חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גניבת רכב ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מידי שנה נגנבים בישראל עשרות אלפי רכבים. רבים מבטחים את הרכב בביטוח רכב מפני גניבה. להפתעתו כאשר המבוטח פונה לחברת הביטוח בדרישה להפעיל את הפוליסה ולקבל את הפיצוי המגיע לו חברת הביטוח מערימה קשיים. בחלק מהמקרים חברת הביטוח תדחה את התביעה ללא כל הצדקה. במאמר זה נסביר מה לעשות במקרה של גניבת רכב וכיצד להתמודד עם חברת הביטוח.

עו"ד יואב רונקין מתמחה בתביעות ביטוח רכב, בעל ניסיון של 20 שנה בניהול תביעות ביטוח. אם רכבכם נגנב צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017, והתייעצו מה לעשות.

מה לעשות במקרה של גניבת רכב ?

קמתם בבוקר והלכתם לרכב על מנת לנסוע לעוד יום עבודה שגרתי. אתם עומדים במקום שבו החנתם את הרכב רק בכדי לגלות שהרכב לא נמצא במקומו. הרכב נגנב! מה עליכם לעשות.

  1. בדקו האם על הכביש יש חתיכות זכוכית שבורה. אם כן צלמו אותן עם הטלפון הנייד שלכם.
  2. דווחו למשטרה על גניבת הרכב. 
  3. בדקו האם יש באיזור מצלמות שכוונו לכיוון הרכב ונסו להשיג את סרטון הווידאו של הגניבה.
  4. דווחו לחברת הביטוח על גניבת הרכב. דייקו בפרטים.
  5. שתפו פעולה עם חוקר חברת הביטוח. 
  6. אם חברת הביטוח מתעכבת בתשלום או דוחה את תביעתכם פנו לעורך דין המתמחה בתביעות ביטוח רכב.

 

ביטוח גניבת רכב

פוליסת ביטוח מקיף לרכב כוללת ביטוח מפני גניבת הרכב. להלן סיבות דחיית התביעה הנפוצות על-ידי חברות הביטוח. נסביר כיצד להתמודד עימן.

הפרה של חובת המיגון

לעיתים פוליסת הביטוח דורשת להתקין ברכב אמצעי הגנה על מנת להקטין את היכולת לגנוב את הרכב. אנו יודעים שכיום אין כל מניעה להתגבר על הגנות אלו בין אם מדובר בקודן, איתוראן וכיוצ"ב. למרות האמור זה לא יפריע לחברת הביטוח לדחות את התביעה אם המבוטח לא התקין את אמצעי המיגון או המציא אישור על התקנת המיגון.


אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם בטענה שלא התקנתם את אמצעי המיגון יש מה לעשות. על-פי פסיקת בתי המשפט אי התקנת אמצעי המיגון אינה מצדיקה את דחיית התביעה. לכל הפחות על חברת הביטוח לשלם תגמולי ביטוח יחסיים. כלומר גובה הפיצוי יהיה ביחס שבין הפרמיה שהמבטחת הייתה גובה ממכם ללא אמצעי המיגון.

לעיתים האשמה באי התקנת אמצעי המיגון נעוצה ברשלנות חברת הביטוח או סוכן הביטוח. במקרה זה למבוטח יכולות להיות טענות טובות נגד חברת הביטוח או כנגד הסוכן.
משרדנו טיפל בעשרות תביעות גניבת רכב ביטוח בהצלחה.

גניבת רכב ביטוח

השארת מפתח ברכב מונע

שיטת גניבה ידועה היא גניבת הרכב לאחר שהנהג יצא מהרכב אך השאיר את המפתחות ברכב. זה יכול לקרות בעת תדלוק הרכב, בדיקת הרכב לאחר תאונה וכיוצ"ב. לפעמים הגנבים מביימים ארוע מסוים ואז שהנהג יוצא הם גונבים את הרכב.
על-פי פסיקת בית המשפט חברת הביטוח רשאית לדחות את התביעה רק אם תוכיח שלמבוטח לא היה בעת הגניבה שליטה על הרכב. לכן, אם עמדתם בסמוך לרכב אתם זכאים לפיצוי מחברת הביטוח בגין גניבתו.

מעורבות המבוטח בגניבה

טענה נפוצה הנה שהגניבה לא ארעה או שהמבוטח היה מעורב בגניבה. בדרך כלל לאחר הגניבה חברת הביטוח תשלח חוקר לבדיקת התביעה. החוקר יחקור אתכם, יבקש פירוט שיחות טלפון וידבר גם עם האנשים ששוחחתם איתם לפני ולאחר הגניבה. מספיק שהחוקר ימצא סתירה קטנה בגרסה בכדי לגרום לו להמליץ על דחיית התביעה.
נתקלנו בעשרות מקרים שבהם חברת הביטוח דחתה את התביעה ללא הצדקה. חברת הביטוח בשיא חוצפתה מאשימה את המבוטח בעבירות פליליות לעיתים ללא שמץ של ראייה אמיתית.
בתי המשפט פסקו לא פעם שהנטל להוכיח שהמבוטח מעורב בגניבה מול על חברת הביטוח ומדובר בנטל כבד להוכחה.
חברת הביטוח עשויה לבקש ממכם לעבור בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח שאירוע הגניבה היה אמיתי. אנו לא ממליצים לעבור את הבדיקה ללא התייעצות עם חוקר. במקביל נמליץ שפגישתכם עם החוקר תהיה בנוכחות עורך דין לתביעות ביטוח. משרדנו משתתף בפגישות מבוטחים עם חוקרים פרטיים כך שאתם מוזמנים ליצור עמנו קשר. יצוין שעל פי החוק עליכם לשתף פעולה עם המבטחת וזה כולל להיפגש עם החוקר הפרטי מטעמה. כאמור מוטב לעשות זאת עם ליווי משפטי.

התיישנות תביעת ביטוח גניבת רכב

ההתיישנות של תביעת גניבת רכב ביטוח הנה 3 שנים מיום הגניבה. אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם עליכם להגיש תביעה לבית משפט תוך 3 שנים. הודעה לחברת הביטוח אינה מעכבת את תקופת ההתיישנות. לכן, אל תמתינו ותפעלו לפני שהתביעה תתיישן.

הגשת תביעה לבית משפט נגד חברת הביטוח עקב גניבת הרכב

אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם עלינו להגיש תביעה משפטית לבית משפט. נסביר במה זה כרוך. התביעה תוגש לבית משפט שלום. בכתב התביעה נפרט את כל הידוע לכם על הגניבה ונכתוב מדוע חברת הביטוח דחתה את התביעה. סכום התביעה יהיה שווי הרכב על-פי דו"ח שמאי או מחירון לוי יצחק. כמו כן, אם נגרמו לכם הפסדים עקב דחיית התביעה (כגון השכרת רכב חילופי) נתבע גם נזקים אלו. הגשת התביעה כרוכה בתשלום אגרת בית משפט בסכום השווה ל 2.5% מסכום התביעה.

חלק מהתיקים מסתיימים בשלב זה שכן לעיתים חברת הביטוח תשנה את דעתה ותשלם את תגמולי הביטוח. אם לא חברת הביטוח תגיש כתב הגנה וננהל את המשפט. 

סיכום גניבת רכב 

במקרים רבים חברות הביטוח ידחו את תביעתכם לקבל פיצוי עבור גניבת הרכב ללא הצדקה. הגשת תביעה בצורה מסודרת ומדויקת ושיתוף פעולה עם החוקר תגדיל את סיכויי הצלחת התביעה. יחד עם זאת, אם נגנב לכם הרכב וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם צרו עמנו קשר ונסייע לכם.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן