חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשלנות רפואית בצנתור לב

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ההגדרה המשפטית למצב של רשלנות רפואית היא ״מתן שירות רפואי תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה״. כלומר, מדובר בנזק שתוצרו בפעולה שרופא סביר במקצוע זה לא היה עושה בכאלו נסיבות. החלטתו ואופי פעולתו של רופא העוסק בצנתור לב צריכה להיות זהירה ומבוססת על הידע המקצועי הרלוונטי ביותר לתקופה ובהתאם לנורמות המקובלות בעולם הרפואה. חרף האמור יש להבין שרופא הוא בסך הכל בן אדם וגם הוא יכול לטעות. לכן, לא כל טעות שנעשית במהלך הטיפול בחולה נחשבת לרשלנות רפואית.

ביצוע צנתור לב כטיפול רפואי

צנתור בלב הוא אחד ההליכים הרפואיים הרגישים והמורכבים אך גם אחד השכיחים. במהלך הצנתור בודקים אם יש חסימות או היצריות בעורקי הלב הכליליים ופועלים לפתיחתם. ההיצרות יכולה להיגרם מסיבות רבות. ביניהם נטייה גנטית, עישון, שומן בדם ועוד. יש חשיבות רבה למהירות ומקצועיות הטיפול, כיוון שמדובר בעורקים המובילים דם לשרירי הלב.

הצנתורים מחולקים לשני סוגים. צנתור אבחנתי, שתפקידו לבדוק היכן קיימת ההיצרות או החסימה ובעקבות הממצאים בוחנים את המשך טיפול. הצנתור השני הוא טיפולי ומטרתו לבצע את הפתיחה של החסימה והוא מגיע לרוב אחרי צנתור אבחנתי. בנוסף לכך סוגי הצנתורים מבוצעים באופן אלקטיבי, כלומר מתוכנן כאשר המטופל מדווח על תעוקת חזה וקיים חשש שהוא נובע מהיצרות בעורקים. ישנו גם צנתור חרום שנעשה כאשר קיים אוטם בשריר הלב. בכל אחד מסוגי הצנתורים יכול לקרות מצב של רשלנות רפואית.

כיצד נבחנת רשלנות רפואית בצנתור לב?

לאחר שהבנו מהי רשלנות רפואית בצנתור לב, נבחן את האפשרויות העומדות בפני הנפגע. הנפגע יכול לתבוע פיצוי כספי כאשר הוא מעריך שהנזק נובע באופן ישיר מרשלנותו של הרופא במהלך צנתור הלב. במקרה זה, עליו להוכיח קשר סיבתי. לדוגמה, המטופל עבר צנתור ובעקבותיו נגרם לו נזק לכליות, הוכח כי הנזק נגרם בעקבות הצנתור. במקרה כזה, ניתן לתבוע פיצוי במישור האזרחי.

רשלנות רפואית בצנתור

סיכון התביעה אליו חשופים הרופאים

חשוב להבין שרופאים עובדים באינטנסיביות רבה, במשמרות ארוכות ותחת לחץ כבד. מקרים של טעויות אנוש עלולים לקרות, בעיקר במצבי לחץ ושחיקה. בשל כך, רופאים העוסקים בצנתור לב יכולים להיות חשופים לתביעה, בגינה הם עלולים לשלם סכומי כסף גבוהים ואף לאבד את רישיונם והכנסתם. לכן למוסד הרפואי קיים ביטוח אחריות מקצועית המכסה את הנזק שגרם הרופא. בסופו של יום הפיצוי לניזוק ישולם ע"י חברת הביטוח ולא על-ידי הרופא או המוסד הרפואי.

תביעה על רשלנות רפואית כנגד רופאים

כאשר מטופל שעבר צנתור לב או בני משפחתו מרגישים שנעשה לו נזק במהלך הטיפול. ולהערכתם הנזק נגרם מפעולה או אבחה שאינה סבירה ע"י איש מקצוע בתחום. הם יכולים לפנות לעורך דין רשלנות הרפואית, לצורך קבלת ייעוץ משפטי ותכנית פעולה. במקרה זה עורך הדין יכול להעביר את התיק הרפואי לחוות דעת של רופא מטעמו. בשלב שלאחר מכן, מועבר התיק לבית המשפט להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בצנתור לב. בבית המשפט נבדק הנזק שנעשה באמצעות המסמכים הרפואיים הקיימים וחוות הדעת. בבדיקות לוקחים בחשבון את פעולת הרופא הסביר והאם המצב נוצר למרות שהרופא נהג בהתאם לנדרש.

איזה מקרה ייחשב כרשלנות רפואית בצנתור לב

המקרים הבאים עלולים להיחשב כרשלנות רפואית, אך כמובן שעלולים להיות מקרים נוספים.

• תקלה במהלך הצנתור: על-פי הפרסומים, ביום 07.12.2022, אדם אשר עבר צנתור בבית חולים נפטר עקב תקלה במערכת הרנטגן שמסייעת במהלך הצנתור. מקרה זה, ותקלות נוספות שעלולות להתרחש במהלך הצנתור עשויות להיחשב כרשלנות רפואית בצנתור.

• מטופל מגיע לבדיקה אצל רופא או בבית החולים ומתלונן על כאב בחזה או תעוקה. הצוות הרפואי אינו מפנה את המטופל לצנתור או מתעכב בביצוע הצנתור. זמן קצר לאחר מכן עובר המטופל התקף לב. במקרה זה יתכן ולמטופל או למשפחתו עשויה להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

• לאחר שהמטופל עבר את הצנתור מוטלת חובה על הצוות הרפואי לעקוב ולוודא שהמטופל התאושש והצנתור עבר בהצלחה.

• מעקב אחר מצב המטופל: מוטלת חובה על הרופא שהפנה את המטופל לבצע את הצנתור לוודא שהצנתור פתר את הבעיה הרפואית (בהנחה שנמצא ממצא שדורש טיפול). על הרופא ליידע את המטופל שעליו לבצע בדיקות והמשך מעקב על מנת לשלול הישנות של הבעיה הרפואית באותו איזור או באזורים אחרים.

סיכום: רשלנות רפואית בצנתור לב

אם אתם חושדים שאתם או מי מבני משפחתכם נפגע עקב רשלנות רפואית בצנתור לב מומלץ לבדוק זאת לעומק. במקרה כזה יש לפנות עם כל החומר הרפואי שלכם לעורך דין לרשלנות רפואית. אנו נעבור על כל החומר הרפואי ונעניק לכם ייעוץ אוביקטיבי האם יש מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית. לאחר מכן נפנה למומחים רפואיים ונשיג עבורכם חוות דעת אשר יוגשו לבית המשפט. אנו נשיג לכם את הפיצוי המגיע לכם.

דילוג לתוכן