חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת ביטוח הצפה בדירה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה לעשות אם נגרמה לכם הצפה בדירה ואתם רוצים לתבוע את הביטוח ? במאמר זה אסביר מהו הכיסוי הביטוחי הרלוונטי במקרה של הצפת דירה וכיצד להתנהל מול חברת הביטוח.

קמתם בוקר אחד וגליתם שהדירה מוצפת. דבר ראשון שיש לעשות הוא כמובן לסגור את ברז המים הראשי של הדירה. לאחר מכן, יש להודיע בדחיפות לחברת הביטוח על הצפת הדירה.

הכיסוי הביטוחי בתביעת ביטוח הצפה בדירה

הצפת דירה עשויה להיות מכוסה ב 2 פרקים בפוליסה. אם מקור ההצפה הוא חיצוני אז האירוע מכוסה תחת ביטוח המבנה הרגיל. אך שימו לב קיימת החרגה בפוליסה לנזק שנגרם עקב "דליפת מי גשם מבעד לקירות או לתקרה או ספיגתם בהם."
אם מדובר בהצפה שנגרמה עקב פיצוץ בצנרת בתוך הדירה האירוע עשוי להיות מכוסה תחת ההרחבה "סיכוני מים ונוזלים אחרים". אך את הרחבה זאת יש לרכוש בעת רכישת הביטוח. ההרחבה אינה אוטומטית ואם לא רכשתם אותה לא יהיה כיסוי ביטוחי במקרה כזה.

מה מבוטח במקרה של הצפת דירה ?

אם רכשתם ביטוח מבנה אז הנזקים שנגרמו לדירה עצמה מבוטחים. הגדרת הדירה בפוליסה הינה:
"המבנה של הדירה או הבית הנזכרים במפרט וששימושם העיקרי למגורים, לרבות מרפסות, צנרת (לרבות צנרת גז), מתקני ביוב ואינסטלציה, מתקני הסקה, מערכות מיזוג אוויר, דוודים, מערכות סולריות לחימום מים, מתקני טלפון וחשמל השייכים לדירה, שערים, גדרות ודרכים מרוצפות השייכים לדירה וכל החלקים הקבועים של הדירה או המחוברים אליה חיבור של קבע."

ומה לגבי התכולה ?

על מנת לקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם לרכוש שמצוי בתוך הדירה עליכם להיות מבוטחים גם בפרק ביטוח תכולה.

האם ניתן להזמין שרברב פרטי ?

בעת רכישת הביטוח על המבוטח לבחור אחת מ 2 אפשרויות. האפשרות הראשונה היא שהמבוטח מחויב להזמין שרברב המצוי בהסדר עם חברת הביטוח. האפשרות השנייה היא שהוא רשאי להזמין שרברב פרטי.
לכן לאחר שגיליתם את ההצפה בדירה יש להודיע לחברת הביטוח על המקרה והיא תנחה אתכם כיצד לפעול.
שימו לב, על-פי הפוליסה, גם אם בחרתם בהסדר של שרברב פרטי, לפני תיקון הנזק עליכם להודיע לחברת הביטוח על המקרה, להעביר צילומים של הנזק ולהעביר הצעת תיקון.

תביעת ביטוח הצפה בדירה

מה לעשות אם שרברב חברת הביטוח לא מגיע לתקן ?

אם בחרתם בהסדר של שרברב מטעם חברת הביטוח והוא לא מגיע לתקן את הנזק, בנסיבות מסוימות, ניתן להזמין שרברב פרטי. אך שימו לב, בפוליסה רשומים התנאים מתי ניתן להזמין שרברב פרטי. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין לתביעות ביטוח.

המחלוקת לגבי הנזק

במקרים רבים המחלוקת מול חברת הביטוח תהיה באשר לסכום הפיצוי המגיע לכם. כידוע חברות הביטוח שואפות לשלם את הפיצוי הנמוך ביותר. חברת הביטוח תנסה להפחית מסכום הפיצוי עבור הנזק למבנה הדירה וכן מהנזק שנגרם לתכולת הדירה (הציוד, הריהוט וכיוצ"ב).
לכן במקרה של נזק משמעותי נמליץ להזמין שמאי רכוש פרטי על מנת שיעריך את הנזקים. כמו כן, כדאי לעבוד עם עורך דין שיסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

סיכום הצעדים שיש לעשות בתביעת ביטוח עקב הצפה בדירה

1. הודיעו מייד לחברת הביטוח על ההצפה.
2. צלמו את כל הנזקים.
3. הזמינו שרברב בהתאם להנחיות חברת הביטוח.
4. בנזקים גדולים צרו קשר עם שמאי פרטי ועורך דין שיסייעו לכם.

לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בתביעות ביטוח. על מנת לקבל ייעוץ או סיוע בהגשת תביעת ביטוח עקב הצפה צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס:

דילוג לתוכן