חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית ספינה ביפידה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ספינה ביפידה (שדרה שסועה) היא מום מולד קשה המתפתח בחודש הראשון להריון, כאשר עמוד השדרה של העובר לא נסגר באופן תקין. כתוצאה מכך, חוט השדרה ועצבים עשויים לבלוט דרך פתח בעמוד השדרה. פגיעה זו עלולה להוביל למגוון נכויות פיזיות ותפקודיות, כגון שיתוק, קשיי שליטה בשלפוחית השתן והמעיים, קשיי למידה ובעיות התפתחותיות.

לצערנו, מקרים רבים של רשלנות רפואית באי אבחון ספינה ביפידה מתרחשים מדי שנה.

רשלנות רפואית: אי אבחון ספינה ביפידה

רשלנות רפואית עקב ספינה ביפידה יכולה להיגרם ממגוון גורמים, כגון:

אי ביצוע בדיקות סקר נדרשות: בדיקות סקר, כגון בדיקת חלבון עוברי (AFP) ואולטרסאונד, הן כלי יעיל לאבחון ספינה ביפידה. אי ביצוע בדיקות אלו, או ביצוען באופן רשלני, עלול להוביל לאי גילוי המום.

פירוש שגוי של תוצאות הבדיקות: במקרים מסוימים, תוצאות בדיקות הסקר עשויות להצביע על סיכון מוגבר לספינה ביפידה. עם זאת, רופאים עשויים לפרש את התוצאות באופן שגוי ולפספס את המום.

אי הפנייה לבדיקות נוספות: במקרים בהם קיים חשש לספינה ביפידה, נדרשות בדיקות נוספות, כגון בדיקת MRI, על מנת לאשר את האבחנה. אי הפנייה לבדיקות אלו עלולה להוביל לאיחור באבחון ולפגיעה בסיכויי הטיפול.

השלכותיה של רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה יכולות להיות קשות מנשוא. אי גילוי המום בזמן עלול להוביל להחמצת הזדמנויות טיפוליות משמעותיות, הן במהלך ההיריון והן לאחר הלידה. כתוצאה מכך, ילדים שנולדו עם ספינה ביפידה עשויים לסבול מנכויות קשות לכל חייהם.

במקרים בהם קיים חשש לרשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי. עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית יוכל לבחון את המקרה ולקבוע האם אכן התרחשה רשלנות. במידה וכן, ניתן יהיה להגיש תביעה כנגד הגורם הרשלני ולתבוע פיצויים עבור הנזקים שנגרמו.

רשלנות רפואית ספינה ביפידה

הנה כמה מהנזקים שעבורם ניתן לתבוע פיצויים במקרים של רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה:

הוצאות רפואיות: טיפולים רפואיים, ניתוחים, ציוד רפואי, תרופות, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ועוד.

הוצאות שיקום: טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים פסיכיאטריים, טיפולי שפה, לימודים מיוחדים ועוד.

כאב וסבל: פגיעה בנפש, פגיעה באיכות החיים, אובדן סיכויי חיים ועוד.

הפסדי הכנסה: אובדן כושר עבודה, הפסדי שכר, הוצאות על עובד זר ועוד.

חשוב לציין כי תביעות רשלנות רפואית הן מורכבות ודורשות ידע משפטי וניסיון ספציפיים. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה לקבלת ייעוץ וסיוע משפטי.

בדיקת זכאות לפיצוי

אם חס וחלילה התינוק שלכם סובל מספינה ביפידה פנו אלינו ונבדוק האם מגיע לכם פיצוי. בשלב הראשון נאסוף את כל התיק הרפואי שלכם. בהמשך נעביר את המסמכים למומחה רפואי על מנת שיבדוק האם הרופא התרשל. אם כן, נגיש בשמכם תביעה וננהל את התיק עד סופו.

לבדיקת הזכויות המגיעות לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן