חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התקף לב תאונת עבודה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מתי ניתן להכיר בהתקף לב כתאונת עבודה בביטוח הלאומי ? לא כל התקף לב שמתרחש בזמן העבודה יוכר כתאונת עבודה. על מנת שההתקף יוכר כתאונת עבודה בביטוח הלאומי צריכים להתקיים מספר תנאים עליהן נדון במאמר זה. אתם מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות נוספת בטלפון 03-6952017.

מהי תאונת עבודה בביטוח הלאומי ?

על-פי חוק הביטוח הלאומי תאונת עבודה הנה:
"תאונה שאירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל מעבידו או מטעמו, ובעובד עצמאי – תוך כדי עיסוקו במשלח ידו ועקב עיסוקו במשלח ידו".

כלומר ישנם שני תנאים מצטברים:

התנאי הראשון: התאונה צריכה להתרחש תוך כדי עבודת העובד. שימו לב שהתאונה צריכה להתרחש תוך כדי עבודה ולא הסימפטומים שקשורים למצב הרפואי. לדוגמא עובד שהרים משא כבד בזמן העבודה. לאחר שעזב את מקום עבדותו (ויתכן שכבר הגיע לביתו) עבר התקף לב. במצב זה העובדה שההתקף פרץ לאחר שעות העבודה אינה צריכה לשלול את ההכרה כתאונה העבודה. הטעם לכך הוא שהאירוע החריג עצמו התרחש במהלך העבודה.

התנאי השני: התאונה צריכה להתרחש עקב תנאי העבודה. לדוגמא עובד שעבר התקף לב במהלך העבודה אך ללא כל סיבה הקשורה לתנאי עבודתו לא יוכר כנפגע עבודה בביטוח לאומי.

התקף לב תאונת כבודה

התקף לב תאונת עבודה בביטוח הלאומי 

כפי שוודאי כבר הבנתם התביעות נגד ביטוח לאומי בעניין הכרה של התקף לב כתאונת עבודה מתרכזות סביב השאלה האם התקף הלב אירע עקב תנאי העבודה.
אשר על כן, על מנת לזכות בתביעה עליכם לעמוד במספר תנאים.
ראשית עליכם להוכיח שאירע לכם אירוע חריג.

אירוע חריג

התנאי הראשון שאותו עליכם להוכיח הוא שעברתם בעבודה אירוע חריג אשר גרם להתקף הלב. אירוע חריג יכול להיות מאמץ פיזי בלתי רגיל או לחץ עבודה מופרז באותו יום. כמו כן, כעס, בהלה, חרדה בלתי רגילים שאירעו לכם עשויים להיחשב כאירוע חריג.
לכן אם העובד רגיל לעבוד תחת לחץ או עומס או שרגיל להתרגז וביום ההתקף קרה לו אחד מאלו סביר להניח שתביעתו תידחה.

גם אירועים לא נעימים אחרים שלעיתים מתרחשים בסביבת עבודה יכולים להיות מוכרים כאירוע חריג. למשל עובד שפוטר במפתיע ע"י המעסיק. העובד שב לביתו ועבר באותו יום או למחרת התקף לב. הוא עשוי להיות מוכר כנפגע בתאונת עבודה על-ידי ביטוח לאומי.

מאזן ההסתברויות

תנאי נוסף הוא שיהיה קשר סיבתי בין ההתקף לבין האירוע החריג. מידת ההוכחה הנדרשת במשפט אזרחי היא הטיית מאזן ההסתברויות. כלומר, על התובע להוכיח את התקיימות הקשר הסיבתי בשיעור העולה על 50%.

התנאי השלישי

התנאי השלישי הוא שמידת השפעת האירוע החריג אינו פחות מהשפעה של גורמי סיכון בריאותיים אחרים שיש לעובד והידועים ככאלו שעלולים לגרום להתקף. על-כן מומחה רפואי אשר ימונה על ידי בית הדין יצטרך לקבוע האם העובד סבל מגורמי סיכון אשר השפעתם הייתה גבוהה יותר מהאירוע החריג. אותם גורמי סיכון יכולים להיות עישון במשך שנים רבות, סכרת, לחץ דם גובה ועוד .

אופן ניהול התביעה בבית הדין

אם ביטוח לאומי ידחה את תביעתכם יהיה עליכם להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

בשלב הראשון בית הדין יבחן האם אירע לכם אירוע חריג. אם הוא יקבע שעברתם אירוע חריג בית הדין ימנה מומחה רפואי על מנת לבחון את התקיימות יתר התנאים האמורים. אם המומחה הרפואי יקבע שהשפעת האירוע החריג הייתה גדולה יותר מגורמי הסיכון סביר להניח שבית הדין יקבל את התביעה. לאחר מכן תוזמנו לוועדה רפואית בביטוח הלאומי על מנת לקבוע את מידת הנכות הרפואית שנותרה לכם.

כיצד להצליח בתביעת הביטוח הלאומי ?

הכרה בהתקף לב כתאונת עבודה עשויה לזכות את הנפגע בפיצויים גבוהים ע"י הביטוח הלאומי. במקרים רבים העובד עשוי לקבל קצבה למשך כל ימי חייו. שיעור הקצבה תלוי בגובה השכר שהעובד הרוויח ובשיעור הנכות שנותרה לו. ראו אופן חישוב קצבת עבודה בביטוח הלאומי.

על-כן על עורך הדין שלכם ועליכם לרכז את כל המאמצים על מנת לזכות בתביעה. שימו דגש על ביצוע הפעולות הבאות:

  • אם אירע לכם אירוע חריג בעבודה ואתם חשים לא בטוב גשו להיבדק. סמיכות הזמנים בין האירוע החריג להתקף הלב עשויה לסייע לכם להוכיח שהאירוע גרם להתקף. פניה מוקדמת לקבלת טיפול רפואי תסייע לכם לבנות את התשתית העובדתית בכדי הוכיח את סמיכות הזמנים.
  • הקפידן להגיד לרופא המטפל על האירוע החריג שקרה לכם בעבודה וודאו שהרופא רושם זאת בסיכום הרפואי. בית המשפט מייחס משקל רב למה שנרשם באישורים הרפואיים.
  • בקשו מהמעסיק לחתום על טופס בל 250 שבו יפורטו נסיבות האירוע החריג.
  • על עורך הדין שלכם לנסח את כתב התביעה באופן שהאירוע החריג יפורט בהרחבה ובמדויק. יש להדגיש ולהראות עד כמה האירוע החריג היה בלתי רגיל בעבודה היומיומית שלכם.
  • וודאו שעורך הדין שלכם מגיש לבית הדין תצהירים של עדים לאירוע החריג (אם היו עדים). אם היו עדים לאירוע ולא יוגשו תצהירים שלהם (ניתן גם להזמינם למסור עדות בצו שיפוטי) בית הדין יסיק שגרסתכם אינה נכונה.
  • בדקו עם עורך דין ביטוח האם יש לכם פוליסות תאונות או אובדן כושר עבודה

מה הפיצוי שתקבלו מביטוח לאומי לאחר התקף לב בעבודה ?

עובד שביטוח לאומי הכיר בהתקף לב שעבר כתאונת עבודה זכאי לקבל פיצויים מביטוח לאומי.

ראשית ניתן לקבל דמי הפגיעה בגין 90 ימים הראשונים שבהם נעדרתם מהעבודה.

גובה תשלום דמי הפגיעה הינו 75% משכרו של העובד החייבת בדמי ביטוח עד לסכום המירבי הקבוע בחוק (השכר כולל את שכר הבסיס, עמלות, שעות נוספות, ועוד.) 

על מנת לקבל את דמי הפגיעה יש להגיש לביטוח לאומי תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על תאונת עבודה.

עבור התקופה שלאחר 90 הימים של דמי הפגיעה עליכם להגיש טופס תביעה לקביעת דרגת נכות. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי תקבע מה גובה הנכות הזמנית או הקבועה שלכם.

עבור נכות מקסימאלית של 100% תקבלו קצבה חודשית בגובה דמי הפגיעה היומי שקיבלתם כפול 30 עד למקסימום הקבוע בחוק. אם תיקבע לכם נכות הפחותה מ 20% תהיו זכאים למענק חד פעמי ולא לקצבה. מענק הנכות מעבודה שווה לקצבה חודשית כפול 43.

תשלום קצבה או מענק ישולמו לפי הנכות כדלקמן:
נכות זמנית בשיעור של 9% עד 100% מזכה בקבלת קצבה חודשית בהתאם לשיעור הנכות.
אם תיקבע לכם נכות לצמיתות שנעה 9% עד 19.99%- תקבלו כאמור מענק חד פעמי.
דרגת נכות לצמיתות בשיעור של 20% עד 100% תזכה אתכם בקצבה חודשית בהתאם לגובה הנכות.
נכות לצמיתות בשיעור הפחות מ-9% אינה מזכה בתשלום.

סיכום הכרה בהתקף לב כתאונת עבודה

התקף לב עלול להיגרם לעובד עקב תנאי עבודתו. כעס, רוגז, התרגשות, מאמץ פיזי בלתי רגיל, עומס – כל אלו עלולים לגרום להתקף לב. אך אם אתם רוצים שביטוח לאומי יכיר בכם כנפגעי תאונת עבודה עליכם להוכיח שאירע לכם אירוע חריג בעבודה. התנהלות נכונה עשויה לסייע לכם להצליח לקבל את הגמלה מביטוח לאומי.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר.

דילוג לתוכן