חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד חברת ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התשובה לשאלה כיצד מגישים תביעה נגד חברת ביטוח הנה מורכבת. תחום הביטוח כולל סוגים רבים של ענפי ביטוח משנה ולחלקם מאפיינים מיוחדים. מאפיינים אלו דורשים התייחסות מיוחדת בעת הכנת תביעה נגד חברת הביטוח. במאמר זה נסביר איך מגישים תביעות נגד חברות ביטוח בדגש על הדברים המשותפים לענפי הביטוח השונים.

למשרדנו ניסיון של 20 שנה בהגשת תביעות נגד חברות ביטוח. לכן אם ברצונכם להגיש תביעה נגד ביטוח צרו עמנו קשר – 03-6952017.

תביעות נגד חברות ביטוח

ראשית יש להבהיר כאשר אנו מדברים במאמר זה על תביעה נגד חברת ביטוח הכוונה שהמבוטח תובע את חברת הביטוח אשר הוציאה את הפוליסה בה הוא בוטח. יכולים להיות מצבים בהם אדם תובע חברת ביטוח של הגורם שגרם לו נזק. אנו לא מכוונים למקרה הזה שכן תביעה זו היא תביעה נזיקית וחברת הביטוח נתבעת רק מכוח זה שהיא ביטחה את הצד שגרם את הנזק.

תוכן עניינים
תביעה נגד חברת ביטוח

לאן יש להגיש את התביעה נגד חברת הביטוח ?

לרוב, תביעה נגד חברת ביטוח תוגש לבית משפט השלום או בית משפט המחוזי (בהתאם לסכום התביעה). חריג לכך הוא תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה אשר לרוב תוגש לבית הדין לעבודה. מאחר וחברות ביטוח משווקות את הפוליסות באמצעות סוכני ביטוח ניתן להגיש את התביעה לבית משפט שלום או מחוזי בכל הארץ.

האם ניתן להגיש את התביעה ללא עורך דין ?

באופן עקרוני ניתן להגיש את התביעה באופן עצמאי אך זה ממש לא מומלץ. עולם תביעות הביטוח הוא מורכב. סיכויי הצלחת התביעה שתוגש ע"י אדם ללא השכלה משפטית קטנים בהרבה מהגשת תביעה ע"י עורך דין מומחה. יתרה מכך, מומלץ גם לפנות לעורך דין לביטוח ולא להסתפק בעו"ד רגיל.

כיצד יש לערוך את כתב התביעה

הכנת כתב התביעה הנה עניין מסובך ויש להשאיר זאת לעורך הדין. אך באופן כללי על כתב התביעה לכלול את שמות הצדדים, שם בית המשפט שאליו תוגש בתביעה, סכום התביעה, פירוט הנסיבות שהובילה לתביעה והטענות המשפטיות.

המסמכים שיש לצרף לכתב התביעה

לכתב התביעה יש לצרף עותק של הפוליסה (רשימת הביטוח והתנאים הכלליים). כמו כן, יש לצרף את המסמכים הרלוונטיים לתביעה. למשל בתביעת ביטוח רכב נצרף דו"ח שמאי במקרים המתאימים, אישור משטרה על התאונה, הודעה לביטוח על התאונה וכיוצ"ב. בתביעות שצריך להוכיח בהם נכות רפואית נגיש חוות דעת מומחה רפואי ועותק של המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. בתביעות ביטוח חיים נצרף תעודת פטירה וצו ירושה. כמובן שכל מקרה לגופו ובמרבית המקרים נצטרף לצרף מסמכים נוספים.

האם הגשת תביעה נגד חברת ביטוח היא יקרה ?

העלויות הכרוכות בהגשת תביעה מורכבות מאגרת בית משפט, הוצאות נלוות ושכר טרחת עורך דין. ברוב המקרים לא מדובר בעלויות גבוהות. נדון בהוצאות השונות.

אגרת בית משפט: למעט במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה, אגרת בית משפט הנה 2.5% מסכום התביעה. מחצית מהאגרה משולמת עם הגשת התביעה ומחציתה שניה משולמת לפני שלב הראיות. לכן סכום האגרה תלוי בגובה התביעה.

הוצאות נלוות: לעיתים ישנן הוצאות נוספות הכרוכות בהגשת התביעה. כאמור לעיתים יש צורך להגיש חוות דעת של מומחה רפואי (או מספר חוות דעת). בדרך כלל עלות חוות הדעת מסתכמת בכ- 6,000 ₪.

שכר טרחת עורך דין בתביעת ביטוח: מקובל שרוב שכר הטרחה מבוסס על בסיס הצלחה כאחוזים מהפיצוי שיקבל התובע (נע בין 15% ל- 20%).

יצוין שיש פתרונות למימון הוצאות הגשת התביעה כך שכיום הוצאות אלו לא אמורים להרתיע אתכם. במקרים המתאימים ניתן לקבל פטור מאגרת בית משפט. בנוסף ניתן לקבל מימון חיצוני להוצאות הכרוכות בהגשת התביעה. משרדנו עובד עם חברות השקעה אשר מעניקות מימון חיצוני. חברת ההשקעות תממן את כל ההוצאות הנדרשות. הלקוח יחזיר את סכום ההשקעה בצירוף ריבית (יחסית גבוהה) רק אם יזכה בתביעה. אם יפסיד בתביעה הלקוח לא יצטרך להחזיר לחברה את סכום ההשקעה והריבית.

שלבי ניהול תביעה נגד הביטוח

שלבי ניהול המשפט הנו כדלקמן:

  • הגשת כתב תביעה.
  • הגשת כתב הגנה.
  • גילוי ראיות.
  • הליך גישור (בהסכמת הצדדים).
  • קדם משפט (לעיתים מספר דיונים).
  • הוכחות (חקירות התובע ועדי הצדדים).
  • סיכומים.
  • פסק דין.

האם כדאי לשלוח מכתב התראה לפני הגשת התביעה

לרוב נגיש את התביעה נגד חברת הביטוח לאחר שהיא דחתה את תביעת המבוטח. בהתאם להנחיות הממונה על הביטוח במשרד האוצר לעיתים נימוקי דחיית התביעה תחייב את חברת הביטוח. כלומר בכתב ההגנה חברת הביטוח לא תהיה רשאית להעלות טענות הגנה נוספות! מגבלה זו עשויה לסייע למבוטח לזכות בתביעה. אם נשלח מכתב התראה לאחר שהתקבל מכתב דחייה נאפשר לחברת הביטוח לטעון טענות נוספות ונאבד את היתרון שהיה לנו. לכן, במקרים רבים נעדיף להגיש ישר תביעה לבית המשפט. אך כאמור כל מקרה לגופו.

סיכום: תביעות נגד חברות ביטוח

הגשת תביעות נגד חברות ביטוח היא עניין שבמומחיות. אם אירע לכם מקרה ביטוחי פנו לעורך דין בעל ניסיון בתביעות ביטוח. עורך דין אזרחי לא ידע בהכרח כיצד לפעול מול חברות הביטוח.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן