חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית פגיעה עצבית

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תביעת רשלנות רפואית עשויה להיות מורכבת כאשר היא מוגשת עקב רשלנות רפואית בשל פגיעה עצבית. לנזק עצבי יכולות להיות השפעות עמוקות ומתמשכות על חיי המטופל, ולכן הכרחי להבין את המפגש בין עקרונות משפטיים לבין פרקטיקה רפואית במקרים אלה. מאמר זה מתעמק בנבכי הרשלנות הרפואית בהקשר של נזק עצבי, תוך הדגשת סטנדרטים משפטיים, אתגרים וזכויות החולה.

מהי פגיעה עצבית

נזק עצבי מתייחס למגוון מצבים רפואיים שבהם העצבים נדחסים, נמתחים או נקטעים. זה יכול לנבוע ממצבים רפואיים שונים, כולל הליכים כירורגיים, מתן שגוי של זריקות, או כישלון באבחון מחלה. ההשלכות של נזק עצבי הן לעתים קרובות חמורות, ועלולות להוביל לאובדן תחושה, תנועה או כאב כרוני, המשפיעים באופן משמעותי על איכות החיים של המטופל.

מהי רשלנות רפואית של פגיעה עצבית ?

רשלנות רפואית נוצרת כאשר פעולותיו של הרופא נופלות מתחת לסטנדרט הטיפול המקובל, וגורמות נזק למטופל. על מנת לבחון האם ארעה רשלנות רפואית יש לבחון ארבעה יסודות: חובת זהירות שחב המטפל כלפי המטופל, האם חובה זאת הופרה, קשר סיבתי בין ההפרה לנזק, והאם נגרם נזק ומהו היקפו. במקרים של נזק עצבי, יש להוכיח שהפעולה או המחדל של הרופא גרמו ישירות לפגיעה העצבית.

רשלנות רפואית פגיעה עצבית

הוכחת רשלנות רפואית בפגיעה עצבית

הוכחת רשלנות במקרים של נזק עצבי היא מאתגרת בשל מורכבות הראיות הרפואיות. קביעת הפרת חובה תלויה לעתים קרובות בפרטים דקים, כמו ההתאמה של טכניקה כירורגית שנבחרה או הלימות המעקב אחר המטופל והטיפול שלאחר הניתוח.

עדות מומחה רפואי הופכת להיות חיונית במקרים אלה כדי להבהיר את סטנדרט הטיפול ולהראות כיצד הוא הופר. משוכה נוספת היא סיבתיות; על התובעים להראות כי הנזק העצבי שלהם לא נבע ממצבים קיימים אלא נבע ישירות מרשלנות של הרופא המטפל.

פסקי דין בנשוא רשלנות רפואי עקב פגיעה עצבית

כפי שכתבנו פגיעה עצבית יכולה להתרחש עקב מספר סיבות. לדוגמא, הפגיעה יכולה להיגרם עקב רשלנות בניתוח אך גם עקב רשלנות באבחון מחלה. כך אירע במקרה שנידון בתיק ע"א 10776/06 בראון נ' קופת חולים. בתיק זה הוגשה תביעה ע"י מטופל עקב רשלנות באבחון גידול בראשו. המטופל טען שהאיחור באבחון גרם לפגיעה עצבית. בית המשפט העליון שדן בערעור בתיק זה אישר את פסק הדין של בית המשפט המחוזי וקבע שהנתבעת אחראית לחלק מהנזק.

זכויות החולה וחובות הרופא

לרופא המטפל ולבית החולים ישנה אחריות משפטית למנוע ככל הניתן את הסיכון לנזק עצבי. זה כולל קבלת הסכמה מדעת, כאשר המטופלים מודעים לסיכונים הפוטנציאליים. למטופלים יש את הזכות לצפות לסטנדרט טיפול התואם את הידע והפרקטיקה הרפואיות המקובלת. יחד עם זאת, לא כל נזק עצבי ניתן לייחס לרשלנות רפואית. למשל, קיימים מקרים בהם המנתח נדרש לבצע הליך ניתוחי באיזור קרוב לעצב. לעיתים הסיכון לפגיעה הינו גבוה אך אל המנתח ליידע את המטופל בדבר הסיכון הכרוך בניתוח.

פיצוי עקב פגיעה עצבית

נפגעי רשלנות רפואית שנגרם להם נזק עצבי יכולים להגיש תביעה משפטית. לצורך הגשת התביעה אנו נבדוק את החומר הרפואי ונעביר אותו למומחה רפואי. המומחה הרפואי יבחן האם הוא יכול לתת חוות דעת מומחה. בכדי לזכות בתביעה צריך להוכיח ע"י חוות הדעת שהייתה רשלנות רפואית, שהנזק נגרם עקב הרשלנות ומה הנכות הרפואית שנותרה.

אם בית המשפט יקבע שהייתה רשלנות רפואית הוא יפסוק לכם פיצוי. הפיצוי יכלול הוצאות רפואיות, אובדן הכנסה, כאב וסבל, עזרת צד ג' ועוד.

מסקנה

מקרים של רשלנות רפואית הכרוכה בנזק עצבי הם מורכבים מבחינה משפטית ורפואית. הם דורשים הבנה עמוקה הן של פרקטיקות רפואיות והן של עקרונות משפטיים. עבור מטופלים שנפגעו עורך דין לרשלנות רפואית יכול לסייע להם לקבל את הפיצוי המגיע להם. ככל שהטכניקות הרפואיות מתקדמות, כך גם ההבנה המשפטית של מהו טיפול מקובל במניעה או בניהול של נזק עצבי.

להערכת סיכויי התביעה והפיצוי המגיע לכם צרו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר ואנו נחזור אליכם:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן