חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערר או ערעור קרן פנסיה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

הגשת ערר או ערעור על החלטת קרן הפנסיה בעניין פנסיית נכות נתפסת כעניין מורכב. במאמר זה נסביר על הליכי הגשת ערר על קרן פנסיה ונפשט את העניין.

הגשת ערר או ערעור על החלטת קרן הפנסיה

הגשת ערר על החלטת קרן הפנסיה נדרשת כאשר המבוטח (המכונה עמית בתקנון) מבקש להשיג על החלטות הקרן . כלומר, הגשתם תביעת פנסיית נכות או תביעה לקצבת שארים והיא נדחתה או התקבלה באופן חלקי וכעת אתם רוצים לערער על ההחלטה.

המועדים להגשת ערר או ערעור על קרן הפנסיה

בשלב הראשון כאמור תגישו לקרן תביעת פנסיית או קצבת נכות. בקרנות הפנסיה החדשות את התביעה יש להגיש עד 3 שנים מהיום שבו אתם באובדן כושר עבודה. לאחר מכן, התביעה תתיישן.

לאחר מכן רופא הקרן ייתן החלטה בענייניכם. אם אתם סבורים שרופא הקרן שגה אתם רשאים להגיש ערר.

על החלטת רופא הקרן ניתן להגיש ערר לוועדה רפואית. בתקנונים האחרונים נקבע שיש להגיש את הערר תוך 90 ימים מיום שקיבלתם את ההחלטה.

בשלב הבא תיבדקו ע"י וועדת הערר. וועדת הערר מורכבת משני רופאים ואתם רשאים לבקש מהוועדה שתמנה מומחה רפואי נוסף מטעמכם. אם הקרן תמנה את המומחה היא תישא בשכרו.

לחילופין, תוכלו להודיע לקרן מיהו הרופא שייצג אתכם. אם אתם או עורך הדין שלכם מביאים מומחה מטעמכם עליכם להסדיר את הייצוג מול הרופא ואת שכרו. לרוב, המומחים גובים סכום של כ- 3,000 ₪ עבור ייצוג בוועדה. הקרן תישא בעלות המומחה מטעמה בסכום סמלי של כמה מאות שקלים.

על החלטת וועדת הערר ניתן להגיש ערר או ערעור לוועדה רפואית עליונה. גם במקרה זה יש להגיש את הערר תוך 90 יום מקבלת ההחלטה.

ערר ערעור קרן פנסיה

כיצד מגישים את הערר ?

ניתן להוריד טופס ערר מאתר קרן הפנסיה ולהמציא אותו בדוא"ל האלקטרוני של הקרן. שימו לב שאתם מקבלים אישור מהקרן שהערר התקבל. ניתן גם לכתוב את הערר גם על גבי דף רגיל. בערר יש לציין את הנימוקים לערר. מומלץ לצרף מסמכים רפואיים וחוות דעת שתומכים בטיעונים שלכם.

רצוי להגיש את הערר באמצעות עורך דין לפנסיית נכות.

על אילו החלטות ניתן להגיש את הערר

רופא הקרן וועדת הערר עלולים לדחות את תביעת פנסיית הנכות עקב מספר נימוקים. לכן, ניתן להגיש את הערר, בין היתר, על החלטות הבאות:

– האם העמית המבוטח הינו נכה וזכאי לפנסיית נכות.
– מה שיעור הנכות של העמית.

– האם העמית הינו נכה סיעודי.

– מהו המועד שבו החל אובדן כושר העבודה.

– האם אובדן כושר העבודה נגרם ממחלה שממנה העמית סבל בטרם הצטרף לקרן.

– האם חלפה תקופת האכשרה.

נושאים שלגביהן לא ניתן להגיש ערר ויש להגיש תביעה

קיימים מקרים בהם תביעת העמית נדחית מסיבה שאינה רפואית אלא מטעמים פרוצדורליים ואחרים. למשל בעת הגשת התביעה העמית לא היה עמית פעיל (במקרה של הפסקת עבודה ממושכת או הפסקת העברת דמי הגמולים).

במקרה כזה ההליך הוא הגשת תביעה נגד קרן הפנסיה לבית הדין לעבודה ולא הגשת ערר. מקרי אלו לרוב מסובכים יותר ומומלץ לעשות זאת ע"י עורך דין.

מה מצפה לכם בוועדות הערר ?

וועדת הערר תורכב לרוב ממומחה תעסוקתי ורופא המתמחה בתחום הרפואי ממנו אתם סובלים.

אם אתם מגיעים לוועדה בייצוג עורך דין, הוא יציג את נימוקי הערעור. לאחר מכן הרופאים רשאים לבדוק אתכם ולשאול אתכם שאלות.

לאחר מכן תצאו מהחדר, הוועדה תחליט וההחלטה תישלח אליכם בשלב בדואר או בדוא"ל.

חשוב ! המשיכו לשלם את הפרמיות עד מתן ההחלטה הסופית.

אם רופא הקרן או וועדת הערר דחתה את תביעתכם המשיכו לבצע את ההפרשות לפנסיה כדי לשמור על הזכויות שלכם. גם במצב של אישור חלקי של פנסיית נכות.

אם למשל רופא הקרן אישר לכם פנסיית נכות בשיעור של 50% עליכם לבצע את ההפרשות בשיעור של 50%.

אם אין לכם יכולת כספית להמשיך לבצע את מלוא ההפרשה ניתן לבקש מהקרן לשלם רק עבור הכיסויים הביטוחיים (פנסיית נכות ושארים). ניתן לבצע הסדר ביטוחי זה במשך 24 חודשים ("ריסק זמני").

ייצוג לקוחות בערעור על החלטות קרן הפנסיה

עורך דין יואב רונקין מתמחה בהגשת עררים וערעורים על החלטות קרנות הפנסיה. במשך השנים צברנו ניסיון רב בהגשת עררים ותביעות נגד קרנות הפנסיה.
להלן חלק מהמקרים בהם טיפלנו:

ייצגנו לקוחה שהייתה מבוטחת בקרן פנסיה. בשל מצב נפשי קשה הלקוחה הפסיקה לעבוד ולא דאגה לשמור על הזכויות שלה. הלקוחה הגיעה למשרדנו 7 שנים לאחר שהפסיקה לעבוד. קרן הפנסיה דחתה את תביעתה בטענת התיישנות. הגשנו תביעה לבית הדין וטענו שעקב מצבה הנפשי יש להאריך את תקופת ההתיישנות בעניינה. הלקוחה קיבלה פיצוי של 1,000,000 ש"ח מקרן הפנסיה וגמלה חודשית של 16,000 ₪.

במקרה נוסף בית הדין קיבל את עמדתנו בקשר להליך ערעור בתביעת פנסיית נכות. בית הדין קבע שהוועדה הרפואית אינה רשאית למנות מומחה רפואי נוסף לאחר שהחליטה שלא ניתן לקבוע את סיבת מותו של העמית. ראו פסק הדין.

בתיק נוסף בית הדין קיבל את התביעה שהגשנו וקבע שמחלת העמית אינה נחשבת כמחלה קודמת ועל כן הוא אינו נדרש לעמוד בתקופת אכשרה. להלן פסק הדין.

אם ברצונכם להגיש ערר או ערעור על קרן הפנסיה אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר ואנו נחזור אליכם:

דילוג לתוכן