חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תאונות תלמידים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עורך דין תאונות תלמידים מייצג בתביעות של תלמידים אשר נפגעו במהלך הלימודים או מחוץ לשעות הלימודים. טיפול בתביעות אלו כרוך בהבנה בתחום תביעות הביטוח ובתביעות של נזיקי גוף.

איך לבחור עורך דין שמטפל בתאונות תלמידים ?

טיפול בתביעות של תלמיד שנפגע בתאונה מצריך ידע מקצועי בדיני ביטוח ובדיני נזיקין. לכן, וודאו שלעורך הדין יש את הניסיון בשני תחומים אלו. בדקו עם עורך הדין כמה תביעות הגיש בנושא זה. התרשמו מדרך הפעולה שהוא מציע לנקוט. אל תתביישו לבקש המלצות.

כנגד מי ניתן להגיש תביעה במקרה של תאונה של תלמיד ?

זהות הנתבע תלויה בנסיבות התאונה. אם התאונה התרחשה עקב רשלנות של המורים אז יש להגיש את התביעה כנגדם וכנגד מעסיקם.

אם התאונה ארעה עקב ליקוי או מפגע שמצוי בשטח בית הספר יש להגיש את התביעה כנגד הגורם שהינו הבעלים של בית הספר והגורם שמתחזק אותו. במקרים רבים התביעה תוגש כנגד משרד החינוך או כנגד הרשות המקומית.

ביטוח תלמידים

בנוסף, ניתן לתבוע את חברת הביטוח שבה בוטח התלמיד בביטוח תלמידים. על-פי החוק כל תלמידי ישראל מבוטחים בביטוח תלמידים. על כן, גם אם התאונה ארעה מחוץ לשעות הלימוד ומחוץ למסגרת בית הספר ניתן לקבל פיצוי מחברת הביטוח.

איך נגיש את תביעת ביטוח התלמידים ?

עורך דין שעוסק בתביעות של תאונות תלמידים ינחה אתכם אילו מסמכים יש להגיש לחברת הביטוח. יש לפנות לבית הספר או לסוכנות הביטוח של החברה למשק וכלכלה ולברר תחילה היכן בית הספר בוטח בשנה שבה התרחשה התאונה.

לאחר מכן יש למלא טופס תביעה. יש להוסיף אישור בית הספר שהנפגע היה תלמיד מן המניין ומהי תקופת ההיעדרות מבית הספר עקב התאונה. כמו כן, יש לצרף כמובן מסמכים רפואיים.

עורך דין תאונות תלמידים

תביעה עקב נזקי הגוף של התלמיד

האם ניתן לקבל פיצוי גם מביטוח התלמידים וגם מבית הספר ? כן. ניתן לקבל פיצוי גם מביטוח התלמידים וגם מבית הספר.

את תביעת הנזיקין יש להגיש לבית המשפט באמצעות עורך הדין ולצרף חוות דעת של מומחה רפואי שיקבע מה הנכות שנותרה לתלמיד. אך שימו לב, במקרה זה יש להוכיח שהתאונה ארעה עקב רשלנות של בית הספר או צוות בית הספר. למאמר מקיף בנושא ראו כיצד מגישים תביעה נגד בית ספר.

מה לעשות לאחר התאונה ?

ראשית חשוב לאסוף ראיות ולתעד את נסיבות התאונה. אם ניתן, צלמו את המפגע. תחקרו את התלמיד כיצד בדיוק ארעה התאונה. הקפידו שבפניות לקבלת טיפול רפואי יירשם כיצד ארעה התאונה במדויק. דווחו לבית הספר על התאונה ובקשו לקבל עותק מדו"ח התאונה. פנו והתייעצו עם עורך הדין כיצד לפעול.

מה הפיצוי שנתבע ?

במקרה של תביעת ביטוח התלמידים ניתן לקבל פיצוי עקב מוות מתאונה או אם נותרה נכות. גובה הפיצוי במקרה של נכות ייקבע על-פי גובה הנכות שנותרה. לכן מומלץ לפנות לעורך דין לתאונות תלמידים אשר ישיג עבורכם את הפיצוי הגובה ביותר. קיימים סוגי פיצוי נוספים שניתן לקבל וראו במאמר זה העוסק בביטוח תלמידים.

בתביעת הנזיקין של התלמיד ניתן לקבל פיצוי בגין כאב וסבל, אובדן השתכרות עתידי (שייגרם עקב הנכות שנותרה לתלמיד), הוצאות רפואיות ועוד.

אלו מסמכים להביא לפגישה עם עורך דין תאונות תלמידים ?

כדאי להביא עמכם המסמכים הבאים:

– אישור בית הספר שבעת התאונה היה הנפגע תלמיד מן המניין.
– אישור המוסד החינוכי באשר למועדים שבהם נעדר התלמיד עקב התאונה.
– תעודת זהות של הנפגע ואם הוא קטין צילום תעודת זהות של הוריו.
– כמה שיותר מסמכים רפואיים של התלמיד.

מהם העלויות שכרוכות בהגשת התביעות ?

ההוצאות הכרוכות הן שכר הטרחה שיגבה עורך הדין המתמחה בתאונות תלמידים וההוצאות הכרוכות בהגשת התביעה. לרוב שכר הטרחה ישולם כאחוזים מהפיצוי שהתלמיד יקבל ולכן לא תידרשו לשלם את הכסף מראש. אם יש צורך להגיש תביעה לבית המשפט תזדקקו לחוות דעת רפואית שעלותה מסתכמת ב 5,000 ₪.

עד מתי ניתן להגיש את התביעה ?

את תביעת ביטוח התלמידים ניתן להגיש עד 3 שנים מהיום שהתלמיד הפך להיות בגיר, כלומר עד גיל 21.
את התביעה הנזיקית ניתן להגיש עד 7 שנים מהיום שהתלמיד הפך לבגיר, כלומר עד גיל 25.
יחד עם זאת, כמובן, שלא מומלץ להמתין עם הגשת התביעה עד לרגע האחרון. המתנה ארוכה מידי עלולה להזיק לתביעה. במקרים רבים שיהוי בהגשת התביעה עלול להקשות עליכם להוכיח את האחריות לתאונה ואת הנזקים שנגרמו.
אם המצב הרפואי התייצב לאחר התאונה, הזמן הטוב ביותר להגשת התביעה הוא שנה לאחר התאונה.

סיכום עורך דין תאונות תלמידים

אם תלמיד נפגע בתאונה בבית הספר או מחוץ לבית הספר יתכן שהוא זכאי לפיצוי כספי. ישנם מספר מקורות מהם ניתן לקבל את הפיצוי. חשוב שתפנו להתייעץ עם עורך דין מהר ככל שניתן. עורך הדין ינחה אתכם האם וכיצד לאסוף ראיות וכיצד לגבש את התביעה.
לעורך דין יואב רונקין ניסיון עשיר בתביעות תאונות תלמידים.

להתייעצות צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן