חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעה נגד רופא שיניים

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אם אתם חושדים שרופא השיניים שלכם התרשל בטיפול, אתם רשאים להגיש תביעה נגד רופא השיניים על מנת לתבוע פיצוי עבור הנזק שנגרם כתוצאה מהטיפול הלקוי. לבחינת סיכויי התביעה אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017.

תוכן עניינים

מתי ניתן להגיש תביעה נגד רופא שיניים ?

על מנת לזכות בתביעה נגד רופא שיניים אתם צריכים להוכיח 2 דברים:
1. רופא השיניים התרשל בטיפול.
2. הרשלנות של רופא השיניים גרמה לכם לנזק.

מהי רשלנות של רופא שיניים ?

רשלנות מצד רופא שיניים יכולה לכלול מגוון פעולות או כשלים בפעולה החורגים מסטנדרט הטיפול המצופה מרופא שיניים סביר ומוסמך. דוגמאות לרשלנות דנטלית עשויות לכלול:

–  אי אבחון או טיפול במחלת שיניים בזמן.

– ביצוע טעויות בניהול הרדמה.

– ביצוע הליך בצורה לא נכונה או על השן הלא נכונה.

– אי קבלת הסכמה מדעת ממטופל לפני הליך.

– אי עמידה בפרוטוקולי עיקור ובקרת זיהום נאותים.

– ביצוע טיפול מיותר.

– בחירת טיפול לא נכון.

תביעה נגד רופא שיניים

כיצד להיערך להגשת התביעה ?

בשלב הראשון חשוב לאסוף את כל החומר שמצוי אצל רופא השיניים שטיפל בכם. חומר זה כולל את הצילומים שבוצעו לכם, תוכנית הטיפול, כרטיס טיפול, וקבלות על תשלומים.

לאחר מכן פנו למשרדנו ואנו נבחן מהם סיכויי התביעה. יתכן שנפנה למומחה רפואי על מנת לקבל הערכה ראשונית האם יש עילת תביעה נגד רופא השיניים.

איזה פיצויים ניתן לקבל בתביעה נגד רופא שיניים ?

אם מטופל מצליח להוכיח שרופא השיניים התרשל בטיפול, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי על נזקיו. נזקים אלה עשויים לכלול פיצויים בגין הוצאות רפואיות או אובדן שכר כתוצאה מהטיפול הרשלני, וכן פיצויים בגין כאב וסבל. במקרים מסוימים, מטופל עשוי גם להיות מסוגל לקבל פיצויים בגין כל נכות קבועה או עיוות שנגרם על ידי רופא השיניים.

חשוב לציין כי כל מקרה של רשלנות דנטלית הוא ייחודי, וסכום הפיצוי שהמטופל עשוי להיות זכאי לו יהיה תלוי בנסיבות הספציפיות של המקרה שלו. עורך דין מנוסה יכול לסייע למטופל להבין את זכויותיו ואפשרויותיו לתבוע פיצוי בגין רשלנות דנטלית.

כיצד מתנהלת התביעה ?

כתב התביעה מוגש לבית משפט השלום (אלא אם כן הטענה שהנזק עולה על 2.5 מ' ₪).

לכתב התביעה יש לצרף חוות דעת של מומחה רפואי. חוות הדעת צריכה להתייחס לשלוש שאלות: (1) מה הייתה הרשלנות הרפואית של רופא השיניים. (2) מה הנזק שנגרם למטופל. (3) מהן עלויות השיקום הנדרשות.

בשלב הבא על הרופא (וחברת הביטוח שלו אם הוא מבוטח) להגיש כתב הגנה תוך 120 ימים. עליהם להגיש חוות דעת רפואית נגדית.

לאחר מכן, בית המשפט רשאי למנות מומחה רפואי מטעמו על מנת שיכריע בין חוות הדעת. חוות דעת מומחה בית המשפט אינה מחייבת את בית המשפט אך ברוב המקרים הוא ייטה לקבלה.

בשלב הבא, הצדדים יגישו תחשיבי נזק. תחשיבי נזק הינם טענות בכתב באשר לאחריות הרופא והנזקים שנגרמו למטופל. בית משפט ייתן הצעה כספית לסיום התיק.

אם אחד מהצדדים אינו מסכים להצעה ייקבע התיק לחקירות, לסיכומים ומתן פסק דין.

כמה עולה לנהל תביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים ?

התביעה כרוכה בתשלום אגרת בית משפט של 750 ₪. עלות חוות דעת המומחה נעה בין 6,000 ₪ לבין 10,000 ₪. שכר טרחת עורך הדין הינה כ- 25% + מע"מ מסכום הפיצוי שתקבלו (כך שלא מדובר בהוצאה מראש). בית המשפט יפסוק לכם הוצאות אלו.

כמה זמן תתנהל התביעה ?

תביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים עשויה להימשך עד 3 שנים. במקרים רבים, אם הרשלנות היא ברורה ניתן לסגור את התיק לאחר מספר חודשים בודדים.

תלונה נגד רופא שיניים ניתן להגיש כאן.

סיכום: תביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים

אם רופא השיניים התרשל בטיפול שהעניק לכם ניתן להגיש נגדו תביעה לבית המשפט. בתביעה זו תצטרכו להוכיח שרופא השיניים התרשל ומה הנזק שנגרם לכם. אם בית משפט יקבל את תביעתכם תזכו לפיצוי עבור הנזקים שנגרמו לכם ועבור ההוצאות. מרבית התיקים מסתיימים בגישור. להתייעצות עם עו"ד לרשלנות רפואית צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן