חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פיצויים תאונת אופנוע

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

פיצויים בגין תאונת אופנוע  נועדו על מנת להעמיד את הנפגע על רגליו. פגיעה בתאונת אופנוע קשה יכולה לגרום לנזקי גוף קשים ביותר. לכן גם הפיצוי יהיה בהתאם. במקרים רבים הפיצוי עשוי להגיע למעל מיליון ₪. 

פיצויים תאונת אופנוע

נפגעים רבים פונים אלינו בשאלה איזה פיצוי אפשר לקבל בתאונת אופנוע ?

גובה הפיצוי שישולם לנפגע תלוי בהרבה משתנים:

  • מה גילו של הנפגע.
  • מה היה תחות עיסוקו ושכרו של הנתבע לפני ולאחר התאונה.
  • האם התאונה הנה גם תאונת עבודה.
  • פגיעותיו של הנפגע ואיזה נכות נותרה לו.
  • נדון בחלק מנקודות אשר משפיעות על גובה הפיצוי בתאונת אופנוע.

תוכן עניינים

פיצויים תאונת אופנוע

הנכות הרפואית

כאשר אדם נפגע בתאונת אופנוע בדרך כלל בית משפט ימנה מומחה שיקבע את הנכות הרפואית שנותרה לו. יש להעביר למומחה את כל המסמכים הרפואיים הקשורים בתאונה. לאחר מכן הנפגע יוזמן לבדיקה אצל המומחה. לאחר הבדיקה המומחה יגיש חוות דעת לבית משפט. בחוות הדעת יציין המומחה את אחוז הנכות הזמנית והקבועה אשר נותרו לנפגע.

כיצד תגדילו את הנכות הרפואית

מאחר וככל שהנכות הרפואית תהיה גבוהה יותר סכום הפיצוי יהיה גבוה יותר יש לשאוף להגדיל את הנכות הרפואית כמה שיותר. לכן נמליץ להגדיל את הנכות בין היתר על-ידי הפעולות כדלקמן:

  • אספו את כל החומר הרפואי הקשור בתאונה.
  • אל תוותרו על בדיקות, צילומים וטיפולים.
  • צילום שמצביע על בעיה אורטופדית, שבר שלא התאחה כראוי וכיוצ"ב יגדיל את הנכות. גם ביצוע טיפולים ובדיקות עשוים להגדיל את הנכות.
  • פרטו את כל סוגי הפגיעות שעברתם ואל תזלזלו בשום פגיעה.
  • בקשו למנות כמה שיותר מומחים רפואיים.
  • אם בעבר נפגעתם באיבר כלשהו שקשור בטענה ציינו זאת בפני עורך הדין שלכם. עדיף להתמודד עם עניין זה מראש.

הגדלת השכר הקובע  – פיצויים תאונת אופנוע

לאחר שהמומחה יקבע את הנכות. עורך הדין שלכם וחברת הביטוח יתבקשו להגיש לבית משפט תחשיב נזק. תחשיב נזק הוא סיכום שכל צד מגיש לגבי גובה הפיצוי שלטענתו על הנפגע לקבל. ככל ששכרו של הנפגע לפני התאונה היה גובה יותר כך גם הפיצוי יהיה גבוה יותר. הסיבה לכך הנה שאת הפסדי ההשתכרות מחשבים על-ידי הכפלת שכרו של הנפגע בנכות הרפואית. לכן יש לשאוף לכך שהשכר לפני התאונה יהיה גבוה ככל הניתן. לצורך כך חשבו את השכר הממוצע לפני התאונה. אם קיבלת שכר ממספר מקורות החשיבו את כולם. אם קיבלתם טיפים התייעצו עם עורך הדין האם לצרף גם אותם לתחשיב.

פיצויים תאונת אופנוע לשכירים ועצמאים

על מנת להגדיל את הפיצוי ככל שניתן יש להראות שעקב התאונה נגרמו לנפגע הפסדי שכר לאחר התאונה. ניתן להראות זאת על-ידי ניצול ימי מחלה וחופשה. ניתן להראות שהנפגע לא עבד לאחר התאונה. אם שכרו של הנפגע פחת לאחר התאונה או שהוא החליף עבודה יש לציין זאת.

לשימת לבכם, בית משפט יכול להעניק פיצוי עבור אובדן השתכרות לעתיד גם אם שכרו של התובע לא פחת לאחר התאונה. בית משפט ייצא מנקודת הנחה שבעתיד הנפגע עלול לאבד את מקום עבודתו או ששכרו ייפגע עקב התאונה. אך בכל מקרה אם ניתן יש להראות הפסדי שכר שנגרמו.

תאונת אופנוע במהלך העבודה

אם תאונת הדרכים התרחשה במהלך העבודה או בדרך לעבודה (או הביתה מהעבודה) ניתן לתבוע את ביטוח לאומי. אין לוותר על הליך זה. אם תוותרו על הליך זה בית משפט יקזז מתביעתכם את הסכומים שהייתם מקבלים מביטוח לאומי. חשוב לדעת מתי לפנות לביטוח לאומי ואיך. לכן צעד זה מומלץ לעשות בליווי עורך דין.

אם נפגעתם בתאונת אופנוע נעמוד לרשותכם בכל שאלה.

צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן