חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית לידה שקטה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

אבדן הריון הוא אחד האירועים הקשים בחיים. אך מצב כזה לצערנו קורה ולא מעט, בשל סיבות מגוונות. כפי שנסביר במקרה של רשלנות רפואית בלידה שקטה זכאים ההורים לפיצוי.

תוכן עניינים

מהי רשלנות רפואית של לידה שקטה ?

כדי שאבדן הריון יחשב ללידה על פי חוק העובר צריך להיות מעל שבוע 22 או במשקל העולה על 500 גרם. בתנאים אלו היולדת זכאית להוצאת העובר מהרחם בהקדם האפשרי ועד 3 ימים מיום גילוי המוות. כמו כן, זכאית היולדת לזכויות כגון מענק אשפוז ומענק לידה.

עובר קטן יותר אינו נחשב בר חיות ולכן המצב מוגדר כהפלה ולא כלידה. כאשר העובר נולד ללא רוח חיים בשלב הנחשב כלידה זה יוגדר כלידה שקטה. כלומר, העובר נפטר ברחם האם לפני שהגיע לשלב הלידה עצמה. חשוב להדגיש זאת כדי לעשות את ההפרדה בין לידה שקטה למוות של תינוק אשר התרחש לאחר הלידה או בסמוך אליה.
בכל מקרה קיימים מצבים של רשלנות רפואית בשני המצבים כולל רשלנות רפואית בלידה שקטה.

מצב של רשלנות רפואית בלידה שקטה

בכדי שמצב של לידה שקטה ייחשב לרשלנות רפואית. צריך שיהיה ביסוס לכך שהייתה רשלנות במהלך הטיפול הרפואי ובשל כך נגרם המוות לעובר. ההנחה היא שאלמלא אותה רשלנות העובר היה נשאר בחיים. הרשלנות הרפואית יכולה להתרחש במספר אופנים ביניהם:
• אי זיהוי מצוקה עוברית.
• אי זיהוי היפרדות שליה.
• לחץ דם גבוה של היולדת.

התייחסות החוק ללידה שקטה

כאשר הורי העובר אשר נפטר ברחם הבינו כי הפטירה נבעה מרשלנות רפואית, באפשרותם לתבוע בבית משפט פיצוי בגין הנזק. את הנזק או הנזקים שנגרמו מחלקים לכמה סוגים. פיצוי עבור כאב וסבל ועגמת הנפש של ההורים בגין המצב. פיצוי כלכלי עבור ההוצאות שההורים הוציאו בשל אבדן ההריון. פיצוי נוסף בגין פגיעה נפשית ככל שנגרמה לאחד מבני הזוג. בכל מקרה של הגשת תביעה על בני הזוג להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות לאבדן העובר.

רשלנות רפואית לידה שקטה

מקרים של רשלנות רפואית בלידה שקטה

רשלנות רפואית יכולה לנבוע מטיפול לקוי של רופא אשר בגינו נגרם נזק לעובר והוא לא שרד. רשלנות רפואית יכולה להיגרם גם בשל שיקול דעת שגוי. דוגמא לכך אמא שהגיע למיון עם עובר בשבוע מתקדם ודיווחה על הפחתת תנועות. הרופא החליט לשחרר אותה לביתה בטענה שהכל תקין ללא בדיקות מקיפות. לאחר מכן האם גילתה כי העובר מת ברחם. במקרה כזה אם הרופא היה מיילד אותה, הסיכוי להציל את העובר היה גבוה. בשל כך, האירוע נחשב לרשלנות רפואית. על מנת לבחון האם קיים קשר סיבתי בין הטיפול הרפואי או החלטת הרופא למקרה המוות יש להתייעץ עם עורך דין לרשלנות רפואית.

מה מומלץ לעשות בסמיכות למקרה?

במקרה בו ההורים חוו לידה שקטה והם חושדים כי הסיבה לכך היא רשלנות רפואית. עליהם לפנות מהר ככל שניתן לבית החולים ולבקש מסמכים מלאים ומפורטים בגין הטיפולים שבוצעו במהלך ההריון. לכל אם יש בבית החולים תיק רפואי ובו נמצאים התיעודים והצילומים של כל המסמכים בתיק ההריון. בנוסף יש לבקש את מכתב הדיווח אשר העביר בית החולים למשרד הבריאות. לאחר איסוף המסמכים הרלוונטיים יש לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין מוקדם ככל שניתן. עורך דין המתמחה בתחום יוכל לבחון את נסיבות המקרה באופן מקצועי ולהבין אם מקרה המוות של העובר היה ניתן למניעה.

מצב של פטירת עובר לאחר הלידה

כאשר העובר לא נפטר ברחם אימו אלא בסמוך או לאחר הלידה מדובר במקרה שונה. כלומר כל הלידה עברה במצב בו העובר היה בחיים וגם לאחריה הוא הראה סימני חיים. המוות אירע לאחר מכן. מקרה זה אינו נחשב למצב של לידה שקטה. אך להורים יש אפשרות לתבוע בגין רשלנות רפואית כאשר יש כזו. התביעה מוגשת על ידי ההורים כיורשיו של התינוק ומבקשים פיצוי עבור הסבל שנגרם לתינוק עצמו. פיצוי עבור קיצור תוחלת החיים שלו ופיצוי כלכלי המבטא חלק מההשתכרות הפוטנציאלית שנמנעה ממנו.

פיצוי כספי בגין לידה שקטה

את גובה הפיצוי הכספי קובע בית המשפט בהתאם לנסיבות המקרה. הסכום יכול להיות מאות אלפים. כל אירוע נבחן לגופו כמו כן גם ההשלכות בגין המקרה על ההורים ומצבם הנפשי והכלכלי. לכן אם עברתם לידה שקטה ואתם חוששים כי הסיבה לכך היא רשלנות רפואית תוכלו לבדוק זאת ולקבל ייעוץ מקצועי. את העובר לא יהיה ניתן להשיב אך הפיצוי יכול לסייע מעט להפיג את הקושי והאבל. כאשר מדובר ב״הריון יקר״ שהגיע אחרי טיפולים רבים מדובר אף בפיצוי גדול יותר. בכל מקרה ההורים זכאים לפיצוי בגין הכאב וסבל שנגרם להם. פיצוי זה יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

לקבלת ייעוץ משפטי אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או למלא טופס צור קשר:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן