חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התליית רישיון נהיגה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מה עושים אם לאחר התאונה נודע לכם שאתם בהתליית רישיון נהיגה ? כידוע, פוליסת הביטוח מתנה את הכיסוי הביטוחי בכך שלנהג הרכב בעת התאונה יהיה רישיון נהיגה בתוקף. ברם, קורה לא אחת שרישיונו של נהג הותלה בשל "ניקוד גבוה" בגין עבירות תנועה שביצע עד שיעבור קורס נהיגה נכונה. מאחר וההודעה על דבר ההתלייה נשלחת בדואר לעיתים נהג הרכב לא מקבלה ולא מודע שרישונו נפסל. יתכן שהמבוטח לא מודע כלל לכך שרישיונו הותלה. האם תהיו זכאים במקרה זה לפיצוי מחברת הביטוח ?

ביטוח במקרה של התליית רישיון נהיגה

נשאלת השאלה, כאשר מתרחשת תאונה ונהג הרכב אינו מודע שרישיונו הותלה האם קיים כיסוי ביטוחי ועל חברת הביטוח לשלם עבור הנזק ?

פסקי דין רבים ענו על כך בחיוב וחייבו את חברת הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח.

הרציונל לכך הנו שלפי סעיף 67 לפקודת התעבורה על מנת ששלילה תיכנס לתוקפה נדרשת ידיעה של הנהג אודות השלילה:

"מי שוהדע לו שנפסל מקבל או מחזיר רשיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רשיון לפי פקודה זו"

בפסק דין בתיק ע"א 7602/06 עזבון נתנאל ג'ורג חאדג'ג נקבע כי הדגש צריך להיות ידיעה בפועל של הנהג על השלילה ולא די בהוכחה שמכתב בדבר השלילה נשלח בדואר.

עוד נקבע שם כי יש להבחין בין שני מצבים: (1) כאשר הנהג ידע או שהיה ברשותו מידע ממשי כי הודעה על השלילה צפויה להישלח לביתו בעתיד, אם משרד הרישוי שלח את ההודעה בדואר רשום והנהג בחר שלא לאסוף את הדואר הרי שניתן לראות את הנהג כמודע לשלילתו. (2) אם הנהג לא ידע ולא היה לו כל מידע כי הודעה על שלילה צפויה להישלח לא יראו במשלוח המכתב בדואר רשום (אם המכתב חזר ב- "לא נדרש") כידיעה של הנהג על השלילה.

התליית רישיון נהיגה

תאונה עם התליית רישיון נהיגה, מה לעשות ?

אם דיווחתם לחברת הביטוח על התאונה אך היא דחתה את תביעתכם עקב כך שרישיון הנהיגה שלם הותלה בעת התאונה אנו ממליצים לפעול כדלקמן.

פנו למשרד הרישוי ובקשו לקבל עותק מלא של תיק התליית רישיון הנהיגה. בקשו במיוחד לקבל עותק של אישורי הדואר למשלוח הודעות ההתלייה.

במקביל צרו עמנו קשר והתייעצו. כפי שכתבנו במקרים רבים גם במקרה של התליית הרישיון תהיו זכאים לקבל את תגמולי הביטוח במקרה של תאונה.

לאור זאת אם חברת הביטוח דחתה את תביעתכם הנכם מוזמנים ליצור עמי קשר ואסייע לכם לקבל את תגמולי הביטוח.

לייעוץ נוסף טלפון משרדנו הנו 03-6952017

למאמרים נוספים: עורך דין ביטוח רכב

אני מזמין אתכם ליצור עימנו קשר עוד היום

ונשמח לעמוד לרשותכם

דילוג לתוכן