חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כמה מקבלים על שבר ?

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

כמה מקבלים על שבר ביד או שבר ברגל היא שאלה נפוצה בקרב נפגעי תאונות. כפי שנסביר בעמוד זה, התשובה לשאלה זו תלויה בגורמים רבים. על מנת לקבל הערכה אישית מה הפיצוי שמגיע לכם אתם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 03-6952017.

תוכן עניינים

אז כמה כסף מקבלים על שבר כתוצאה מתאונה ?

גובה הפיצוי שתקבלו עבור שבר תלוי בגורמים הבאים:
סוג השבר.
– איבר הגוף שנפגע.
– סוג התאונה.
– נתונים אישיים של הנפגע.

סוג השבר

גובה הפיצוי שתקבלו תלוי בין היתר בחומרת הפגיעה שלכם. חומרת הפגיעה נקבעת גם על-פי סוג השבר. סוגי השברים הנפוצים הקיימים הינם:

שבר פתוח: כאשר השבר גרם לחתך בעור וכתוצאה העצם בולטת מחוץ לגוף.

שבר סגור: השבר נותר בגוף ואינו נראה מבחוץ.

שבר פשוט: העצם נשברה לשניים.

שבר מורכב: העצם נשברה למספר חלקים. שבר זה קשה יותר לטיפול מאשר שבר פשוט.

שבר דחיסה: חלק מהעצם קרס לתוך עצמו עקב מאמץ דחיסה.

שבר תלישה: כאשר מאמץ המופעל על רצועה או על גיד גרם לתלישה של פיסת העצם.

בסופו של יום הפיצוי משולם על-פי גובה הנכות שתיקבע לכם. שבר פשוט שמתאחה בעמדה טובה לעיתים לא יגרום לנכות. לעומת זאת, שבר שמתאחה בעמדה לא טובה עלול לגרום לנכות משמעותית שכן הוא יגרום לנפגע להגבלות בתנועה ולכאב.

איבר הגוף שנפצע

איבר הגוף שנפגע משפיע גם הוא על גובה הפיצוי שתקבלו. ככל שהאיבר נדרש יותר להתנהלות היום-יומית כך הפיצוי יהיה גבוה יותר. מטבע הדברים שבר ברגל, ביד או בכתף עלול להגביל את יכולת עבודתו של העובד. לכן הפיצוי יהיה גבוה יותר מאשר שבר באיבר פחות מהותי (כגון שבר באצבע ברגל).

כמה מקבלים על שבר

סוג התאונה וסוג הביטוח

התשובה לשאלה כמה כסף תקבלו עקב שבר תלויה גם בסוג התאונה, התביעה והביטוח שאתם תובעים.

בביטוח תאונות: במרבית הפוליסות גובה הפיצוי תלוי בסכום הביטוח שרכשתם. כמו כן, גובה הפיצוי תלוי באיבר הגוף שנפגע. כך למשל הפיצוי עבור שבר ברגל גבוה יותר מאשר שבר באצבע כף היד.

תאונות דרכים: בתביעת תאונת דרכים הנתבע הינו ביטוח החובה. בחוק קיימים הסדרים מיוחדים לנפגעי תאונות דרכים המגבילים את גובה הפיצוי. למשל הסכום עבור כאב וסבל קבוע בחוק. כמו כן, ניתן לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר עד המקסימום של שילוש השכר הממוצע במשק.

תביעות נזיקיות: גם בתביעות נזיקי גוף כגון תאונות עבודה או במקרה של נפילה ברחוב קיימים כללים משלהם. כללים אלו עשויים להשפיע על הפיצוי שתקבלו. למשל בית המשפט עלול לייחס לכם אשר תורם ויפחית מהפיצוי. בנוסף, בית משפט יקזז מהפיצוי סכומים שתקבלו מביטוח לאומי.

חישוב הפיצוי במקרה של שברים

אופן קביעת גובה הפיצוי במקרה של שברים אינו שונה מהחישוב במקרה של פגיעות אחרות. בשלב הראשון בית משפט יקבע את גובה הנכות שנותרה לכם. על-פי רוב קביעה זו תבוצע על בסיס חוות דעת רפואיות. לאחר מכן, בית המשפט יקבע את גובה הפיצוי על בסיס הנכות שנקבעה לכם והנסיבות האישיות שלכם (למשל הגיל שלכם, שכר ועוד). קביעה זו תעשה על בסיס ראשי הנזק הבאים:

כאב וסבל: פיצוי עבור הכאב שנגרם לכם בתאונה.

הפסדי שכר: תפוצו עבור הפסדי השכר שנגרמו לכם לאחר התאונה. כמו כן, אם נותרה לכם נכות עקב השבר בית משפט ייקח בחשבון שייתכן וייגרמו לכם הפסדים בעתיד. יפצו אתכם גם על כך.

הוצאות רפואיות: יפצו אתכם על ההוצאות שנגרמו וייגרמו לכם בעתיד עבור טיפולים רפואיים, תרופות ועוד.

עזרת הזולת: אתם זכאים לפיצוי עבור עזרה של בני משפחה או של גורמים מקצועיים שנדרשה לביצוע פעולות יום-יומיות. במקרים קשים ניתן פיצוי עבור שירותי סיעוד.

סיכום הפיצוי שתקבלו במקרה של שבר

כפי שראינו על מנת לקבוע מה יהיה גובה הפיצוי יש לקחת בחשבון משתנים רבים. יש לבדוק מהו סוג השבר, האיבר שנפגע, סוג התאונה והנסיבות האישיות שלכם (כגון הגיל והשכר). לכן, לא ניתן להשיב תשובה מספרית על השאלה כמה כסף מקבלים על שבר ביד או בכל מקום אחר.

אם אתם רוצים לקבל הערכה מה הפיצוי שמגיע לכם אתם יכולים להתקשר אלינו בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

דילוג לתוכן