חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

03-6952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לייעוץ ראשוני חייגו עכשיו

036952017

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח קולקטיבי קבוצתי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

ביטוח מאפשר לכל אדם לחיות בראש שקט יותר כך שאם השגרה בחייו תשתבש על ידי אירוע כזה או אחר הוא יהיה מכוסה. ביטוח קולקטיבי הנקרא גם ביטוח קבוצתי נחשב למיטיב ביותר. הסיבה לכך היא כי מדובר בביטוח הנעשה עבור קבוצת אנשים בעלי מאפיינים משותפים. הביטוח נבנה במיוחד עבורם, בתנאים טובים יותר מאשר אם היה נרכש באופן עצמאי. הוא אף כולל הרחבות שונות והטבות שלא תמיד ניתן לרכוש בביטוח רגיל. האם גם אתם זכאים לביטוח מסוג זה ומה הן הזכויות הגלומות בו? קראו ובידקו.

מי יכול לרכוש ביטוח קולקטיבי?

מרבית הביטוחים הקולקטיביים מוצעים דרך מקומות עבודה. מעסיקים המעוניינים להעניק תנאים טובים והטבות לעובדים מציעים להם ביטוחים שונים בתנאים אטרקטיביים. עם כיסויים מורחבים, במחיר נמוך ולעיתים אף בסבסוד חלקי על ידם.

הביטוח הקולקטיבי שכיח מאד בקרב עובדי הייטק, עובדי בנק, עובדי חברות ביטוח, עובדי מדינה ועוד. עובד שמקבל תנאים טובים במקום עבודתו יהיה נאמן יותר כלפיו. הטבות מעבר לשכר הקבוע נחשבות לבעלות ערך רב ומקנות למעסיקים העדפה בקרב מחפשי עבודה.

דרך מי ניתן להשיג ביטוח קולקטיבי

את הביטוח קונים דרך חברות הביטוח השונות. לקולקטיב יכולים להיכנס רק עובדים המשויכים אליו ובמקרים מסוימים גם בני משפחותיהם. לכל קולקטיב יש הגדרה ספציפית במערכות החברה והתנאים ניתנים על פי ההסכם שנחתם מול המעסיק. חברות הביטוח בעצמן מציעות קולקטיבים בתנאים טובים מכיוון ששווה להם למכור הרבה פוליסות גם כאשר הכיסויים מורחבים. במצב כזה הסיכון קטן ומתפזר על כמות גבוהה של אנשים. הסיכוי שכולם יתבעו את הפוליסה אפסי ולכן הרווח של חברת הביטוח מובטח. בשוק כל כך דינאמי ותחרותי לחברות הביטוח חשוב לשמור על הלקוחות לאורך זמן. כאשר המבוטחים נמצאים במסגרת ביטוח קולקטיב הם יישארו בחברת הביטוח לשנים רבות בגלל התנאים ולא יעברו למתחרים.

אילו ביטוחים ניתנים במסגרת קולקטיב

במסגרת קולקטיב אפשר להשיג ביטוחי בריאות שונים, ביטוחי רכב, דירה, נסיעות לחו״ל, תאונות אישיות, שיניים, סיעוד, אחריות מקצועית עבור בעלי מקצוע ועוד. כדי שהביטוח יהיה אטרקטיבי הוא חייב להיות בתנאים טובים מעבר למחיר ולעיתים ישנן הטבות נוספות. לדוגמא חלק מההטבות הן היעדר צורך בחיתום בעת כניסה לפוליסה, כיסוי ביטוחי מלא ללא תקופת אכשרה, כיסויים מורחבים ללא תוספת תשלום ועוד. כדי לקבל תנאים טובים מידי כמה שנים עורכים הארגונים השונים מכרז בו הם בוחנים את מצב השוק, משווים בין החלופות ומקבלים את ההצעה הכי טובה מבין כל חברות הביטוח.

כל ההטבות הניתנות במסגרת ביטוח קולקטיבי

במקרה של פוליסה קבוצתית במקרים מסויימים אין צורך בהליך חיתומי. כדוגמת מילוי הצהרת בריאות המעידה על מצבי בריאות שונים. כך שהעובד מתקבל בכל מצב בריאותי ללא סינון או ייקור בשל מחלות שונות. הביטוח שוויוני וניתן באותו כיסוי לכל הדרגים בחברה בכל מצב.
בחלק מהמקרים ההטבה ניתנת לעובדים גם לאחר שהם מסיימים לעבוד בחברה. ההמשכיות הזו מאפשרת להם להנות מהמשכיות ביטוח ולשמור על הכיסויים גם אם מדובר במחיר שונה ופחות מסובסד. הדבר יכול להיות משמעותי כאשר מדובר בביטוח שיניים. לביטוח מסוג זה לא ניתן להצטרף במסגרת עצמאית אצל מרבית חברות הביטוח כיום.
התחרות בין חברות הביטוח גבוהה מאד. כל אחת מהם תרצה לזכות במכרז ולכן הם יתנו הטבות והרחבות לכיסוי הביטוחי מעבר למחיר האטרקטיבי. כך ניתן להשיג כיסויים משמעותיים שאינם ניתנים בפוליסה פרטית.
היתרון המשמעותי בביטוח קבוצתי הוא שתמיד יש למי לפנות. בין אם זה לוועד או לסוכן מטעם החברה המטפל מול חברת הביטוח. במקרה של קולקטיב חברת הביטוח יודעת שהיא מתנהלת מול ארגון ולכן השירות יהיה מהיר יותר והתביעה תתנהל בצורה יעילה ובתשומת לב.

למי ניתן למכור ביטוח קבוצתי?

לביטוח קבוצתי יש רף מינימלי. חברות הביטוח מבטחות במסגרת קולקטיב מינימום 50 מבוטחים. כל תנאי הביטוח הקבוצתי מתואמים מול נציגי הארגון ונקבעים בהסכם שנערך בין חברת הביטוח לנציג החברה. הפוליסה אחידה לכולם ולרוב לא ניתנת לשינוי או הרחבה. בהסכם נכתבים כל תנאי הביטוח, הכיסויים, משך תקופת הביטוח, והפרמיה המסוכמת. בפוליסות מסוימות הפרמיה משתנה בהתאם לקבוצת גיל. את הביטוח ניתן להפעיל בעת קרות אירוע ביטוחי. המבוטח או נותן השירות מקבלים את הפיצוי על פי התנאים כפי שנקבעו בהסכם.

איך תדעו אם אתם זכאים לביטוח במסגרת קבוצה?

כאשר הביטוח הקבוצתי ניתן במסגרת מקום העבודה או הארגון המעסיק או נציגי הארגון יצינו זאת במעמד ההצטרפות. ישנם מקומות עבודה בהם נדרש העובד להגיע למעמד של קביעות כדי להנות מהביטוח. בכל מקרה ניתן לברר זאת באופן ישיר מול משאבי אנוש, המנהל הישיר או נציג וועד העובדים.

למידע נוסף התקשרו לטלפון 03-6952017 או מלאו טופס צור קשר:

דילוג לתוכן