חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד הביטוח של המעסיק

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עובדים רבים אשר נפגעו בתאונת עבודה מבקשים לדעת האם ניתן לתבוע ישירות את הביטוח של המעסיק. החשש לתבוע את המעסיק עצמו הוא מובן. בהרבה מקרים מדובר בעובדים שעבדו אצל המעסיק שנים רבות ונוצר בינם לבין המעסיק קשר עמוק. לעיתים העובד ממשיך לעבוד אצל המעסיק והעובד חושש להמשך עבודתו אם יגיש תביעה. סיבות אלו ועוד מעלות את השאלה האם ניתן לתבוע את הביטוח של המעסיק ובכך "לדלג" על המעסיק. במאמר זה נשיב על שאלה זו. למידע נוסף בעניין תאונות עבודה פנו אלינו בטלפון 03-6952017.

תביעה נגד הביטוח של המעסיק

על מנת לבדוק האם ניתן להגיש תביעה נגד הביטוח של המעסיק יש לבדוק תחילה האם למעסיק יש בכלל ביטוח. החוק אינו מחייב מעסיקים לבטח עצמם מפני תביעות של עובדים עקב תאונות עבודה. לרוב החברות הגדולות, בעיקר אלו שמעסיקים עובדים בתחומים יצרניים יש ביטוח. מדובר על ביטוח שמכונה ביטוח חבות מעבידים. על כן, עליכם לפנות למעסיק ולברר עמו האם הוא מבוטח בביטוח כאמור ומה שמה של חברת הביטוח שביטחה אותו.

האם ניתן להגיש תביעה ישירות נגד ביטוח המעביד

פסיקת בתי המשפט הרווחת גורסת שניתן לתבוע את הביטוח של המעסיק ללא הוספת המעסיק כנתבע בתיק. אך אנו לא ממליצים על כך, ובמיוחד בתיקים בהם הפציעה קשה, ונסביר מדוע.

ראשית, בית המשפט יכול לראות בעין לא יפה את העובדה שהמעסיק לא צורף לתביעה. אך חשוב מכך, תשלום חברת הביטוח של המעסיק תלוי בכך שיינתן כיסוי ביטוחי. קיימים מקרים בהם חברת הביטוח מתנערת מהכיסוי בטענות שונות. במקרה כזה אם לא תצליחו לשכנע את בית המשפט שההתנערות אינה שלא כדין תפסידו בתביעה. לעומת זאת, במקרה של דחיית כיסוי, אם הגשתם את התביעה גם כנגד המעסיק, אם הוא יימצא אשם בתאונה – תוכלו לקבל את הפיצוי מהמעסיק.

סיבה נוספת לתבוע גם את המעסיק הנה שאם הוא חלק מההליך המשפטי קל יותר לקבל מידע הנחוץ להוכחת התביעה. כתובעים מוטל עליכם הנטל להוכיח את תביעתכם (המוציא מחברו עליו הראיה). נטל זה כולל את החובה להוכיח שהתאונה אירעה ושהמעסיק התרשל ואחראי לתאונה. כאשר המעסיק הוא נתבע בתיק, פשוט יותר לבקש מבית המשפט לחייבו להמציא ראיות הנחוצות להוכחת התביעה.

תביעה נגד הביטוח של המעסיק

פיטורים עקב הגשת תביעה

על-פי פסיקת בתי הדין, מעסיק אינו רשאי לפטר עובד מאחר שהעובד הגיש כנגדו תביעה. פיטורים עקב הגשת תביעה הינם פסולים והעובד יהיה זכאי לפיצוי על כך. המעסיק יכול כמובן לנסות לתרץ את הפיטורים בסיבה אחרת אך ככל שלעובד הוכחות שהפיטורים נעוצים בתביעה שהגיש והמעסיק לא יצליח לשכנע אחרת העובד יזכה לפיצוי נוסף.

הגשת התביעה לאחר הפסקת העבודה

יש עובדים שבוחרים להמתין עם הגשת התביעה עד לאחר הפסקת העבודה אצל המעסיק אך אנו לא ממליצים על כך. מבחינת סיכויי הצלחת התביעה וקבלת פיצוי מירבי, לרוב הזמן הטוב ביותר להגיש את התביעה הנו שנה לאחר התאונה. בזמן זה בדרך כלל נזקי הגוף התגבשו. אם תמתינו מספר שנים יתכן שיהיה קושי להוכיח שהתאונה גרמה לכם לנכות כלשהי. כמו כן, המתנה ממושכת עלולה להקשות עליכם להוכיח את עצם קרות התאונה או את אחריות המעסיק לתאונה. קחו בחשבון שהתביעה נגד המעסיק ונגד הביטוח של המעסיק מתיישנת תוך 7 שנים לאחר התאונה. מוטב לא להמתין עד לרגע האחרון.
לכן, אנו ממליצים לפנות לעורך דין תאונות עבודה ישר לאחר התאונה ולהתייעץ עמו.

אם נפגעתם בתאונת עבודה אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017, או בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן