ונקבעה נכות על -ידי וועדה רפואית של ביטוח לאומי עשויה נכות זו לחייב גם בתביעה אשר תתנהל בבית המשפט.

על כן, שיעור הנכות שייקבע לכם משפיע מאוד על גובה הפיצוי שתקבלו. למעשה בית המשפט מבסס את רכיבי הנזק שהוא פוסק על-פי הנכות הרפואית שלכם. למשל, נפגע תאונת דרכים זכאי לפיצוי בגין אובדן בכושר ההשתכרות העתידי שייגרם לו עקב הנכות שנותרה לו. לכן, במקרים רבים בית משפט יכפיל את הנכות התפקודית שנותרה לכם בשכר שהרווחתם לפני התאונה. את התוצאה של שני רכיבים אלו הוא יהוון עד לגיל פרישה. מכאן ניתן להבין שגובה הנכות משפיע על גובה הפיצוי (כך גם גובה השכר שהרווחתם לפני התאונה).

פרמטרים נוספים שמשפיעים על הפיצוי

גובה הפיצוי שתקבלו מושפע לא רק מהנכות הרפואית שנגרמה לכם עקב השבר במפרק הירך. פרמטרים נוספים שמשפיעים הינם: השכר שהרווחתם לפני ולאחר התאונה, גילכם, תחום העיסוק שלכם (האם אתם עובדים בעבודה פיזית), ההשכלה שלכם, פיצויים שקיבלתם ותקבלו מביטוח לאומי עקב התאונה ועוד.

דוגמאות לפיצויים שבית משפט פסק

משרדנו טיפל במקרה של בחור צעיר שנפגע בתאונת דרכים ונגרמה לו פריקה של מפרק הירך עם שבר בקיר האחורי של האצטבולום. מומחה בית המשפט באותו מקרה קבע כי בשל סיכון של החמרה בעתיד הנכות שנותרה ללקוח הנה 30%.

על בסיס נכות זו בית המשפט פסק ללקוח פיצוי של 1,369,000 ₪ בצירוף שכ"ט עו"ד. לעיון בפסק הדין שבר במפרק הירך לחצו כאן.

סיכום שבר במפרק הירך

שבר במפרק הירך עלול להיות פציעה קשה ולהותיר נכות משמעותית. הטיפול בשבר עלול להיות כרוך בביצוע ניתוחים מורכבים. בחלק מהמקרים הנפגע יצטרך לעבור ניתוחים נוספים בעתיד כגון ניתוח להחלפת מפרק הירך. אם עברתם תאונת דרכים חשוב להציג בפני בית משפט את כל הראיות הנחוצות על מנת שתקבלו את הפיצוי שיתאים להפסדים שנגרמו וייגרמו בעתיד.

להתייעצות ראשונית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או מלאו טופס צור קשר.

דילוג לתוכן