חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת שרשרת

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

עברתם תאונת שרשרת ? אם נגרם לכם נזק או אם הוגשה נגדכם תביעה צרו איתי קשר ונקבע פגישה לצורך הערכת סיכויי התביעה 03-6952017.

מהי תאונת שרשרת?

תאונת שרשרת הנה תאונה שבה מעורבים שלושה כלי רכב או יותר. מאחר ומדובר בתאונה המערבת מספר כלי רכב לעיתים עולה השאלה מי הגורם האחראי לנזקי הרכבים.

מי אשם בתאונת שרשרת?

על-פי חוקי התעבורה נהג רכב צריך לשמור על מרחק בטוח לעצירה לפני הרכב שנוהג לפניו. הנהג צריך לצפות שהרכב לפניו יבלום בפתאומיות ולשמור מרחק בהתאם. לכן בדרך כלל כאשר מדובר בפגיעה מאחור הנהג שלא שמר מרחק אחראי לתאונה.
בתאונת שרשרת עשויים להתקיים שני מצבים. הרכב האמצעי לא שמר מרחק ולאחר שהרכב הראשון בלם הרכב האמצעי פגע בו ורק לאחר מכן הרכב האמצעי נפגע מאחור על-ידי הרכב השלישי שגם לא שמר מרחק. במקרה זה הרכב האמצעי יפצה את הרכב הראשון והרכב השלישי יפצה את הרכב האמצעי.
מצב נוסף, הרכב השלישי לא שמר מרחק התנגש ברכב האמצעי והדף אותו על הרכב הראשון. תאונה זו נפוצה בדרך כלל בעת ששני הרכבים הראשונים היו במצב עצירה ואז הרכב השלישי פגע ברכב האמצעי. במקרה זה הרכב השלישי יפצה את שני הרכבים שהיו לפניו.

מה לעשות לאחר תאונת שרשרת

יש לרשום את כל פרטי הרכב המעורבים, הנהגים, פרטי הביטוח ופרטי העדים. לאחר מכן, מומלץ לצלם את מצב הרכבים בתמונות שונות. כדאי גם לתעד את אופן קרות התאונה. במיוחד אם אתם נהגי הרכב השלישי ופגעתם ברכב האמצעי רק לאחר שהוא פגע ברכב הראשון. מומלץ גם להתייעץ עם עורך דין תביעות ביטוח רכב.

כיצד מוכחים את אחריות הנהגים בבית משפט

בדרך כלל תיקים אלו מוכרעים על-פי חקירות הנהגים והעדים בבית משפט. לכאורה הנהג ברכב הראשון הוא אובייקטיבי שכן לא משנה לו מי יפצה אותו. הנהג ברכב הראשון יכול להישאל האם הוא חש או שמע שקודם הרכב האמצעי פגע בו ורק לאחר מכן שמע את הפגיעה של הרכב השלישי ברכב האמצעי או ההפך.

תשלומי חברת הביטוח

בכל הקשור לנזקי הגוף שנגרמו לנהגים ולנוסעים כל חברת ביטוח תפצה את הנפגעים שנסעו ברכב שאותו היא ביטחה.
באשר לנזקים שנגרמו לרכבים עצמם, פיצוי חברת הביטוח ייעשה לפי חלוקת האחריות של הנהגים. קיימת גם אפשרות שמבטחת הרכב הראשון או השני ישלמו למבוטח שלהם את הפיצוי ויגישו תביעת שיבוב נגד הרכב השלישי. אם לרכב השלישי ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' אז חברת הביטוח אמורה לפצות את מבטחת הרכב הראשון (והרכב השני אם כאמור מדובר במקרה של הדיפה).

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

חקיקה:

תקנות התעבורה, תשכ״א–1961
חוק חוזה הביטוח, התשמ״א–1981
דילוג לתוכן