חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת עבודה עקב תקיפה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה אשר ארעה לאדם במסגרת עבודתו. התאונה יכולה להתרחש תוך כדי עבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה. תאונת עבודה עקב תקיפה עלולה לקרות לנותני שירות שונים וכן בכל מקום עבודה. רופאים, אנשי אבטחה, נהגי אוטובוס, צוות הוראה ועוד חשופים לתקיפות על-ידי מקבלי השירות. במקרה של תקיפה בעבודה ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ולקבל פיצוי מביטוח הלאומי.

מהו מקרה של תאונת עבודה עקב תקיפה ?

חשוב להדגיש שתאונות עבודה נגרמות ממגוון רחב של אירועים. פציעה, נפילה, תאונת דרכים, מחלת מקצוע ואפילו מיקרוטראומה. היום נתמקד בתאונת עבודה עקב תקיפה. מדובר על מקרה בו אדם מותקף במסגרת עבודתו. ראינו מקרים רבים בהם נהגי אוטובוס מותקפים במסגרת עבודתם על ידי נוסעים ונזקקים לטיפול רפואי ואף לימי אשפוז. רופאים המותקפים בעת עבודתם על ידי מטופלים ונזקקים לטיפול רפואי ואף סובלים מנכויות שונות. כל מקרה של תקיפה על ידי לקוח, קולגה, ספק או כל אדם במסגרת העבודה עשוי להיחשב כתאונת עבודה.

יחד עם זאת חשוב לזכור. תקיפה תיחשב כתאונת עבודה בביטוח הלאומי רק אם היא פרצה בזיקה ועקב יחסי העבודה. כלומר, אם למשל אדם תקף חבר לעבודה עקב סכסוך כספי שאינו קשור ליחסי העבודה ביניהם אין המדובר בתאונת עבודה.

מה עושים במקרה של תקיפה במסגרת העבודה?

בראש ובראשונה יש לקבל טיפול רפואי, לתעד את פרטי המקרה ולשמור את המסמכים הרפואיים וחוות הדעת השונות. לאחר מכן יש לבחון את נסיבות המקרה. כאמור כאשר מדובר בעובד שכיר התנאי להכרה כתאונת עבודה הוא כאשר התקיפה אירעה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו אצל המעסיק או מטעמו. לכן יש לאסוף ראיות המוכיחות נקודה זו. עבור עובד עצמאי מקרה של תאונת עבודה נחשב לכזה שאירע תוך כדי עיסוקו ועקב עיסוקו במשלוח ידו. גם במקרה זה יש להוכיח שהתקיפה ארעה עקב ביצוע העובדה ולא מסיבה אחרת.

תאונת עבודה עקב תקיפה

איך מגישים את התביעה לביטוח הלאומי ?

יש למלא טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על תאונה. מחתימים את המעסיק על הטופס ומגישים לביטוח הלאומי. נדגיש שגם אם המעסיק מסרב לחתום על הטופס עדין פתוחה בפניכם הדרך להגיש את התביעה. במקרה זה צרו עמנו קשר ונדריך אתכם איך לעשות זאת.
לאחר שתביעתכם תוכר תוכלו להגיש תביעה לקביעת נכות לביטוח הלאומי.

איזה פיצוי ניתן לקבל מביטוח לאומי עקב תקיפה ?

הביטוח הלאומי ישלם לכם בשלב הראשון דמי פגיעה. דמי פגיעה הם הפיצוי עבור אובדן השכר עקב היעדרות מהעבודה כתוצאה מהתקיפה.

לאחר מכן, ביטוח לאומי ישלם לכם פיצוי בגין הנכות אשר נגרמה לכם עקב התקיפה. גובה הפיצוי תלוי בשיעור הנכות שנותרה לכם. ניתן לקבל פיצוי חד פעמי או קצבה – תלוי בשיעור הנכות.

איך להגדיל את הפיצוי מביטוח לאומי ?

וועדה רפואית של ביטוח לאומי היא זו שתיקבע את גובה הנכות שנותרה לכם. ככל שהנכות גבוהה יותר כך גם הפיצוי שתקבלו. לכן חשוב שעורך דין שמתמחה בביטוח לאומי ייצג אתכם בוועדה. יש להציג בפני הוועדה את כל המגבלות והנכויות שנגרמו עקב התקיפה. עורך הדין יידע להציג את המגבלות בצורה מלאה ויבקש מינוי מומחים רפואיים בהתאם לסוג המגבלות שלכם.

מה לעשות אם ביטוח לאומי קבע נכות נמוכה ?

במקרה כזה ניתן להגיש ערר לוועדה רפואית נוספת. אך שימו לב הוועדה הרפואית רשאית להקטין את גובה הנכות. 

את מי עוד ניתן לתבוע עקב התקיפה ?

ניתן להגיש תביעת נזקי גוף גם כנגד התוקף. במקרים מתאימים ניתן להגיש תביעה נגד המעסיק. במקרה זה יש להוכיח את רשלנותו של המעסיק. במקרה זה חוק ההתיישנות חל לאחר 7 שנים מיום התקיפה. במקרה זה יש לצרף לכתב התביעה חוות דעת רפואית שקובעת מה גובה הנכות שנותרה לכם. לא ניתן להתבסס על הנכות שנקבעה ע"י ביטוח לאומי.

כאשר יש פוליסה פרטית המכסה נזקי תאונת ניתן להגיש תביעה בתוך 3 שנים מיום האירוע. לעיתים לעובדים שכירים ועצמאים אמור להיות גם ביטוח אובדן כושר עבודה. על כן, ניתן להגיש תביעה גם כנגד חברת הביטוח.

סיוע מקצועי בהגשת התביעה

עבור עובד שנפגע נגרם נזק כפול, הוא פצוע מבחינה גופנית וסובל מההשלכות של המצב וגם אבדן היכולת להשתכר לתקופה או לצמיתות. במצב גופני ונפשי כזה לא תמיד יש לו את הפניות לטפל בתביעות ולהתנהל באופן הנכון מול גופים בירוקרטיים גדולים כדוגמת המוסד לביטוח לאומי.

במצב כזה הוא עלול להתייאש ולוותר על הזכויות להן הוא זכאי כדי להשתקם ולחיות בכבוד. לכן עדיף במצב כזה להיעזר באיש מקצוע שמכיר את ההתנהלות ויש לו ניסיון רב מול כל הגופים. איש מקצוע כדוגמת עורך דין המתמחה בביטוח לאומי יכול לקצר באופן משמעותי את התהליך להגדיל את סיכויי ההצלחה ולחסוך הרבה עוגמת נפש מהנפגע.

משרד עורך דין יואב רונקין מתמחה בתאונות עבודה, דיני ביטוח וביטוח לאומי. על כן, במקרה של תאונת עבודה עקב תקיפה תוכלו לקבל מאיתנו שירות כולל בכל התחומים הנדרשים. רצוי לרכז את כל התביעות במשרד אחד ולא לפצלן. לעורך דין יואב רונקין ניסיון של 20 שנה בייצוג לקוחות בתאונות עבודה וביטוח.

סיכום: תאונת עבודה עקב תקיפה

אם נפגעתם עקב תקיפה במהלך עבודתכם ייתכן שאתם זכאים לפיצוי מביטוח לאומי. יהיה עליכם להוכיח שהתקיפה ארעה עקב יחסי העבודה ולא מסיבה אחרת. ביטוח לאומי ישלם לכם דמי פגיעה ופיצוי בגין הנכות. מומלץ להיות מיוצג בוועדה הרפואית ע"י עורך דין.

להתייעצות אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 03-6952017 או להשאיר פרטים בטופס ואנו ניצור עמכם קשר:

חזרו לעמוד מסוים במאמר

דילוג לתוכן