חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תביעות ביטוח תאונות אישיות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

שאלה נפוצה היא כיצד אנו יודעים מתי עלינו לפנות לעורך דין ביטוח תאונות לאחר שנגרם לנו נזק כתוצאה מתאונה אישית. כיצד נדע האם זהו מקרה בו אנו זכאים לפיצוי מחברת הביטוח ונוכל להפעיל את פוליסת תאונות האישיות, אשר אנו משלמים עליהן, ובהתאם לכך נוכל לתבוע מחברת הביטוח לשלם את המגיע לנו ובמידת הצורך לפנות לערכאות משפטיות.

עורך דין תביעות ביטוח תאונות אישיות – היבט כללי

גם לאחר שהלקוח הפנים כי כדאי לפנות לעורך דין לטובת התייעצות ראשונית לכל הפחות, עולות שאלות רבות כמו כיצד נבחר את עורך הדין אשר יסייע לנו בתקופה רגישה כמו לאחר תאונה אישית בה יש לנו מגבלות פיזיות ואנו זקוקים לכסף? על אילו פרמטרים להסתכל בעת בחירה זו? 

תוכן עניינים
עורך דין ביטוח תאונות

שאלות אלו מקבלות משמעות

שאלות אלו מקבלות משמעות כאשר יותר ויותר אנשים מבינים כי לבחירות אלו יהיו השלכות משמעותיות על גובה הפיצויים שתקבל אם בכלל מחברת הביטוח.

אנו במשרד עורכי הדין יואב רונקין לקחנו על עצמנו לסייע לקהל לקוחותינו אשר זקוקים בעת צרה לשירות טוב ויעיל בהקשר זה, ולכן במאמר זה אנו ניתן מענה לשאלות אלו. כך שחלקו הראשון של המאמר אנו נבחן מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות ומתי יש צורך בעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח אישיות ובחלקו השני נתמקד בשאלה כיצד לבחור עורך דין לסכסוכים מסוג זה.

מהי פוליסת ביטוח תאונות אישיות?

פוליסת תאונות אישיות היא פוליסה נפוצה שחברות הביטוח נוהגות למכור למבוטחים רבים. הפוליסה נמכרת במקרים רבים כמוצר משלים או נוסף לביטוחים אחרים כגון בעת מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל או מכירת ביטוח חובה לרכב לדו גלגלי כאשר המבוטח בוחר פוליסה עם השתתפות עצמית גובהה.

פוליסה עצמאית

פוליסה זו הינה פוליסה עצמאית אשר אינה תלויה ביתר הביטוחים של אדם כלשהו, ותפקידה להעניק פיצוי כספי במקרה של תאונה, כאשר הסכומים מותאמים לגודל הפוליסה והתשלום החודשי. פוליסות אלו מופעלות כאשר מתרחשת תאונה ואין צורך להוכיח אשם או היעדר אשם על מנת להפעילה, אלא השאלה היחידה שנשאלת היא האם התרחש נזק בגינו יש צורך לשפות את המבוטח, כאשר לרוב נדרש להוכיח נכות או מוגבלות מסוג כלשהו, כאשר ההגדרות המאפשרות קבלת פיצוי משתנה מפוליסה לפוליסה. 

מורכבות של פוליסות אלו

עם זאת, המורכבות של פוליסות אלו בגינה לעיתים קרובות יש צורך להוכיח את טענותיכם כי המוגבלות אשר נגרמה לכם תואמת לרף הנדרש בפוליסה. על מנת להוכיח רף זה מול חברות הביטוח, יש צורך לגבות את האמירות בחוות דעת של רופאים מומחים ועדויות נוספות כתלות בפוליסה, זאת בהתאם לשביעות רצונה של חברת הביטוח.

אי הסכמה עם חברות הביטוח

מורכבות זו היא גם אשר מובילה לאי הסכמה עם חברות הביטוח ולאחר מכן גם לצורך בסיוע של עורך דין אשר יכול להוות משקל נגד חברות הביטוח הענקיות. היא זו שגם מובילה אותנו להמליץ לפנות לעורך דין במקרים אלו מראש, על מנת שניתן יהיה לפעול בצורה מחושבת.

מתי פונים לעורך דין מומחה?

השאלה הבסיסית אך הקשה ביותר היא השאלה מתי בכלל יש לפנות לעורך דין המתמחה בפוליסות תאונות אישיות. שאלה זו היא השאלה קשה מאחר שבניגוד ליתר השאלות, במסגרת שאלה זו אין איש מקצוע אשר מלווה אותך, אשר יתקן אותך במידה שהצעד הינו מוטעה. בהתאם לכך, אקוטי לפעול בצורה נכונה ולפנות ברגע הנכון לעורך דין הבקיא בתחום. כאשר יש לכם ספק בנוגע לכך לדעתנו אין ספק ויש לפנות לעורך דין, מאחר ועדיף פגישה מבוזבזת מאשר לא לקבל כספי פוליסה המגיעים לכם. 

בהתאם לאמור התחומים המרכזיים אשר בהם חשוב לפנות לעורכי דין לטובת התייעצות ראשונית לכל הפחות, הם כדלקמן:

במקרים של נזק פיזי

המקרה הנפוץ מכולם הוא לאחר תאונות או מקרים שונים בהם נגרם לכם נזק פיזי כלשהו. במקרים מסוג זה מומלץ ללכת להתייעץ עם עורך דין אשר יבחן את הסיטואציה ויוכל לנווט בעבורכם כיצד לפעול מול חברת הביטוח והאם ישנם אפיקים נוספים אשר כדאי להיות מודעים להם.

נזק חמור או נזק מקומי

בהקשר זה נציין אין זה משנה אם נגרם לכם נזק חמור או נזק מקומי, אם נגרם לכם נזק זמני או שמא לצמיתות. הפוליסות הינן משתנות ויש לבחון את הפציעה לאור הפוליסה ולא לחומרתה. כך אדם לעיתים עלול להיפצע משבר קל אך לקבל פיצוי בעוד פציעה משמעותית יותר לא תוביל לפיצוי.

במקרים בהם אושפזתם

מרבית הפוליסות כוללות רכיב של קבלת פיצוי עבור ימי אשפוז. בהתאם לכך, חשוב לבחון את הפוליסה שלכם ולברר האם ימי אשפוז.

חשוב להכיר

חשוב לזכור כי רשימה זו אינה ממצה, אלא רק נועדה לתת לכם כללי אצבע בהם חשוב לפנות לחברות הביטוח או לחלופין במידה והן מסרבות לפצות להתייעצות עם עורך דין. ישנם מקרים וסיטואציות רבות בהם אתם תהיו זכאים להפעלת פוליסת תאונות אישיות ובהם חשוב לשוחח עם עורכי דין הבקיא בתחומים אלו. 

עורך דין המתמחה בפוליסות תאונות אישיות

עורכי דין המתמחים בפוליסות תאונות אישיות הינן עורכי דין אשר בקיאים ברזי דיני הנזיקין מחד ודיני הביטוח במקביל. כלומר עורכי דין אלו יודעים מהן ההלכות העדכניות, מהו גובה הפיצויים אותם נהוג לקבל בנוגע לנזקי גוף אשר קיימים במקרה הקונקרטי, כמה זמן צריך לחכות עד לקבלת הכסף, האם הפשרה העומדת על הפרק משתלמת או לא, האם צפוי הליך מורכב או פשוט יחסית. כל אלו הם שאלות מורכבות הדורשות ניסיון מקצועי בעריכת דין בכלל ובדיני הנזיקין ונזקי הגוף בפרט. 

ניסיון זה כח

לניסיון ישנה חשיבות אף בשלבים הלא משפטיים גרידא. כך למשל, עורכי דין מנוסים בתחום עובדים עם מומחים רפואיים שונים אשר ידועים כאמינים ובעלי שם בבתי המשפט אליהם הם יוכלו להפנות אתכם ואף יכולים לקצר תורים בשל עבודה משותפת עם הרופאים. הם גם יהיו מנוסים בשיח עם חברות הביטוח להם לרוב עבר משותף ואף יוכלו להגיע  לפשרות מוצלחות יותר בעבורכם משום שחברות הביטוח  מעריכות יותר את הצד שמולם ומאוימות ממנו ובהתאם לכך מניחות כי תסרבו לפשרה שאינה משתלמת. לכן, כה חשוב לבחור בעורכי דין בעלי ניסיון פרקטי בתחום הביטוחים תאונות אישיות.

בחירת עורך דין ביטוח תאונות מוצלח

בחירת עורך דין מוצלח הינה חשובה במיוחד יכולה להיות ההבדל שבין קבלת כספי הפוליסה לבין אי מיצוי זכויותיכם או התפשרות על סכום מועט משמעותית מזה אשר מגיע לכם. לכן אל תהססו לשאול את עורך הדין בנוגע לניסיון שלו, בנוגע להצלחות שלו בתחומי הביטוח אודות הלקוחות שלו.

עורך דין המתמחה בתאונות אישיות

התשובה לשאלה בכותרת פשוטה, והיא כמה שיותר מוקדם. ישנה חשיבות לפנות מוקדם מ-3 סיבות עיקריות והם כדלקמן:

סיבות ראייתיות

ישנה חשיבות לאסוף ראיות שונות מן הפציעה ומזמן ההחלמה, אשר כוללים חוות דעת רפואיות, השפעות על העבודה השוטפת, הפסד ימי עבודה וכספים שונים וכדומה. איסוף נתונים זה בדיעבד הינו אפשרי אך מורכב יותר ולכן אנו ממליצים לפנות מוקדם.

התיישנות

סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח קובע התיישנות מיוחדת לתביעות ביטוח של שלוש שנים, על מנת להימנע ממכשול זה יש לפנות מוקדם לעורך הדין. חשוב לזכור כי גם עורכי הדין זקוקים לזמן מסוים לאיסוף הנתונים ובניית התיק כנגד חברת הביטוח ולכן חשוב לפנות מוקדם על מנת שהם יוכלו לפעול בצורה שקולה.

קבלת פיצוי בזמן המשבר

רבים מאיתנו חווים משבר כלכלי לאחר תאונות אישיות וזקוקים לכסף. אנו לרוב מוגבלים בעבודה, צריכים לשלם להוצאות רפואיות וכיוצא בזה. בהתאם לכך, פנייה מוקדמת לעורך הדין תסייע לנו בקבלת הכספים בשלב מוקדם יותר ובכך לתת מזור גם בשלב מורכב זה.

לייעוץ עם עורך דין ביטוח מומחה בתביעות ביטוח תאונות אישיות, אשר לו ניסיון רב בתחומים אלו, צרו קשר בטלפון 03-6952017

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן