חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זכויות חולי לב בביטוח לאומי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מחלות לב נמצאות כיום בשכיחות גבוהה בקרב כלל האוכלוסיה ובמקרים מסוימים הם דורשים אשפוז או מעקב צמוד. שגרתם של אנשים הסובלים מבעיות לב שונות, אינה שגרה רגילה. הם נדרשים לקחת תרופות, להימנע מפעילויות שונות ולהתנהל במשנה זהירות כדי לא להחמיר את המצב. חלק ממחלות הלב הנפוצות הן: אי ספיקה, הפרעות קצב, פרפור חדרים, דלקות, בעיות לאחר ניתוח מעקפים ועוד. חולי לב צריכים לדעת שיש להם גם זכויות המוגדרות בחוק. הזכויות ניתנות לפי חומרת המחלה ושיקול דעת הוועדה הרפואית. במאמר זה נסביר מהם זכויות חולי לב בביטוח הלאומי.

השפעתן של מחלות הלב

חלק נכבד ממחלות הלב נובעות מסיבות גנטיות כתוצאה מיתר לחץ דם, סוכרת ועוד. חלקן מסיבות סביבתיות, כדוגמת עישון וסטרס. המחלות משפיעות על המצב הגופני והנפשי ולעיתים גם על היכולת לנהל שגרה תקינה. לעבוד, לבצע פעילות גופנית ולהתנייד. חלק מהחולים נדרשים לעבור תקופת החלמה בגין טיפול רפואי שעברו וחלק אחר נושאים איתם את המחלה לשארית חייהם תוך כדי מעקב צמוד וטיפול בתרופות.
הזכויות בביטוח הלאומי שונות ומשתנות מאדם לאדם בהתאם לנסיבות. הכרה בנכות בביטוח הלאומי יכולה לזכות אף בהטבות מס או זכאות לקצבה סיעוד.

אילו זכויות יכולים לקבל חולי לב מהביטוח הלאומי

הביטוח הלאומי הוא גוף ממשלתי שתפקידו לסייע לאוכלוסיות שונות בעת משבר. הסיוע מכיל מגוון מקרים זמניים וקבועים. חלק מהמקרים בהם הביטוח הלאומי נדרש לסייע בהם הם מקרים רפואיים שונים. כדוגמת מחלות לב. הסיוע כולל מימון הוצאות רפואיות שונות ושיקום לצורך חזרה לשגרה. הזכויות העומדות לזכאים בגין מחלות לב מטעם הביטוח הלאומי:

קצבת נכות: דרגות הנכות עבור חולי לב נקבעות על ידי הוועדה הרפואית של הביטוח הלאומי. בשיקול הדעת של הרופאים בוועדה נכללת ההיסטוריה הרפואית של החולה, חומרת המחלה והשפעתה על התפקוד היומיומי. במצב זה נלקחת בחשבון גם הפגיעה ביכולת ההשתכרות. לאחר שכלול הנתונים על ידי הרופאים נקבעת דרגת הנכות ממנה נגזרת קצבת הנכות.

לקבלת ייעוץ מלאו את הפרטים:

קצבת שירותים מיוחדים: הקצבה מיועדת עבור חולי לב שנדרשים לסיוע של שירותים שונים בשביל לנהל שגרת חיים תקינה. כדוגמת סיוע של מטפל. התשלום עבור שירותים מסוג זה יכול להיות גבוה מאד.

דרגות הנכות נקבעות בין 0% ל 100%. חלקן ניתנות באופן קבוע וחלקן באופן זמני או משתנה. לדוגמא חולה שעבר התקף חריף יכול לקבל 100% נכות למשך כמה חודשים לאחר מכן יינתנו לו 50% נכות או הערכה מחדש של רמת התפקוד. חשוב להדגיש כי גם במקרה בו נקבעו לחולה 0% נכות הוא עדיין יכול להגיש תביעה עבור בעיות אחרות בתפקוד הנובעות ממחלת הלב.

שיקום מקצועי: חולי לב אשר נפגעה יכולת ההשתכרות שלהם יכולים לקבל הכשרה מקצועית אשר תאפשר להם לעסוק במקצוע חלופי. במסגרת תכנית השיקום ניתנים קורסים ואף תארים במקצועות מתאימים.

קצבת ניידות: הקצבה מיועדת עבור מי שאינו יכול להתנייד באמצעות רכבו הפרטי בשל מחלת הלב. מטרת הקצבה להשתתף במימון ההוצאות נובעות משימוש בתחבורה הציבורית.

 

כיצד חולי לב מגישים תביעה לביטוח הלאומי 

בראש ובראשונה יש לבצע איסוף של המסמכים הרלוונטיים. כל המסמכים הרפואיים כולל הטיפולים, האבחונים, סיכומי אשפוזים, תוצאות של בדיקות הקשורות למחלת הלב, תרופות, הפניות ועוד. חשוב להביא תיעוד היסטורי ועדכני וכן חוות דעת כאשר קיימת החמרה. את התביעה ניתן להגיש באופן עצמאי, באמצעות איש מקצוע המתמחה במיצוי זכויות או עו״ד.

היתרון של הגשת תביעה על ידי איש מקצוע

חולי לב רבים בוחרים לפנות לעורך דין ביטוח לאומי שיודע את מכלול האפשרויות העומדות בפני חולי לב. הוא מודע לחשיבות של הצגת המסמכים הרלוונטיים ואת הדרישות של רופאי הוועדה. במקרה זה, התהליך יכול להתקצר באופן משמעותי וסיכויי ההצלחה גדלים. כאשר מדובר בחולי לב הנאלצים להתמודד עם כל כך הרבה אתגרים והוצאות יש חשיבות רבה להצלחת התהליך. לסיוע כלכלי יש משמעות רבה להמשך חייהם. זה יכול להשפיע על החלמתם, לשפר את המצב הנפשי והבריאותי.

לקבלת סיוע משפטי צרו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר: 

דילוג לתוכן