חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד בית חולים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידי שנה מוגשות תביעות רבות בישראל נגד בתי חולים. העומס הרב בבתי החולים, היעדר ציוד וצוות רפואי מצומצם, משמרות ארוכות ובלתי סבירות שהרופאים מבצעים – כל אלו גורמים לטעויות. לצערנו הרב טעויות אלו עלולות לגרום לנזקי גוף קשים ואף למוות. במאמר זה נסביר מתי ניתן להגיש תביעה נגד בית חולים.

תוכן עניינים

מתי ניתן להגיש תביעה נגד בית חולים ?

תביעה נגד בית חולים יכולה להיות הליך מורכב וקשה, שכן היא כרוכה בהוכחת רשלנות מצד בית החולים או צוותו. על מנת לזכות בתביעה, על התובע להיות מסוגל להוכיח כי בית החולים או צוותו לא עמדו בסטנדרט הטיפול המתאים וכי מחדל זה הביא לפגיעה או פגיעה במטופל.

אחד המרכיבים המרכזיים שיש להוכיח על מנת לזכות בתביעה הוא רשלנות. משמעות הדבר היא כי בית החולים או צוותו כנראה לא סיפקו למטופל את רמת הטיפול המתאימה, וכי כישלון זה הביא לפגיעה או פגיעה במטופל. זה יכול לכלול כישלון לאבחן או לטפל במצב, כישלון לעקוב כראוי אחר מצבו של המטופל, או כישלון במתן תרופות כראוי ועוד.

גורם חשוב נוסף שיש להוכיח הוא סיבתיות, כלומר הנזק או הפציעה שנגרמו על ידי המטופל חייב להיות קשור ישירות לרשלנות של בית החולים או הצוות שלו. משמעות הדבר היא כי על התובע להיות מסוגל להוכיח כי הנזק או הפגיעה לא היו מתרחשים אם בית החולים או צוותו היו מספקים את רמת הטיפול המתאימה.

תביעה נגד בית חולים

דוגמאות לרשלנות של בית חולים:

1. אי אבחון: מצבו של המטופל אינו מאובחן כראוי ולא ניתן טיפול מתאים. זה יכול להוביל לעיכוב בטיפול ועלול להחמיר את מצבו של המטופל.

2. טעויות כירורגיות: במהלך הליך כירורגי, המנתח עלול לעשות טעות כגון ביצוע הליך שגוי, השארת חפץ זר בגוף המטופל, או גרימת נזק לאיברים או לרקמות שמסביב.

3. טעויות בתרופות: מטופל מקבל את התרופה הלא נכונה או את המינון הלא נכון, מה שמוביל לפגיעה או לפציעה.

4. פציעות לידה: הצוות הרפואי אינו עוקב כראוי אחר האם והתינוק במהלך הלידה, מה שמוביל לפציעה או נזק לתינוק.

5. טעויות הרדמה: מטופל מקבל הרדמה רבה מדי או מועטה מדי, מה שמוביל לפציעה או נזק.

6. הזנחה: חולה אינו מנוטר או מטופל כראוי, מה שמוביל להידרדרות במצבו או להתפתחות זיהום.

מה לעשות אם אתם חושדים שבית החולים התרשל ?

על מנת לבחון האם יש עילה לתבוע את בית החולים נצטרך לקרוא את הרשומות רפואיות. לאחר הטיפול קחו מבית החולים את כל מסמכי הטיפול. בנוסף, אנו נזמין את כל התיק הרפואי שלכם על מנת לוודא שכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים יבחנו. לבתי החולים יש נטייה לנסות להעלים מסמכים רפואיים ולכן מומלץ לתת לעורך הדין לרשלנות רפואית להזמין את החומר.

כיצד נקבע הפיצוי בתביעה נגד בית חולים ?

לאחר שנקבעה רשלנות וסיבתיות, השלב הבא הוא קביעת גובה הפיצוי לו זכאי התובע. זה יכול לכלול גם נזקים כלכליים, כגון הוצאות רפואיות ואובדן שכר, וגם נזקים לא כלכליים, כגון כאב וסבל.

הפיצוי נקבע על ידי בית המשפט. בית המשפט ישקול גורמים רבים כגון היקף הנזק או הפגיעה שנגרמו למטופל, מידת הרשלנות מצד בית החולים או צוותו ויכולתו של התובע לחזור לחיים נורמליים. בית המשפט יביא בחשבון גם את גילו של התובע, עיסוקו וכל התנאים הקיימים.

גישור בתביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים

מאחר ותביעות רשלנות רפואית עלולות להימשך שנים רבות, ולעיתים קשה להעריך את סיכויי התביעה בחלק ניכר מהתיקים מתבצע הליך גישור. הליך גישור מאפשר לצדדים לנסות להגיע לפשרה לפני שהם מגיעים למשפט או לאחר שמוגשת התביעה. גישור הוא הליך חסוי שבו צד שלישי נייטרלי, הנקרא מגשר, מסייע לצדדים לנסות להגיע להסכמה. גישור יכול להיות דרך מהירה וזולה יותר לפתרון תביעה, והוא גם יכול להיות פחות מלחיץ עבור הצדדים המעורבים.

כמה עולה להגיש תביעה נגד בית חולים ?

על מנת להוכיח רשלנות רפואית והן את הנזק שנגרם לתובע (הנכות שנותרה) חובה לצרף לכתב התביעה חוות דעת מומחה רפואי. זוהי ההוצאה הגבוהה ביותר בניהול התיק. קיים מחסור במספר הרופאים שמסכימים לתת חוות דעת בנושא רשלנות רפואית. לכן, הרופאים שכן מסכימים לתת חוות דעת גובים מחירים גבוהים. עלות חוות דעת אחת יכולה להגיע ל 30,000 ₪ ולעיתים נדרשות מספר חוות דעת. אם אין לכם אפשרות לממן את חוות הדעת ניתן לקבל מימון מחברות השקעה. חברות המימון בוחנות את התיק ואם הן מוצאות שסיכוי התביעה הינו סביר הם יממנו את חוות הדעת. אם התביעה תתקבל ותקבלו פיצוי תצטרכו לשלם לחברת המימון את עלות חוות הדעת בתוספת ריבית די גבוהה. מצד שני אם התביעה תידחה לא תצטרכו להחזיר לחברת המימון את העלות.

לסיכום: תביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים

תביעה נגד בית חולים בישראל יכולה להיות תהליך מורכב וקשה, אך המטופל יכול לקבל פיצוי בגין נזק או פציעה שנגרמו לו כתוצאה מרשלנות של בית החולים או צוותו. כדי לזכות בתביעה, על התובע להיות מסוגל להוכיח רשלנות וסיבתיות, והפיצוי נקבע על ידי בית המשפט, תוך התחשבות במגוון גורמים. למידע נוסף התקשרו לטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן