חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית זיהום – ספסיס

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

העומס על מערכת הבריאות הולך וגובר ומטופלים רבים מרגישים שהם לא מקבלים את הטיפול הרפואי הראוי במלואו. הרופאים אינם חפים מטעויות אנוש, חלקם יכולים לגרום לפגיעה עקב רשלנות. כדי להבין מהי רשלנות רפואית צריך להבין בראש ובראשונה כיצד היא מוגדרת. על פי הדין לא כל מצב של נזק למטופל נובע מרשלנות רפואית אלא רק ״מתן שירות רפואי תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה״. זהירות סבירה היא פעולה שנעשתה תוך שימוש בידע מקצועי ובכלים המקובלים של רופא במקצוע זה.

מהי רשלנות רפואית עקב זיהום – ספסיס ?

ספסיס או בשמו העברי אלח דם הוא מצב בו הגוף מגיב באופן מוגזם לזיהום. המצב גורם לשחרור כימיקלים רבים לזרם הדם שמטרתם להילחם בזיהום עצמו. אך הכימיקלים יכולים לגרום לדלקת אשר במצבה החריף היא עלולה לגרום לנזקים. כדוגמת קרישי דם או דליפת כלי דם. מצב כזה נחשב למסכן חיים כיוון שהוא פוגע באספקת הדם לאברי הגוף, לכשל אברים ואף למוות.

הסיבות בגינם נגרם ספסיס יכולות להגיע מזיהומים קיימים בגוף. בעור בשתן או בכל מקום אחר. כמו כן, גורמים חיצוניים כמו פטריות נגיפים וחיידקים העוברים במגע מאדם לאדם או דרך מכשירים אשר לא עברו סטריליזציה מספקת. בבתי חולים נמצאים מטופלים רבים והסיכון להידבק בחיידקים ומזהמים גבוה. כל שימוש במכשיר רפואי חייב להיעשות על פי הנחיות ברורות. בנוסף יש לעבור חיטוי וסטריליזציה קפדנית. על הצוות הרפואי וכח העזר להשתמש בכפפות ולהקפיד על חיטוי הידיים באופן תמידי.

אחת הסיבות הן כי ספסיס עלול לפגוע דווקא באנשים חולים בעלי מערכת חיסונית ירודה. בשנים האחרונות חלה עליה בדיווח על חולים מאושפזים הנדבקים בווירוסים. הדבר נובע מטיפול לקוי, אי שמירה על היגיינה וחשיפה למקורות זיהום.

אנשים הנמצאים בסיכון גבוה לאירועי אלח דם באוכלוסיה

כל אדם בכל גיל יכול לחלות בספסיס עקב זיהום. אך ישנה אוכלוסייה הנחשבת כבעלת סיכון גבוה יותר מכיוון שהמערכת החיסונית שלה חלשה ופגיעה. כדוגמת אנשים מעל גיל 65. אנשים עם מחלות כרוניות שונות כמו סוכרת, מחלות ריאות, דלקות ועוד. תינוקות קטנים להם מערכת חיסונית חלשה. מדוכאי חיסון כדוגמת מטופלי כימותרפיה או סטרואידים. כמו כן במצבים בהם קיימים חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה הסיכון גובר. לא כל זיהום מוביל לאלח דם אך יש להכיר את התסמינים ולשים לב.

כיצד ניתן לאבחן מצב של זיהום (ספסיס) ?

אז הבנו שכולנו חשופים לזיהומים ביום יום ולא כל זיהום גורר עימו מצב של ספסיס. אך גם אנשים שאינם נכללים בקבוצת הסיכון וכמובן גם כאלו שכן צריכים לשים לב לשינויים במצב הבריאותי שלהם. בייחוד כאשר הוא מגיע לאחר טיפול רפואי משמעותי, אשפוז או ביקור במרכז רפואי. כאשר החום גוף עולה למעל 38 מעלות. קצב הלב עולה למעל 90 לדקה. ספירת הדם מעל 12000 תאים לממ״ק או כאשר הספירה מתחת ל 4000 תאים לממ״ק. לא צריך לבצע מדידה מספיק להרגיש בגוף מאפיינים שאינם רגילים. כדוגמת, חום גבוה דופק מואץ וקשיי נשימה כדי לגשת לבדיקה רפואית.

רשלנות רפואית זיהום - ספסיס

הטיפול הרפואי במצב של אלח דם

אדם אשר אובחן במצב של אלח דם צריך לקבל טיפול מידי. עניין הזמן הוא קריטי וככל שהוא עובר המצב עלול להחמיר ולהתדרדר לגרום לכשלים נוספים ובשל כך לסכן את חייו. לכן הטיפול הרפואי במצב כזה נעשה תחת השגחה צמודה ביחידה לטיפול נמרץ. כאשר המטרה העיקרית לעצור את הזיהום מלהתפשט ולהגן על האברים החיוניים. במצבי ספסיס חמורים נעזרים אף במכשיר הנשמה או דיאליזה.

עברתי טיפול רפואי ואני חושש שנגרם לי ספסיס בגינו

לאחר שהבנו מהי רשלנות רפואית ומה זה ספסיס נבחן את האפשרויות העומדות בפני הנפגע. ראשית יש להוכיח כי קיים קשר בין הטיפול הרפואי למקרה האלח דם. לשם כך נדרשים להמציא את כל המסמכים הרפואיים וחוות דעת. הבחינה הראשונה נעשית במישור האזרחי. באפשרות החולה או בני משפחתו לתבוע פיצוי כספי בגין המקרה. הפיצוי כולל את עוגמת הנפש, ההוצאות בגין הטיפולים הרפואיים, אבדן הכנסה ועוד. במקרה של מוות ניתן לתבוע את הגורם הרשלני ( הרופא או בית החולים) על-ידי יורשי ותלויי המנוח.

כיצד ניגשים לתביעת רשלנות רפואית בספסיס

כאשר מטופל שחלה בזיהום (ספסיס) או קרוביו חוששים שיש לכך קשר לרשלנות בטיפול רפואי הדבר הראשון שעליהם לעשות הוא לפנות לייעוץ משפטי מקצועי סמוך ככל שניתן לאירוע. עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית ידע לכוון אותם כיצד לאסוף את הממצאים הרפואיים ולגבש תכנית פעולה. בנוסף במקרים מסוימים עורך הדין יעביר את התיק הרפואי לחוות דעת רפואית מטעמו לפני הגשת התביעה כדי לחזק את הממצאים.

למידע נוסף ולהתייעצות צרו עמנו קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים ונחזור אליכם במהרה:

מאמרים נוספים בנושא
דילוג לתוכן