חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונה בגן שעשועים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונות רבות מרחשות לילדים בגני שעשועים. גן שעשועים אמור להיות בטוח לשימוש לילדים, אך במקרים רבים מוצבים שם מתקנים לא בטיחותיים אשר גורמים לפציעות. במאמר זה נסביר מתי ניתן לקבל פיצוי עבור תאונה בגן שעשועים. כמו כן, נסביר מה לעשות לאחר התאונה.

האחריות עקב תאונה בגן שעשועים

כאשר מתרחשת תאונה בגן שעשועים יש לבחון על מי מוטלת האחריות. במקרים רבים גן השעשועים הינו באחריות העירייה או הרשות המקומית. בטרם הגשת התביעה נבדוק מי הבעלים של השטח בו מצויה הגינה ומי מחזיק בו.

באלו מקרים ניתן לקבל פיצוי עקב תאונה בגינת שעשועים

בכדי להיות זכאי פיצוי עבור נזקי הגוף שנגרמו לילד יש להוכיח שהעירייה התרשלה. כלומר שהגינה או המתקן שבה נפצע הילד אינם בטוחים לשימוש. להלן דוגמאות למקרים בהם ניתן לחייב את העירייה:
1. מתקן המשחקים אינו בטוח לשימוש.
2. אין שילוט המיידע לאיזה גיל מתאים המתקן.
3. הגיל המצוין על האזהרה במתקן אינו מתאים למידת הסיכון שלו.
4. אין אמצעי הגנה מתאימים במתקן.

מה לעשות לאחר תאונה בגן שעשועים ?

אם חס וחלילה ילדכם נפגע בתאונה בגן שעשועים פנו לקבל טיפול רפואי. וודאו שהרופא מציין במדויק איך ארעה התאונה. צלמו את המתקן והאזור בו נפגע הילד. רשמו את פרטי העדים לתאונה. פנו לעורך דין לנזקי גוף. בחלק מהמקרים אנו נפנה אתכם למומחה בטיחות על מנת שייתן חוות דעת מומחה האם המתקן אינו בטיחותי.

תאונה בגן שעשועים

איזה פיצוי ניתן לקבל לאתר תאונה בגינת שעשועים ?

הפיצוי שתקבלו תלוי בחומרת הפציעה. אם נראה שהתאונה הותירה נכות אנו נפנה אתכם לרופאים שעובדים עמנו. הרופא יבדוק את הילד ויקבע אם הוא יכול לתת חוות דעת מומחה רפואית. אם נותרה נכות הילד יהיה זכאי לפיצוי בגין אובדן כושר ההשתכרות העתידי שלו. פיצוי עבור כאב וסבל, הוצאות רפואיות ועוד. במקרה שנותרה נכות הפיצוי יכול לנוע בסכומים של 100,000 ₪ ועד מאות אלפים (ואף יותר). הכל תלוי בשיעור הנכות שנותרה.

דוגמא לפסק דין: תאונה בגן שעשועים

פסק הדין בתיק ת"א 12516-05-18, עוסק באחריות העירייה על נזקי גוף שנגרמו במתקן משחקים ציבורי.
בפסק דין זה בית המשפט נדרש לקבוע את הגבולות של חובת הזהירות שמוטלת על רשויות מקומיות בהפעלת מתקני משחקים ציבוריים. המקרה המדובר עוסק בתאונה אומללה שאירעה בגן סאקר בירושלים, שבה נפגע תובע מקורות ברזל במתקן משחקים.

רקע המקרה

התובע, בעת שהיה במתחם המשחקים, נפצע קשות כאשר נכנס מתחת למתקן ונחבל מקורות ברזל החשופים. התובע טען לפגיעה רפואית עמוקה ולנכות צמיתה. השאלה המרכזית שעלתה בפני בית המשפט הייתה האם עיריית ירושלים, הנתבעת, פעלה ברשלנות והפרה את חובת הזהירות שלה.

עמדת התובע והנתבעת

התובע טען שהעירייה לא דאגה לבטיחות המשתמשים במתקן, וכי הסכנה הייתה צפויה וניתנת למניעה. מאידך, העירייה טענה שהמתקן עמד בכל התקנות הנדרשות וכי התאונה הייתה אירוע בלתי צפוי וחריג.

החלטת בית המשפט

בסופו של דבר, בית המשפט החליט לקבל את טענות התובע. השופטת הדגישה כי קיימת חובת זהירות מוגברת כלפי משתמשים במתקנים ציבוריים, במיוחד כאשר מדובר בילדים ונערים. נקבע כי העירייה לא פעלה כראוי לאיתור ומניעת הסיכונים החבויים במתקן. כמו כן, בית המשפט חזר על ההלכה הידועה שגם אם מתקן המשחקים עומד בתקן של מכון התקנים אין הדבר פוטר את העירייה מאחריות. בית המשפט פסק:

"מכאן, כי גם אם עומד המתקן בהוראות התקן החל עליו אין בכך כדי לפטור את הנתבעת מחובת הזהירות הקונקרטית החלה עליה בנסיבות הענין.

בענייננו מבקשת הנתבעת לסמוך על העובדה כי לא נמצאו כלל הוראות גידור או ריפוד בתקן. אלא שכמצוין לעיל, דומה שהתקן לא עוסק כלל בגובה משטח הדריכה או בחלל הנוצר מתחתיו, שלמעשה אינו חלק מהמתקן לצורך הוראות התקן. בנסיבות אלה, לא מצאתי לקבל את הטענה כי גידור החלל או אף ריפוד הקורות שמתחתיו (שאינו נדרש כלל אם החלל מגודר כדבעי), יש בהם כדי להוות שינוי אסור של פריט במתקן. כך או אחרת גידור החלל אינו מהווה, לטעמי, שינוי של פרט במתקן, מסוג השינויים שנאסר על המתקין לבצע.

גם בהינתן קיומו של סיכון בלתי סביר כאמור, "חובתו של המזיק היא לנקוט אמצעי זהירות סבירים, ואחריותו מתגבשת, רק אם לא נקט אמצעים אלה" (ענין ועקנין, שם). בעניננו, כפי שפורט כבר לעיל, אין מחלוקת, כי הנתבעת לא נקטה באמצעי זהירות כלשהם על מנת למנוע את הסכנה שנוצרה מקיומו של החלל וקורות הברזל שמתחתיו. הדבר הבסיסי והפשוט ביותר, היה, כאמור, גידור החלל. גידור כזה היה מייתר כל פעולה אחרת, כגון ריפוד הקורות ואף שילוט אזהרה.
משלא נקטה הנתבעת אמצעי זהירות כלשהם, כאמור, הפרה את חובת הזהירות הקונקרטית המוטלת עליה."


פסק הדין מדגיש את החשיבות של בדיקה ותחזוקה קפדניות של מתקנים ציבוריים, ואת הצורך להכיר ולהתמודד עם סיכונים אפשריים. כמו כן, המקרה מחדד את המודעות לחשיבות ההתמקדות בבטיחות המשתמשים ולא רק בעמידה בתקנות הפורמליות.

אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר ואנו נחזור אליכם:

דילוג לתוכן