חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה תפגע בגובה הפיצוי שתקבלו ? האם אתם רוצים לחזור לעבודה עקב בעיה כספית ? אם אתם לאחר תאונת עבודה ושוקלים האם לחזור לעבודה או לא, קראו מאמר זה.

תוכנן עניינים

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה עקב בעיה כספית

אם מצבכם הרפואי אינו מאפשר זאת ודאי שעדיף שלא תחזרו לעבודה לאחר תאונת העבודה. אם מצבכם הכלכלי אינו מאפשר לכם לנוח בבית דעו שיש פתרונות לכך. נפגעי עבודה זכאים לקבלת תשלום מביטוח לאומי. יתכן גם שאתם זכאים לתגמולי ביטוח אובדן כושר עבודה.

עבור ה- 90 הימים הראשונים שלאחר התאונה תקבלו מביטוח לאומי דמי פגיעה. גובה התשלום הינו 75% מהשכר שלכם.

לאחר ה- 90 הימים תוכלו לקבל קצבת נכות (זמנית או קבועה) או מענק חד פעמי אם תיקבע לכם נכות פחותה מ 20%.

האם חזרה לעבודה תפגע בגובה הפיצוי ?

אם אתם יכולים לחזור לעבוד לאחר תאונת עבודה מבחינה בריאותית נמליץ לעשות זאת. אומנם יכולה להיות השפעה כזאת או אחרת על גובה הפיצוי אם תחזרו לעבודה אך לא כדאי להישאר בבית רק לצורך הגדלת הפיצוי. נסביר מדוע.

כאשר מדובר על תאונת עבודה ניתן לקבל פיצוי ממספר מקורות. המקור הראשון הוא ביטוח לאומי. המקור השני הוא תביעה נגד המעסיק (אם הוא התרשל). המקור השלישי הוא ביטוח פרטי (כגון ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח תאונות).

השפעת חזרה לעבודה על קצבת ביטוח לאומי

באשר לדמי הפגיעה, אם תחזרו לעבוד, לא תקבלו אותם. יחד עם זאת, דמי פגיעה משולמים בשיעור של רק 75% מהשכר. בנוסף, אם מצבכם הרפואי אינו מצדיק מנוחה בבית יתכן שביטוח לאומי לא ישלם את מלוא דמי הפגיעה.

לגבי קצבת נכות בביטוח הלאומי – חזרה לעבודה אינה פוגעת בקבלת הקצבה או המענק שתקבלו מביטוח לאומי. מבוטח יכול לעבוד ולקבל את מלוא הקצבה או המענק שנקבעה לו על-פי הנכות שנגרמה לו.

חזרה לעבודה יכולה להשפיע במידה מסוימת על גובה הפיצוי. ביטוח לאומי רשאי להגדיל את הנכות אם הפגיעה בעבודה גרמה לפגיעה ביכולת ההשתכרות (תקנה 15). בוועדה רפואית תישאלו האם חזרתם לעבודה בכדי לבחון את הפגיעה בשכר.

אך שימו לב, גם אם לא תחזרו לעבוד, ביטוח לאומי רשאי לקבוע שסוג הפגיעה או חומרתה אינם מצדיקים את הגדלת הנכות והפיצוי.

חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

חזרה לעבודה ביחס לתביעה נגד המעסיק

האם חזרה לעבודה תפגע בפיצוי שתקבלו מהמעסיק ? גם בהקשר לכך לא נמליץ להוציא ימי מחלה באופן מלאכותי.

עיקר הפיצוי בתביעה נגד המעסיק ישולם על-פי גובה הנכות שתיקבע לכם. לדוגמא, אדם נפגע בתאונת עבודה ונקבעה לו נכות של 10% עקב שבר ברגל. על מנת להגדיל את הפיצוי הוא ישב בבית במשך 6 חודשים ולא חזר לעבוד.

בנסיבות אלו בית המשפט לא יעניק לו פיצוי עבור תקופה זו של 6 חודשי אי עבודה (אלא בנסיבות חריגות). גובה הפיצוי הינו מידתי ביחס לחומרת הפגיעה. חומרת הפגיעה נקבעת על-פי הנכות הרפואית שנותרה.

כמובן שיכולים להיות יוצאים מהכלל. אם למשל אותו עובד עבר מספר ניתוחים שהצריכו החלמה ארוכה אז אין סיבה שהוא לא יקבל פיצוי עבור תקופה זו.

בפגיעות קשות שבהן הנכות צפויה להיות גבוהה אי חזרה לעבודה עשויה להשפיע על גובה הפיצוי שתקבלו.

השפעת חזרה לעבודה לאחר תאונה בביטוחים הפרטיים

יתכן שעקב התאונה אתם זכאים לפיצוי מביטוחים פרטיים שיש לכם.
בביטוח אובדן כושר עבודה ניתן לקבל פיצוי חודשי עבור התקופה שבה המבוטח לא עובד. באובדן כושר עבודה מלא ניתן לקבל פיצוי בגובה של 75% מהשכר. באובדן כושר עבודה חלקי ניתן לקבל פיצוי חלקי בהתאם לשיעור אובדן כושר העבודה.

לכן החזרה לעבודה כמובן תשלול את האפשרות לקבל את הפיצוי החודשי (באופן מלא או חלקי).

יחד עם זאת, גם במקרה זה חברת הביטוח תשלם לכם אובדן כושר עבודה רק אם מצבכם רפואי מצדיק את זה. לכן לא נמליץ לא לחזור לעבודה אם אתם מסוגלים לעבוד.

באשר לביטוח תאונות אישיות החזרה לעבודה אינה אמורה להשפיע על גובה הפיצוי.

סיכום חזרה לעבודה לאחר תאונת עבודה

אם מצבכם הרפואי אינו מאפשר זאת אל תחזרו לעבוד לאחר תאונת עבודה. אם אתם במצוקה כלכלית ורוצים לחזור לעבוד רק מהסיבה הזאת יש פתרונות לכך. ניתן לקבל פיצוי מביטוח לאומי ומביטוח אובדן כושר עבודה. כפי שהסברנו אם אתם שוקלים לא לחזור לעבודה רק בכדי להגדיל את הפיצוי נמליץ לא לעשות זאת.

לבדיקת הזכויות המגיעות לכם אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר:

דילוג לתוכן