חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מכתב ערעור לחברת ביטוח

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

מכתב ערעור לחברת ביטוח נכתב כאשר המבוטח אינו מרוצה מהחלטת חברת הביטוח. המכתב מהווה הזדמנות להציג ראיות, טיעונים ונימוקים מדוע יש לשקול מחדש את ההחלטה. חשוב לציין כי ערעור על החלטה של חברת ביטוח לא תמיד מצליח וצריך לשקול האם לכתוב את המכתב או להגיש ישר תביעה לבית משפט.

תוכן עניינים

מהו מכתב ערעור לחברת ביטוח ?

לקוחות רבים פונים אלינו בבקשה שנכתוב עבורם מכתב ערעור לחברת הביטוח. ראשית נסביר שיש פה בלבול קל במונחים. הביטוי ערעור מתאים להליך משפטי המנוהל בבית משפט. כאשר צד להליך לא מרוצה מפסק הדין הוא מגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר.

כאשר אנו רוצים להשיג על החלטת חברת הביטוח אנו כותבים לה מכתב דרישה.
ישנם שיקולים שונים שיש לשקול לפני שנקבל החלטה האם לשלוח מכתב לחברת הביטוח.

מדוע לא לשלוח מכתב ערעור ?

על-פי החוק חברת הביטוח חייבת לנמק במכתבה את כל הנימוקים לדחיית התביעה. במקרים מסוימים אם חברת הביטוח לא טענה את כל הטענות לא יאפשרו לה לטעון טענות חדשות בכתב ההגנה.

אם תשלחו מכתב נוסף (במקום תביעה משפטית) אתם מאפשרים לחברת הביטוח לטעון טענות נוספות.

לדוגמא, קיבלתם מכתב דחייה שבו חברת הביטוח טענה רק חלק מהטענות. אם תפנו לעורך דין לתביעות ביטוח הוא יגיש תביעה לבית המשפט. אם בכתב ההגנה חברת הביטוח תטען טענות חדשות הוא יכול לבקש מבית המשפט למחוק את הטענות.

התיישנות התביעה

מקרה נוסף שבו לא כדאי לכתוב מכתב ערעור הוא כאשר התביעה עלולה להתיישן. בתביעות ביטוח התביעה מתיישנת תוך 3 שנים מיום שקרה המקרה. שימו לב, שליחת מכתב ערעור לחברת הביטוח אינה עוצרת את ההתיישנות. רק הגשת תביעה לבית משפט עוצרת את ההתיישנות. זו שיטה ידועה של חברת הביטוח להתכתב עם המבוטח, וליצור סחבת. לאחר שחולפים 3 שנים היא תודיע לכם שהתביעה התיישנה.

מתי כדאי לכתוב מכתב ערעור?

יתכן שישנם מצבים שכדאי לכתוב מכתב ערעור. אם התביעה כרוכה בהוצאה כספית משמעותית יתכן שמכתב נוסף עשוי לחסוך הוצאה זאת. יחדם עם זאת, מהניסיון שלנו בשנים האחרונות מכתבי ערעור אינם מסייעים.

איך לכתוב את המכתב?

כתיבת מכתב ערעור כדאי אם למבוטח יש טיעון תקף או ראיות התומכות בטענתו. לפני כתיבת המכתב, על המבוטח לעיין בתנאים ובהתניות של פוליסת הביטוח כדי לקבוע אם ההחלטה שהתקבלה על ידי חברת הביטוח תואמת את הפוליסה. אם ההחלטה לא עמדה בפוליסה, על המבוטח לספק ראיות התומכות בטענתו.

חשוב לציין כי על חברות הביטוח מוטלת החובה לפעול בתום לב ולנהוג בהגינות מול לקוחותיהן. אם חברת ביטוח אינה פועלת בתום לב, למבוטח עשויה להיות עילה לתביעה משפטית. במקרים כאלה מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני ביטוח.

האם כדאי לשלוח מכתב ערעור עם עורך דין המתמחה בביטוח?

כדאי לשקול לשכור עורך דין המתמחה בביטוח אם הערעור כרוך בסכום כסף משמעותי או אם המבוטח אינו מכיר את ההליך המשפטי. עורך דין מנוסה יכול לספק ליווי ותמיכה לאורך כל תהליך הערעור ועשוי להגדיל את הסיכויים לתוצאה מוצלחת.
בנוסף, כאמור במקרים רבים עדיף לוותר על שליחת המכתב ולהגיש ישר תביעה משפטית. עורך הדין יוכל להמליץ לכם בנושא.

לסיכום

כתיבת מכתב ערעור לחברת ביטוח היא דרך פעולה תקפה אם למבוטח יש ראיות התומכות בטענתו. חשוב להקפיד על לוח הזמנים להגשת הערר ולספק הסבר ברור ותמציתי מדוע החלטת חברת הביטוח הייתה שגויה. אם הערעור כרוך בסכום כסף משמעותי או אם המבוטח אינו מכיר את ההליך המשפטי, כדאי לשקול לשכור עורך דין המתמחה בדיני ביטוח. בסופו של דבר, ההחלטה לערער על החלטה של חברת ביטוח היא החלטה אישית, אך חשוב לזכור כי על חברות הביטוח מוטלת החובה לנהוג בתום לב ולנהוג בהגינות מול לקוחותיהן.

למידע נוסף צרו איתי קשר בטלפון 03-6952017 או השאירו פרטים בטופס:

דילוג לתוכן