חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עורך דין תביעות ביטוח דירה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מדוע יש חשיבות לשכור את שירותיו של עורך דין תביעות ביטוח דירה ?

ביתי הוא מבצרי, הוא משפט אשר אינו רק קלישאה, אלא משפט המייצג את האופן בו מרבית האנשים מרגישים כלפי הבית שלהם. בעבור מרבית האנשים הבית הינו הנכס היקר ביותר בו הם מחזיקים ובהתאם לכך, הם מעוניינים להגן עליו מאחר שבכוחו להגן עליהם ולספק להם משענת גם בימים קשים.

עורך דין תביעות ביטוח דירה – היבט כללי

אחת ההגנות החשובות ביותר היא פוליסת ביטוח דירה, אשר נבחן ונסביר אודותיה במאמר זה. בתוך כך אף נציג בקצרה את המקרים בהם עלינו לתבוע את חברת הביטוח בהקשר זה ולהפעיל את הפוליסה על מנת לקבל את המגיע לנו.

מהי פוליסת ביטוח דירה?

פוליסת ביטוח דירה, כפי שניתן להבין משמה, היא פוליסה אותה רוכשים על מנת לקבל פיצויים עבור נזקים אשר נגרמים לבית שלנו בשל נסיבות שונות אשר לרוב מוגדרות במסגרת הפוליסה. בתוך כך ישנם מספר מאפיינים אשר נכללים בפוליסות מסוג זה ומובילים לקבלת פיצויים למבוטח, והם כדלקמן:

ביטוח מבנה

ביטוח של המבנה מפני נזקים אשר נגרמים לו כתוצאה משריפה, רטיבות וכדומה. בהקשר זה נקבל פיצוי בגין עובש, קריסת המבנה וכדומה אשר נגרם לנכס עצמו. בתוך כך הביטוח לרוב כולל פיצויים בגין נזקים אשר מתרחשים לא רק למבנה אלא גם לשטחים המשותפים כמו הלובי של הבניין, המדרגות וכיוצא בזה. 

ביטוח תכולת דירה

ביטוח של הרכוש המצוי בדירה, הריהוט והחפצים יקרי הערך שלכם מפני נזקים אשר עלולים להיגרם להם כתוצאה מהאירועים אשר עלולים להזיק למבנה. בהקשר זה חשוב להדגיש, רהיט שנשבר בשל אירוע נקודתי כמו למשל ילד אשר שבר את השולחן אינו מכוסה תחת ביטוח מסוג זה, אשר מגן מפני אירועים נרחבים.

ביטוח לעובדי משק בית

אנשים רבים אשר משלמים לעובדי משק בית כמו גנן או מנקה וכיוצא בזה עלולים להיות חייבים בתשלום פיצויים במידה ונגרמים להם נזקי בתוך הבית. בתוך כך, ביטוח דירה יכול לכלול ביטוח גם לעובדי משק בית אשר ישלם בעבור נזקים מסוג זה הנגרמים לאותם אנשים.

עורך דין תביעות ביטוח דירה

ביטוח צד ג' ולדירות אחרות

לעיתים קרובות נזקים אשר נגרים בדירה אחת משפיעים על נכסים סמוכים או על בני אדם אשר שהו בדירה שלכם.

כך למשל נזקי צנרת בדירה אחת עלולים לגרום לנזקים של נכסים סמוכים או גז שדלף יפגע באדם אשר הגיע לדירה שלכם או סמוך לה.

בשל לכך, אתם עלולים להיות חייבים סכומי כסף גדולים לבעלי הדירה או האדם אשר נפגעו כתוצאה מן הנזק.  כאשר פוליסת ביטוח הדירה כוללת הגנה מפני נזקים לצד ג' ולדירות שכנות, ניתן לקבל שיפוי מחברת הביטוח אשר תשלם את אותם נזקים או לפחות חלקם.

חשוב לציין

בהקשר זה חשוב לציין כי ניתן לבטח את הדירה גם במידה והיא אינה בבעלותכם אלא בשכירות. מאחר שפוליסה זו כוללת הגנה על הרכוש שלנו המצוי בדירה, הריהוט וכיוצא בזה, פעמים רבות ישנה חשיבות לבטח גם כאשר מדובר בחוזה שכירות ולא רק במקרים של בעלות על הדירה.

בהתאם לכך, אנו נתבע את חברת הביטוח בגין נזקים אשר נגרמו לנו מסיבות שונות כאשר הנפוצות שבהם הם נזקי מבנה או נזקים הנגרמים לדירות צד ג' בשל גורמים שונים החל מרטיבות בשל בעיות צנרת או מזג אוויר, שריפות, ועד לאסונות טבע, רעידות אדמה קריסת מבנה וכיוצא בזה.

כאשר לעיתים יש לפוליסות השונות ניואנסים והחרגות שונות כך שהן לא כוללות נזקים שנגרמו מסוגים מסוימים בעוד ניתן לקבל פיצויים בגין נזקים שנגרמו בנסיבות אחרות.

מתי אנו זכאים לפיצויים?

הזכאות לפיצויים הינה משתנה בהתאם לתנאים המופיעים בפוליסה וכך גם גודל הפיצוי הצפוי. הדבר תלוי בכיסויים הכלולים באותה פוליסה ובסוג הנזקים מפניהם היא מגנה.

כמו כן, לעיתים הפוליסה תפצה עבור כל הרכיבים אשר הוזכרו בפרק הקודם, בעוד במקרים אחרים היא כוללת הגנה רק לחלק מן המקרים. בנוסף על כך, לעיתים הפוליסה הינה מלא ותפצה עבור כל סכום הנזקים, ומאידך לעיתים תידרש השתתפות עצמית מצד המבוטח והפוליסה תפצה רק עבור חלק מסכום הנזק אשר נגרם למבוטח.

לקבוע את גובה הפיצויים לו אתם זכאים

על מנת לקבוע את גובה הפיצויים לו אתם זכאים, יש לבחון את הנזקים שנגרמו לרכוש ולמבנה, הגורם אשר גרם לנזקים אלו ובמקביל לבחון את הפוליסה שלכם ואת הפיצויים הניתנים בה ומנגד המגבלות וההחרגות הקיימות בפוליסה.

בהתאם לשונות ומורכבות של הפוליסות

בהתאם לשונות ומורכבות של הפוליסות השונות אנו במקרים מסוג זה, תמיד ממליצים לפנות לעורך דין, על מנת שינתח את הפוליסה ואת המקרה הספציפי בו נגרם נזק על מנת לקבוע האם יש לכם קייס חזק לקבלת פיצוי מחברת הביטוח או לאו.

החשיבות של עורך דין תביעות ביטוח דירה

החשיבות של עורך דין מקצועי ומנוסה אף נכונה בשל השווי הגדול של מבנה הדירה והרכוש המצוי בו. טעות מצדכם אשר תגרום לפיצוי חלקי או לאי קבלת פיצוי כלל אשר אתם זכאים לו, על הנכס היקר ביותר אשר נמצא ברשותכם, עלולה להיות החלטה הרת גורל וקריטית בעבורכם. בהתאם לכך, יש צורך בעין מקצועית אשר תבחן כי הפיצוי אותו אתם מקבלים מחברת הביטוח הוא אכן הפיצוי לו אתם זכאים, ושלא מנסים למכור אתכם "בנזיד עדשים" ומציעים לכם פיצוי קטן משמעותית מזה שאתם זכאים לו ומזה אשר יסייע לכם בפועל. 

עורך דין ביטוח דירה מיומן יבחן את החוק

עורך דין מיומן יבחן את החוק מול הפוליסה וייעזר בניסיונו בתביעות ביטוח מבנה קודמות על מנת לשקף ללקוח מהם הפיצויים להם הוא יכול לצפות, כמה זמן התהליך צפוי להימשך המורכבויות של הסיטואציה הייחודית שלו. באמצעות קבלת נתונים אלו, יוכל הלקוח להחליט כיצד לפעול בצורה מחושבת ומושכלת כאשר יש לו את כל הנתונים ולא על בסיס רגשי. כך למשל לעיתים חברות הביטוח מנסות להתחמק משימוש בטענה שהמבוטח הפר את תנאי הפוליסה. חברת הביטוח עלולה לטעון להפרה של אמצעי המיגון. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח דירה יידע להתמודד עם טענה זו. למידע נוסף באשר לביטוח דירה התקנת אמצעי מיגון ראו ביטוח דירה התקנת אמצעי מיגון.

עורך דין שמבין את המשקעים הרגשיים

בהקשר זה נציין כי ישנה חשיבות מיוחדת ללקיחת עורך דין בשל המשקעים הרגשיים שיש לנו על הרכוש שלנו אשר נהרס.

משקעים רגשיים אלו מקשים עלינו לנתח באופן קר את הנזקים שלנו, ואת הפיצוי לו אנו זכאים ובהתאם לכך אנו זקוקים לעורך דין אשר מחד יהיה רגיש לצרכים שלנו ולסיטואציה המורכבת בה אנו נמצאים בעקבות הנזקים ומאידך יהיה מספיק חזק להגיד לנו את הסיכויים הריאליים והסכומים להם אנו צריכים לשאוף לקבל פיצוי במסגרת תביעת חברת הביטוח בגין הנזקים שנגרמו.

לזרז את התהליך הבירוקרטי המורכב

עורך דין ביטוח מקצועי אף יכול לזרז את התהליך הבירוקרטי המורכב ולהוביל קבלת פיצויים מהירה יותר בתקופה בה אתם זקוקים לכסף על מנת להתחיל בשיפוץ הנכס או לחלופין מציאת נכס או רכוש חדש במקום זה אשר ניזוק.

סיכום והמלצות

לסיכום, אנו נדגיש כי, חשוב מצד אחד לשקול בכובד ראש לקיחת פוליסה של ביטוח מבנה על מנת להגן עליכם מפני נזקים אשר עלולים להתרחש על הנכסים היקרים ביותר המצויים ברשותכם ובמקביל כאשר מתרחש נזק לפנות לעורך דין מיומן בתביעות מול חברות הביטוח על מנת שיוכל לסייע לכם מול חברות הביטוח. 

במקרים מסוג זה, זהירות הן ברכישת הפוליסה והן בבחירת הייצוג המשפטי שיסייע לכם וילווה אתכם יכולה להשתלם ולהגן עליכם מפני נזקים אשר יקח לכם שנים להתאושש מהם.

לייעוץ עם עורך דין מומחה בתביעות ביטוח דירה, אשר לו ניסיון רב בתחום זה וקהל לקוחות מרוצה, צרו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן