חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת ביטוח חובה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה חשוב לדעת בקשר להגשת תביעת ביטוח חובה לאחר תאונת דרכים ? בהתאם לפקודת ביטוח רכב מנועי כל אדם שנוהג ברכב חייב להיות מבוטח בביטוח חובה. ביטוח זה יקנה לכם את הזכות לקבל פיצוי במקרה של תאונת דרכים. במאמר זה נסביר כיצד מוגשת תביעת ביטוח חובה וכיצד נקבע גובה הפיצוי שתקבלו.

תביעת ביטוח חובה

תביעת ביטוח חובה מוגשת על-פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975. החוק יחד עם תקנות סדר הדין האזרחי מסדירים את אופן הגשת התביעה ואופן חישוב הפיצויים. מאחר וקיימת חובת ביטוח נקבעו כללים שמחד מרחיבים את מעגל הזכאים לפיצוי אך מאידך מקטינים במעט את גובה הפיצוי ביחס לתביעות נזקי גוף אחרות. כפי שנפרט בהמשך המאמר, לרוב הנתון שמשפיע על גובה הפיצוי הוא הנכות הרפואית שתיקבע לכם. אך לפני כן נפרט בטבלה הבאה מה הם ההבדלים המרכזיים בין תביעת ביטוח חובה לתביעת נזקי גוף אחרת (כגון תאונת עבודה או נפילה ברחוב).

איך תתנהל התביעה ?

הזמן הטוב ביותר להגשת התביעה הוא כשנה לאחר התאונה. עורך הדין שלכם יגיש לבית משפט תביעה בצירוף בקשה למינוי מומחה רפואי. בנוסף חובה לצרף לכתב התביעה טופס על ויתור סודיות רפואית, תצהיר תשובות לשאלון, תצהיר בריאות וייפוי כח.
תצהיר בריאות הנו תצהיר שבו אתם נדרשים לפרט האם סבלתם ממחלות או האם נפגעתם בתאונות לפני תאונת הדרכים. טופס ויתור על סודיות רפואית יומצא לחברת הביטוח ובאמצעותו היא תזמין את התיקים הרפואיים שלכם על מנת לבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלכם. בשאלון אתם נדרשים לפרט על עברכם הרפואי, תעסוקה, תביעות ביטוח לאומי ועוד.
בשלב הבא חברת הביטוח נדרשת להגיש תוך 60 ימים כתב הגנה. ככל שאין טענה להיעדר כיסוי ביטוחי הדיון יתרכז בשאלת גובה הפיצוי המגיע לכם. בנוסף חברת הביטוח תגיש תגובה לבקשה למינוי מומחים שהגשתם. סביר להניח שחברת הביטוח תתנגד לבקשה למינוי מומחים.

קביעת הנכות

בשלב הבא בית משפט ימנה מומחים רפואיים בהתאם למסמכים הרפואיים שהצגתם לו. באופן עקרוני לצורך מינוי מומחים די בראשית ראיה על פגיעה גופנית. יחד עם זאת, קחו בחשבון שאם התביעה הוגשה זמן רב לאחר התאונה והצגתם אישורים רפואיים בודדים בית משפט עלול להתרשם שפגיעתכם הייתה קלה ביותר ולא ימנה מומחה. במצב כזה לא תוכלו להוכיח שהתאונה הותירה לכם נכות והפיצוי שתקבלו יהיה נמוך.
המומחה מטעם בית משפט יבחן את המסמכים הרפואיים שלכם ויבדוק אתכם בדיקה פיזית. לאחר מכן הוא יגיש את חוות דעתו לבית המשפט בה יציין האם נותרה לכם נכות עקב התאונה ובאיזה שיעור.
ניתן לשלוח שאלות הבהרה למומחה ובהמשך התיק ניתן לחקור אותו בבית משפט.

תביעת ביטוח חובה

הצעת פשרה

בשלב הבא הצדדים יגישו לבית המשפט תחשיבי נזק. תחשיב נזק הנו חישוב של הסכומים שלטענת כל צד מגיע לניזוק. מטבע הדברים עורך הדין של התובע יגיש את התחשיב על הצד הגבוה וחברת הביטוח תטען לסכום נמוך. בית המשפט ייתן הצעת פשרה לא מחייבת.
אם מי מהצדדים לא יסכים להצעה התיק ייקבע להוכחות.

שלב ההוכחות

בשלב זה אתם והעדים מטעמכם תידרשו להעיד על התאונה ועל ההפסדים והנזקים שנגרמו לכם עקב התאונה. עורך הדין של חברת הביטוח יחקור אתכם בחקירה נגדית. לעיתים חברות הביטוח שולחות חוקרים פרטיים על מנת לנסות לצלם את הנפגע. מטרתן להוכיח שהנפגע מצליח לתפקד בצורה רגילה. אם קיים דו"ח חקירה יתכן ועורך הדין של חברת הביטוח יציג לכם סרטי וידאו של צילומים שלכם ויעמת אתכם איתו.
בשלב הבא הצדדים יסכמו בכתב או בעל-פה ובית המשפט ייתן פסק דין.
על פסק הדין ניתן להגיש ערעור תוך 60 ימים.

מה הם ראשי הנזק של הפיצויים

נפגע תאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי עבור הנזקים כדלקמן:

  • כאב וסבל: נקבע על-פי גובה הנכות הרפואית, גיל, וימי אשפוז.
  • אובדן הכנסות לעבר ולעתיד: מדובר על פיצוי עבור הפסדי ההשתכרות שנגרמו וייגרמו לכם עקב התאונה.
  • הוצאות רפואית: פיצוי עבור ההוצאות שאינן מוכרות ע"י קופות החולים שתידרשו להוציא ושהוצאתם עקב התאונה.
  • עזרת צד ג': פיצוי בגין סיוע ותמיכה של גורמים מקצועיים וכן של משפחה וחברים שנדרשו עקב התאונה. למשל סיעוד במהלך תקופת אשפוז, סיוע בפעולות יומיומיות בבית עקב ריתוק למיטה ועוד.
  • הוצאות שיקום והתאמות דירה לנכות ולמגבלות.

 

למידע נוסף: עורך דין תאונות דרכים

אם חס וחלילה הייתם מעורבים בתאונת דרכים או מי מבני משפחתם ואתם זקוקים לייעוץ אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או בטופס צור קשר.

 

דילוג לתוכן