חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות עורך דין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות עורך דין עלולה לגרום להפסדים כבדים. עורך הדין שלכם התרשל בעסקה או בייצוג ? אתם רוצים לקבל את הפיצוי המגיע לכם ? פנו כעת לעורך דין יואב רונקין שמתחה בתביעות נגד עורכי-דין רשלנים. התקשרו 03-6952017 וקבעו פגישה. עו"ד רונקין מטפל באופן אישי בכל תיק ותיק.

מהי רשלנות עורך דין?

השאלה האם עורך דין התרשל אינה תמיד שאלה פשוטה. לא כל טעות בשיקול דעת מקצועי תיחשב כרשלנות מקצועית. על-פי רוב, התביעות אשר מוגשות נגד עורכי דין עקב רשלנות מקצועית מתרכזות בשני נושאים. רשלנות בעריכת חוזים (ובעיקר בעסקאות נדל"ן), ורשלנות בעת ניהול הליכים בבית משפט.

לרוב קל לקבוע האם טעויות של עורכי דין הקשורות בעריכת חוזים ייחשבו כרשלנות של עורך דין. בטרם עריכת חוזה מכר עורך דין צריך לבצע מס' פעולות. עליו לבדוק את המצב התכנוני של הנכס. יש לוודא את זכויות המוכרים בנכס. על עוה"ד לערוך חוזה שיבטיח את זכויותיו של הלקוח שלו על הצד הטוב ביותר. אם הדברים לא נעשים אזי מדובר ברשלנות מקצועית של עורך דין.

מהצלחות המשרד:

סוג התביעההפיצוי ששולם ללקוח
תביעה עקב אי עריכת צוואה כראוי800,000 ש"ח
תביעה עקב התיישנות תיק תאונת דרכים600,000 ש"ח
רשלנות בעסקת קניית דירה400,000 ש"ח

רשלנות עו"ד במקרקעין

רשלנות של עורך דין במקרקעין יכולה להתרחש כאשר עורך הדין לא בדק היטב את היתר הנכס הנמכר. כך, בטרם עריכת חוזה מכר של נכס מקרקעין יש לבדוק במחלקת ההנדסה בעירייה. יש לבדוק כי אין בנכס חריגות בנייה וכי הנכס הנמכר מוגדר נכון במחלקת ההנדסה. קרה לא אחת כי לקוח שכר את שרותיו של עו"ד על-מנת שהלה ייצג אותו בעסקת מכר של דירה. לימים, לאחר השלמת העסקה, מסתבר שהנכס הנמכר הנו מחסן. על אף שבחשבונות הארנונה הנו מוגדר כדירה. מחדל זה של עורך הדין ייחשב כ- רשלנות עורך דין.

כמו כן, עורך דין צריך לבנות את העסקה באופן שהסיכון ללקוח יהיה מינימאלי. כך למשל, בעסקת קניית דירה יש להבטיח שעם התשלום הראשון תירשם הערת אזהרה. כמו כן, שעיקר התשלום שמשלם קונה הדירה יתבצע כנגד מסירת מסמכים הנחוצים לרישום הזכויות בדירה ע"ש הקונה.

כאשר עורך הדין אינו מבצע את עבודתו כראוי בעניינים אלו הרשלנות הנה ברורה. מכאן קצרה הדרך עד הגשת תביעת רשלנות עורך דין.

רשלנות עורך דין – אי הסבר ללקוח על מהות ההליכים

עורך הדין שלכם צריך להסביר לכם את המשמעות של כל מסמך עליו אתם חותמים.

כמו כן עליו למסור לכם את כל העובדות הרלוונטיות שהיו בידיעתו.

אתם רשאים להניח שמסמך אשר נערך עבורכם על-ידי עורך הדין הנו נכון ויעיל מבחינה משפטית. כדי להגיש תביעת רשלנות יש להראות שנגרם לכם מזק. אם לא תצליחו להוכיח את הנזק אז לא ניתן להגיש תביעה נגד עו"ד מהעילה שהוא לא הסביר על אופן ניהול ההליך.

רשלנות מקצועית של עורך דין בניהול משפט

במקרה זה לעיתים הקושי לזכות בפיצוי בתביעת רשלנות הנו גדול יותר, ונסביר.

רשלנות עורך דין בניהול משפט יכולה לבוא לידי ביטוי בעיקר בשני עניינים:

– טעות בסדרי דין כגון אי הגשת תביעה בתוך תקופת ההתיישנות. אי הגשת כתב הגנה או תצהירים במועד. במקרה זה הרשלנות הינה ברורה. למידע נוסף ראו מאמר בנושא רשלנות עורך דין התיישנות.

– שיקול דעת מוטעה בניהול הליכים. במהלך ניהול משפט על עורך הדין להפעיל שיקול דעת נרחב בכל הקשור באסטרטגיה המשפטית. על עורך הדין להחליט אלו טענות לטעון. עליו לשקול אלו עדים להעיד. מה לשאול בחקירת העדים ומה לא לשאול וכיוצ"ב.

כאמור לא כל טעות בשיקול הדעת תיחשב כרשלנות מקצועית של עו"ד. על-מנת להוכיח כי עורך הדין התרשל עליכם להוכיח כי הטעות הינה יסודית וכי לולא הטעות תוצאת המשפט הייתה שונה.

 

רשלנות עורך דין

עורך דין תובע עורך דין

ברור שאף עורך דין לא חפץ להיות במצב שהוא תובע עורך דין אחר. יחד עם זאת, אנו מאמינים שאין ליצור גילדה שמגנה על חבריה כפי שהרופאים עשו. אם נגרם ללקוח נזק עקב הרשלנות אזי ללקוח מגיע פיצוי ומגיע לו ייצוג הולם. קיימים גם מקרים רבים בהם עורך הדין לא מטפל בתיק. במקרה זה צריך לשקול להחליף את עורך הדין על מנת למנוע מראש את הנזק. רשלנות מקצועית של עורכי דין הנה נושא מורכב ומומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום.

באם אתם חשים כי נגרם לכם נזק עקב רשלנות מקצועית של עורך דין אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח להפגש עמכם.

התיישנות רשלנות עורך דין

תביעה נגד עורך דין מתיישנת תוך 7 שנים מיום שקמה עילת התביעה כנגדו. עילת תביעה מוגדרת כעובדות המרכזיות אשר התקיימותן מקנות לתובע את הזכות לקבל סעד מהנתבע. בתביעת רשלנות מקצועית נגד עורך דין עילת התביעה הנה המעשה הרשלני שעשה העורך דין ושגרם לנזק. כל עוד לא נגרם נזק לא קמה עילת התביעה. יחד עם זאת במקרים רבים ניתן להאריך את תקופת ההתיישנות.

סיכום רשלנות עורך דין

הגשת תביעה עקב רשלנות עורך דין הנה נושא כאוב. הלקוח שם את יהבו על עורך הדין שאכזב אותו. לא תמיד קל למצוא את הכוחות להתחיל שוב הליכים משפטיים כנגד בעל מקצוע שייצג אותך. יחד עם זאת לעיתים הנזק הוא כה גדול כך שאין ללקוח ברירה. אנו לא לקוחים כל תיק לטיפול. אנו מייצגים בתביעות נגד עורכי דין כאשר אנו מוצאים שהנזק משמעותי ושקיים סיכוי גבוה לזכייה. אם נפגעתם מרשלנות של עורכי דין פנו אלינו ונבחן ביחד האם יש מקום להגשת תביעה.

תלונות מוגשות ללשכת עורכי הדין.

לייעוץ בעניין תביעת רשלנות ניתן להתקשר ישירות לטלפון 03-6952017 או למלא טופס – צור קשר:

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן