חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תלונה למפקח על הביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

האם כדאי להגיש תלונה למפקח על הביטוח? מבוטחים רבים שתביעתם נדחתה פונים בתלונה למפקח על הביטוח המכונה כיום הממונה על הביטוח. בדרך כלל מטרת הפניה הנה לגרום לחברת הביטוח לחזור בה מדחיית התביעה.

תוכן עניינים

 לצערנו הרב, מניסיוננו, כיום ברוב המקרים הגשת תלונה למפקח על הביטוח אינה מסייעת למבוטחים. במקרים רבים המפקח על הביטוח מבקש את תגובת חברת הביטוח אך אינו ממשיך בטיפול ולא מכריע בתלונה. יחד עם זאת, במקרים המתאימים הגשת תלונה יכולה לסייע ובמאמר זה נסביר כיצד להגיש תלונה למפקח על הביטוח. ניתן להסתייע במשרדנו בהגשת התלונה.

תלונה למפקח על הביטוח

מיהו הממונה על הביטוח ? רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הינה משרד ממשלתי הממונה פיקוח גופים פיננסים חוץ בנקאיים, חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, גמל, השתלמות, ועוד. בנוסף הרשות אחראית על רישוי יועצים פנסיונים וסוכני ביטוח. על-כן המשרד מפקח על פעילותם של סוכני הביטוח והיועצים הפיננסים. לכן ניתן להגיש תלונה גם כנגד סוכן ביטוח.

תלונה למפקח על הביטוח

לאן להגיש תלונה נגד חברת ביטוח ?

ניתן להגיש תלונה למפקח על הביטוח או לפנות בשאלה בכל אחת מהדרכים הבאות:

1. באמצעות מערכת הפניות המקוונת – להגשת תלונה ולפנייה בשאלה.
2. באמצעות טופס מקוון ללא צורך ברישום : https://pe.cma.gov.il/sp/sp
3. באמצעות משלוח טפסי הגשת תלונה או פנייה בשאלה באמצעות פקס מס' 02-5695352
4. באמצעות דוא"ל [email protected]
5. בדואר רגיל לכתובת: המפקח על הביטוח, היחידה לפניות הציבור – רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, רח' עם ועולמו 4, ירושלים מיקוד 9546304

מה יש לכלול בתלונה למפקח על הביטוח ?

בהגשת פנייה יש לכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטי הפונה: שם הפונה, מספר תעודת זהות/ח.פ., כתובת למשלוח דואר, מספר טלפון/פקסימיליה וכתובת דואר אלקטרוני.
  • פרטים מזהים נוספים בקשר לפנייה כגון: מספר פוליסה, מספר תביעה, פרטי חשבון קופת גמל, לפי העניין.
  • פרטי הגורם כלפיו מוגשת תלונה – חברת הביטוח, סוכן הביטוח, יועץ פנסיוני, קרן הפנסיה, קופת הגמל. לגבי סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים – נא לציין שם פרטי ושם משפחה, וככל שידוע לציין גם כתובת דואר, כתובת דואר אלקטרוני, מספר תעודת זהות של הסוכן או היועץ ומספר הטלפון שלו.
  • תיאור קצר של נושא ומהות הפנייה.
  • לצרף צילומים של המסמכים הקשורים לפנייה.
  • אם מדובר בפונה שמגיש תלונה בשם אדם אחר – יש לכלול גם את השם פרטי, שם המשפחה ומספר תעודת הזהות של המבוטח/עמית בשמו מוגשת התלונה ולצרף יפוי כוח מתאים.
  • עו"ד או סוכן ביטוח שפונה בשם לקוח, יצרף יפוי כוח מתאים. פניות ללא יפוי כוח לא תטופלנה.

תלונה נגד סוכן ביטוח למפקח על הביטוח

כאמור הממונה מפקח גם על פעילויות סוכני הביטוח. לכן ניתן להגיש תלונה למפקח גם כנגד סוכני ביטוח. נתקלנו במקרים רבים בהם סוכני ביטוח התרשלו ואף גרוע מכך מעלו בכספים של מבוטחים וגרמו נזקים כבדים. לדוגמא סוכן ביטוח שגבה כסף מהמבוטח שילשל אותו לכיסו ולא הוציא כלל פוליסה למבוטח. לאחר מכן קרה מקרה הביטוח והמבוטח גילה שלא הוצאה לו כלל פוליסה. במקרים אלו ניתן להגיש תביעה נגד סוכן ביטוח. אך יתכן שגם הגשת תלונה למפקח תסייע. במקרים חמורים המפקח על הביטוח עשוי לשלול את רישיונו של סוכן הביטוח.

האם כדאי להגיש תלונה לממונה על הביטוח ?

במקרים עקרוניים בהם חברת הביטוח או הסוכן פעלו בניגוד לחוק באופן ברור עשוי המפקח להכריע לטובת המבוטח. ברור שהכרעה זו תחייב את חברת הביטוח ויהיה עליה לקיים את החלטת המפקח. במקרים בהם הכרעה במחלוקת דורשת בירור ראייתי סביר להניח שהמפקח לא יתערב.

האם כדאי להגיש את התלונה נגד הביטוח באמצעות עורך דין ?

מומלץ להגיש את התלונה בסיוע עורך דין ביטוח שכן הדבר מגדיל את סיכויי הצלחתה. עורך דין מומחה בביטוח יידע טוב יותר כיצד לערוך את התלונה, לטעון את הטענות הנכונות ולצרף את הראיות הרלוונטיות.

למשרדנו ניסיון של 20 שנה בהגשת תביעות נגד חברות ביטוח. לכן אם ברצונכם להגיש תלונה נגד הביטוח צרו עמנו קשר – 03-6952017. ניתן גם להשאיר פרטים בטופס צור קשר.

דילוג לתוכן