חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות תסמונת X שביר

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

רשלנות רפואית באבחון תסמונת X שביר עלולה לגרום נזקים עצומים. במאמר זה נסביר מהי תסמונת X שביר, מהי רשלנות באבחונה וכיצד ואיזה פיצוי ניתן לקבל.

מהי תסמונת X שביר?

תסמונת X שביר (תסמונת איקס שביר) היא הסיבה השכיחה ביותר לפיגור שכלי תורשתי ואוטיזם. זה עלול לקרות הן בזכרים ובנקבות ובכל העדות. התסמונת עלולה לגרום לבעיות נפשיות, פיגור שכלי, קשב וריכוז, דיכאון, עיכוב התפתחותי ועוד. זכרים לרוב נפגעים בצורה חריפה יותר מנקבות. לצערנו הרב לא ניתן לרפא תסמונת X שביר.

תסמונת X שביר היא תורשתית. אנשים הנושאים את הגן X שביר עשויים שלא להיות חולים, אך הם יכולים להעביר את הגן לילדיהם. בדיקת דם פשוטה יכולה לקבוע אם הורה פוטנציאלי הוא נשא של הגן X שביר או לא. אם העובר נמצא חיובי ישנן מספר בדיקות שונות שניתן לבצע על העובר בכדי לקבוע אם העובר מושפע מהתסמונת.

רשלנות רפואית באבחון תסמונת X שביר והפניה לבדיקות

רופא המלווה את ההיריון חייב ליידע את ההורים שניתן וצריך לבצע בדיקה על מנת לבדוק את קיומה של המחלה.
חובה זאת מקבלת משנה תוקף אם בהיסטוריה הרפואית של משפחת ההורים קיים פיגור, אוטיזם או נשיאת הגן של X שביר.

מקרי רשלנות רפואית נפוצים:

– הרופא לא יידע אתכם על הבדיקות הקיימות והאפשריות.
– לא הופניתם לבצע בדיקה גנטית.
– הרופא לא פענח נכון את תוצאות הבדיקות.
– הרופא התעלם מבעיות אחרות אשר עלולות להצביע על בעיה גנטית קשה יותר.
– לא מסרו לכם את כל המידע והסיכונים הקיימים.

במקרים אלו ואחרים יש מקום לשקול להגיש תביעת רשלנות רפואית עקב רשלנות באבחון ובטיפול תסמונת X שביר.

רשלנות תסמונת X שביר

עד מתי אפשר להגיש את התביעה ?

את התביעה יש להגיש תוך 7 שנים מיום הלידה. לאחר מכן התביעה מתיישנת. במקרים מסוימים כאשר הפגיעה מאובחנת בשלב מאוחר יותר מהלידה ניתן להגיש את התביעה מהיום שבו נודע להורים על המחלה או מהיום שההורים היו צריכים לחשוד בקיומה של המחלה והרשלנות. אך למען הזהירות מוטב לא לעבור את התקופה שבה הילד מגיע לגיל 7.

איזה פיצוי ניתן לקבל בתביעת רשלנות במקרה של X שביר ?

הנזקים אשר נגרמים להורים שנולד להם ילד עם תסמונת X שביר עלולים במקרים הקשים להגיע למיליוני שקלים. על-כן אם בית המשפט יקבע שהרופא התרשל בית המשפט אמור לפסוק לכם סכומים אלו.
בית המשפט יפסוק לכם את הוצאות המחייה המיוחדות של הילד, הוצאות סיעוד והשגחה, תרופות ואביזרים רפואיים, כאב וסבל, פיצוי בגין קיצור תוחלת החיים, הפסדי השתכרות של ההורים ועוד.

כיצד נוכל לסייע לכם ?

לצערנו הרב עולמם של זוג הורים שמגלה שעליו לגדל ילד שסובל מנכויות קשות משתנה מקצה לקצה. כמשרד עורכי דין שמייצג בתביעות רשלנות רפואית נעשה כל הניתן שתקבלו את הפיצוי המירבי בגין הרשלנות שנגרמה לכם. פיצוי זה יחסוך ממכם לממן באופן אישי את הסכומים הגבוהים הנדרשים בכדי לגדל ילד עם צרכים מיוחדים ונכויות קשות.
אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה ולקבל ייעוץ ראשוני האם יש מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית. ניתן ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן