חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תאונת עבודה בבניין

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

נפגעתם בתאונת עבודה בבניין? אתם בהחלט לא היחידים. ענף הבניין מהווה חלק חשוב בנוף מדינתנו, ובכל זאת, תאונות עבודה בבניין מתרחשות באופן קטלני ולעיתים קרובות. מדובר באחד מהמקצועות המסוכנים ביותר, פועלי בניין נפגעים על בסיס יומי באתרי הבנייה בהם עובדים. אם הדבר קרה גם לכם או ליקירכם, כדאי שתדעו היכן עומד הנושא ומהן הזכויות המגיעות לכם.

אתם לא לבד

לאורך השנים ענף הבנייה בעולם כולו, ובמדינת ישראל בפרט, הוביל לפציעות בחומרה שונה בין כלל עובדיו. מלבד פציעות אלו, הוא אף גבה חיים ממספר לא מועט של קורבנות. אם הגעתם לכאן בעקבות תאונת עבודה שכזו, אתם לא לבד. נתוני מחקר מהשנים האחרונות מוכיחים לנו כי חלה עלייה במספר תאונות העבודה. במידה ועובד נפגע במהלך העבודה, מגיעות לו זכויות מסוימות. קיימות דרכי פעולה בהן אפשר לנקוט על מנת לקבל דמי פיצויים. אחד מתייחס למעביד, במידה והייתה רשלנות, והשני, לביטוח לאומי.

תאונות באתרי בנייה

רוב תאונות העבודה הקשות המתרחשות בישראל הן מתחום עבודת הבניין. פועלי בניין חשופים לפציעות ולתאונות בכל זמן העבודה, וקשת רחבה של תאונות קטלניות עלולות להתרחש במהלך עבודה בבניין. התאונות עלולות להוביל לנזקים קשים לגוף לזמן מוגבל או לכל החיים.

למה תאונת עבודה בבניין שכיחה כל כך?

ישנן סיבות שונות היכולות לגרום לתאונת עבודה בבניין. רובן מסתכמות בבעיות בטיחות שונות.

העובדים

מכיוון שמדובר בסביבת עבודה משתנה, כזו העושה שימוש בגורמים וכלים שונים, הכרחי כי כל העובדים יהיו מוכשרים בכל. אך זה כמובן, לא תמיד המצב, הרבה פעמים העובדים באתרי הבניה הם עובדים זמניים.

מכשירים, אנשים והרבה שיתופי פעולה

מדובר בעבודה הדורשת שיתוף פעולה בין גורמים רבים הלוקחים חלק בעבודה. למשל מנופי הרמה, מתכננים ומוסרי מידע, סולמות וכלי רכב גדולים. בנוסף, פעמים רבות, הפיגומים אינם מורכבים באופן בטיחותי ויציב מספיק.

לחץ זמנים

גורמים רבים מעורבים בבניית בניין, לעיתים, מופעלים לחצים מצד משקיעים ויזמים שונים לסיים את הבנייה מהר. היוצא מן המטרה לסיים בנייה מהר ככל האפשר, היא שהסביבה, לא בהכרח מתנהלת באמצעי הבטיחות הנכונים.

נפגעתי במהלך עבודה בבניין, ועכשיו מה?

כל מעביד, על פי החוק במדינת ישראל, חב חובת זהירות כלפי עובדיו. חובה זו כוללת בתוכה סביבת עבודה בטוחה, שיטות עבודה מתאימות, ציוד מגן במידת הצורך וציוד בטוח, הדרכות בטיחות. לאחר מקרה של תאונה בעבודה, יהיה עלינו לנקוט בפועלות שונות מול מגוון גופים.

תאונת עבודה בבניין

טיפול רפואי

רשאית, חשוב לקבל טיפול רפואי מקיף ומלא. לתאר באופן מפורט את כל ההשלכות של תאונת העבודה, גם את הקטנות והמינוריות ביותר. יש להרחיב אל מול הרופא את סיבת התאונה תוך כדי התייחסות להשתלשלות האירועים. בעת סיום הפגישה, חשוב לקבל העתק של התיעוד הרפואי.

תביעת יזם הבנייה ותביעת המעסיק

כפי שצויין, אחריות הבטיחות היא על המעסיק. חלוקת העבודה לפי החוק קובעת כי עליו מוטלת האחריות לבטיחות כלל העובדים וסביבת העבודה. הקבלן הראשי אחראי גם הוא לבטיחות האתר ועליו למנות מנהל עבודה בכל אתר.

לכן, פועל אשר נפגע בעבודה, רשאי לתבוע את מעסיקו מעצם הפרת חובה בסיסית זו המעוגנת בחוק ואת הקבלן הראשי.

פנייה למשרד העבודה לחקירה

משרד העבודה אמון על חקירה של אירועים אלו וכמו כן, אמור לערוך ביקורות באתר. בביקורות בודקים כי באתר חלה הקפדה על כללי בטיחות. לאחר התאונה, מומלץ לפנות למשרד העבודה לחקירת נסיבות התאונה. שלב זה יכול להוכיח בהמשך כי המעביד הפר את החובה החלה עליו. המשרד ישלח מהנדסי בטיחות ומומחים שונים לאזור התאונה על מנת לאסוף עדויות מכלל הנפגעים ומהעדים, לתעד ולתשאל פועלים תחת אותו המעסיק ואת המעסיק עצמו.

אשמת העובד

לרוב, בתי המשפט לא מטילים אשמה גם על העובדים בקלות. הם לוקחים בחשבון כי סביבת העבודה לא מאפשרת התייעצות עם מומחים ולא מאפשרת פעולות נינוחות. הסביבה, בפעמים רבות, מובילה לקבלת החלטות תחת לחץ וסיכון פיזי ממשי. לא ניתן לבקש מהעובדים להבטיח קיום תנאי זהירות מלאים בכל זמן נתון.
הבדיקה שעורך בית המשפט כוללת:

1. מבחן ציפיות של אדם סביר
2. מבחן האשמה
3. מבחן השכל הישר

זה נעשה כחלק מקביעת גובה הפיצוי עקב התאונה, ומאפשר קביעה של נסיבות התאונה ובעלי האשמה בתאונה. במידה וימצא אשם תורם, הפיצוי אותו ישלם המעביד, יופחת.

תפקידו של ביטוח לאומי בתאונות בבניין

החוק מכיר במקרי תאונות עבודה, וחובתו של ביטוח לאומי לתת מענה למקרים אלו.

כאשר ארעה תאונת עבודה בבניין, לצד תביעת המעסיק, יש להגיש תביעה בביטוח לאומי.
על העובד שנפגע ללמלא טופס אשר מתאר את מקרה התאונה, ומפרט את חוות דעת של הרופא הראשוני המטפל, זאת על מנת שביטוח לאומי יכיר בתאונה כתאונת עבודה. לאחר מילוי טופס זה, זכאי הנפגע לקבל תשלום עבור אי כשירות, מטעם ביטוח לאומי, לתקופה של שלושה חודשים החל ממחרת יום הפגיעה.

על ביטוח לאומי לשלם דמי פגיעה. התשלום הוא עבור אובדן השכר (ימי אי כושר עבודה) כתוצאה מהתאונה עצמה. התשלום ניתן בתנאי שהנפגע אינו מסוגל לעבוד בעבודתו וגם לא בעבודה אחרת. על מנת לקבל תשלום זה, יש צורך באישור רפואי.

אחוזי נכות

לאחר פרק זמן של שלושה חודשים, על הנפגע לקבל הערכה של כושר עבודתו מרופא. במידה ואינו כשיר לחזור לעבוד, וכושר עבודתו נפגע לצמיתות, הנפגע זכאי להגיש תביעה לקצבת נכות.
אחוזי הנכות יקבעו אם התשלום יהיה חד פעמי או אם יקבל קצבה חודשית. אחוזי נכות רפואיים מתחת ל-19% יעניקו תשלום חד פעמי, אחוזי נכות רפואיים מעל ל-20% יעניקו תשלום של קצבה חודשית לכל החיים. סכום הפיצוי, יקבע בהתאם לשכר שהרוויח הנפגע בחודשים אשר קדמו לתאונה.

תביעת משפחה של עובד אשר נהרג בתאונה בבניין

המשפחה זכאית לקבל מביטוח לאומי קצבת תלויים. בנוסף יורשי העובד זכאים לתבוע את המעסיק בתביעה בגין ההפסדים שנגרמו וייגרמו להם עקב פטירת העובד. בין היתר יורשי העובד זכאים לפיצוי בגין הפסדי כושר ההשתכרות שיגרמו לעובד עקב פטירתו. סכומים אלו עלולים להיות גבוהים.

סיכויי הצלחה

על עובד הנפצע בתאונת עבודה האפשרות לפנות לביטוח לאומי וגם, במידה ולדעתו מדובר ברשלנות של המעסיק, להגיש תביעה בבית משפט. הסיכויים לקבל פיצוי גבוה תלוים גם בנסיבות המאורע, אך לא רק.
במידה ואתה, או אחד מבני משפחתך, נפגעתם בתאונת עבודה בבניין, כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות עבודה. הייצוג המשפטי ומקצועיות התביעה מהווים פקטור משמעותי בהצלחת התביעה ובסכום הפיצוי.

אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

דילוג לתוכן