חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נפילה בבור בכביש

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם ניתן לקבל פיצוי עקב נפילה מבור בכביש או במעבר חצייה ? הרשות המקומית אמורה לדאוג לכך שכבישים יהיו בטוחים לחצייה. הכביש אינו אמור להיות ישר כפלס אך לא אמורים להיות בו בורות או שקעים גדולים. בעמוד זה נסביר באלו מקרים ואיך ניתן לקבל פיצוי.

תוכן עניינים

תאונת נפילה מבור בכביש, ברחוב או במעבר חצייה

הדבר הראשון שיש לבדוק לפני הגשת תביעה משפטית כנגד גורם כלשהו זה האם הוא התרשל. במקרה של נפילה מבור או שקע במעבר חצייה, ברחוב או בכביש יש לבדוק שני דברים.

הראשון, מי הגורם שאחראי על השטח שבו מצוי הבור. הדבר השני, האם הבור מהווה מפגע.

אם הבור היה ממוקם בכביש בתוך העיר אז הרשות המקומית או העירייה היא זאת שאחראית על תחזוקת הכביש. חבות זאת מבוססת על פקודת העיריות ופקודת הנזיקין. אם הבור מצוי בשטח פרטי אז בעלי השטח הוא האחראי.

בתאונה שארעה בכבישים בין עירוניים האחריות היא של נתיבי ישראל.

בשלב השני יש לבדוק כאמור האם הבור או השקע מהווים מפגע או לא. כאשר מדובר בכבישים עירוניים העירייה או הרשות המקומית אינה יכולה ואינה צריכה לדאוג לכך שהכביש יהיה סטרילי. הכביש אינו חייב להיות שטוח לגמרי.

יחד עם זאת, בכביש ובעיקר במעבר חצייה לא אמורים להיות בורות. אם נפלתם בבור בכביש או במעבר חצייה שעומקו מספר סנטימטרים מדובר ברשלנות של הרשות המקומית.

ככל שהשטח שעליו מופקד הגורם האחראי הוא גדול יותר כך פוחתת מידת חובת הזהירות שלו. לכן, אם הבור היה בכביש בין עירוני יתכן שהגוף האחראי על הכביש לא יהיה אחראי. מטבע הדברים הגורם האחראי יטען שבני אדם לא אמורים להסתובב ברגל בכביש בין עירוני.

נפילה בבור בכביש או במעבר חצייה

מה לעשות לאחר נפילה בכביש או במעבר חצייה

מאחר וכאמור יש להוכיח את אחריות בעל הכביש דבר ראשון שיש לבצע לאחר הנפילה הוא לצלם את המפגע. צלמו את הבור במספר זוויות על מנת להראות את העומק שלו. בהמשך כדאי לצלם את עומק הבור על גבי מטר על מנת להוכיח את עומקו.

בתאונות קשות נמליץ לכם לבדוק את הבור ע"י מומחה בטיחות. מומחה הבטיחות יצלם גם הוא את הבור ובהמשך יוכל לתת חוות דעת מומחה שקובעת שהבור מהווה מפגע.

אם יש עדים לתאונה רשמו את הפרטים שלהם.

כאשר אתם פונים לקבל טיפול רפואי וודאו שהצוות הרפואי מציין במסמכים שהפגיעה היא כתוצאה מנפילה בבור.

במקביל פנו לעורך דין לנזקי גוף והתייעצו עמו מה לעשות.

בנוסף דווחו בכתב לעירייה על המפגע. כאמור רצוי לצלם את המפגע לפני הדיווח. בדקו האם העירייה תיקנה את המפגע. אם כן, צלמו גם את התיקון.

פיצויים לאחר נפילה בבור במעבר חצייה

מרשתנו נפלה במעבר חצייה בתחומי עיריית תל אביב. הלקוחה נפלה עקב קיומו של בור קטן במעבר החצייה. כתוצאה נגרם ללקוחה שבר במרפק אשר התאחה באופן סביר. הגשנו בשם הלקוחה תביעה נגד העירייה. אומנם הלקוחה הייתה פנסיונית ולכן התאונה לא גרמה לה להפסדי שכר אך בכל זאת היא קיבלה פיצוי משמעותי של עשרות אלפי שקלים.

האם הנפגע אחראי גם לתאונה ?

כאשר אדם מגיש תביעה עקב תאונה בית המשפט יבדוק האם יש לייחס לו אשם תורם. אשם תורם מופיע בסעיף 68 לפקודת הנזיקין. הסעיף קובע:

"סבל אדם נזק, מקצתו עקב אשמו שלו ומקצתו עקב אשמו של אחר, לא תיכשל תביעת פיצויים בעד הנזק מחמת אשמו של הניזוק, אלא שהפיצויים שייפָּרעו יופחתו בשיעור שבית המשפט ימצא לנכון ולצודק תוך התחשבות במידת אחריותו של התובע לנזק; אולם האמור בזה אין כוחו יפה להכשיל הגנה הנובעת מחוזה, ואם חל על התביעה חוזה או דין המגבילים את החבות, לא ייפָּרע התובע פיצויים למעלה מן הגבול שנקבע כאמור."

הכלל אומר שאם הנזק נגרם גם עקב אשמתו של הנפגע יפחית בית המשפט מהפיצוי בהתאם למידת אחריותו.

ההסבר לכך הוא שאדם צריך לנקוט זהירות במעשיו.

למשל בית המשפט העריך שהנזק של הנפגע עקב התאונה הוא 200,000 ₪. אך בית המשפט קבע שלנפגע אחריות של 20% לתאונה. לכן הנפגע יפוצה בסכום של 160,000 ₪.

בתיקים של תאונות עקב נפילה בכביש או במעבר חצייה מקובל לייחס לנפגע אשם תורם. במקרים רבים בית המשפט יקבע שעל הנפגע להסתכל היכן הוא צועד. יחד עם זאת אם התאונה ארעה בחושך ואין במקום תאורה מספיקה עשוי בית המשפט שלא לקבוע אשם תורם.

מעורבות של כלי רכב בתאונה

אם בתאונה הייתה מעורבות של כלי רכב לא ניתן להגיש תביעה נגד העירייה. במקרה של תאונת דרכים להולך רגל התאונה תוגדר כתאונת דרכים וניתן לתבוע אך ורק את ביטוח החובה של הרכב.

סיכום: נפילה בבור בכביש או במעבר חצייה

אם נפלתם בכביש או במעבר חצייה עקב בור או שקע ככל הנראה מגיע לכם פיצוי. יש לתעד את הבור ולצלמו ממספר זוויות. פנו לקבל טיפול רפואי וודאו שבאישורים יכתבו את סיבת הנפילה. דווחו לעירייה על המפגע. פנו למשרדנו ונייעץ לכם מה לעשות בכדי שתקבלו את הפיצוי המגיע לכם.

אם אתם רוצים לקבל הערכה מה הפיצוי שמגיע לכם אתם יכולים להתקשר אלינו בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

מאמרים נוספים הקשורים לנושא
דילוג לתוכן